به گزارش مشرق،کانال محلل در ایتا در مطلبی پیرامون دستاورد یمنی ها نوشت:

نکته‌ای که کمتر بدان توجه شده، دستاورد یمنی‌ها در مدیریت تاثیرات منفی عملیات الحدیده است.

حقیقت این است که ضربه صهیونیست‌ها به بندر حدیده نسبتا سنگین بود و طی آن ۲۸ مخزن نفتی به صورت کلی یا جزئی منهدم شد، چندین آزمایشگاه مشتقات و مواد نفتی، خطوط و مخازن انتقال نفت از کشتی به بندر و بالعکس، جرثقیل‌های اصلی انتقال کال به کشتی، مخازن آتش‌نشانی و چندین ساختمان اداری و دفاتر شرکت‌های نفتی در کنار چند ایستگاه برق و مخازن گازوئیل ایستگاه‌های برق همگی ضربه دیدند اما نکته مهم مدیریت یمنی‌ها بعد از این ضربات بود.

آمریکایی‌ها با همکاری اعراب به دنبال طرح جدید محاصره انصارالله بودند که مقدمات کار در نشست بحرین مورد بررسی قرار گرفت.

یک حلقه مهم این محاصره اقتصادی و به وسیله تصمیمات بانک‌های عدن در لغو معاملات با پول‌های صنعا و چند تصمیم جزئی بود که عملا می‌توانست باعث بروز مشکلات اقتصادی جدی در مناطق تحت کنترل انصارالله شود.

از این رو یمنی‌ها همزمان با تهدید صریح سعودی‌ها، پهپاد یافا را به قلب تل‌آویو شلیک کرده و بدین ترتیب، تهدیدات بر علیه ریاض را نیز معتبر کردند و همین موجب فشار سعودی‌ بر عدن و لغو تصمیمات اقتصادی شد.

در ادامه طرح محاصره اقتصادی اما در این بین آمریکا با ارائه اطلاعات بندر الحدیده به رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن تاسیسات اقتصادی یمن و سپس اقدامات منفی آمریکا برای بهم زدن مذاکرات نقشه راه صلح و لغو توافق صنعا و ریاض در خصوص مسائل اقتصادی تلاش کرد تا حلقه محاصره همچنان حفظ شود.

گفتنی است که فشار اقتصادی یکی از آخرین کارت‌های آمریکا علیه یمنی‌هاست که در صورت شکست آن، به نظر وارد مرحله جدی‌تری خواهیم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس