کد خبر 1626827
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
خزر در مرز خفگی!

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از ظهر امروز پنجشنبه تا صبح فردا جمعه، ناامن اعلام کرده است.

به گزارش مشرق، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با عبور امواج کم دامنه از تراز میانی جو و شمالی بودن جریان هوا، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۱ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۱.۳ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر خطر غرق شدن شناگران و قایق های سبک و تفریحی، احتمال اختلال در فعالیت های صیادی را نیز به همراه خواهد داشت.

در این اخطاریه، شنا و هرگونه فعالیت قایقرانی، تفریحی و گردشگری در طی این مدت ممنوع و بر لزوم خودداری از فعالیت های صیادی نیز تاکید شده است.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران پنجشنبه نیمه ابری در بعضی ساعات ابری همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما و روزهای جمعه و شنبه نیز صاف تا نیمه ابری گاهی افزایش ابر، در ارتفاعات استان با احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز یکشنبه آینده نیمه ابری و از اواخر روز ابری به تدریج با رگبار و رعد و برق و وزش باد و در روز دوشنبه نیز ابری، در ارتفاعات مه آلود، با کاهش دما، بارندگی و وزش باد گاهی به نسبت شدید همراه خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • BR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    1 0
    دریا کاسپیان ✅

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس