ولید جنبلاط: در کنار حزب‌الله و مقاومت می‌ایستیم

ولید جنبلاط، رهبر جامعه دروزی لبنان در سخنانی در واکنش به حادثه انفجار «مجدل شمس» به لزوم هوشیاری گروه‌های داخلی در لبنان در مقابل دسیسه دشمن صهیونیستی تاکید و از مقاومت لبنان حمایت کرد.

به گزارش مشرق، پس از موضع رسمی دولت لبنان در رد هرگونه اقدامت خشونت بار علیه غیرنظامیان و درخواست توقف فوری درگیری‌ها در جنوب لبنان، ولید جنبلاط، رهبر جامعه دروزی لبنان در سخنانی به حادثه انفجار در روستای «مجدل شمس» واکنش نشان داد.

پایگاه القدس العربی شامگاه شنبه گزارش داد که در پی حادثه انفجار در جولان اشغالی که به کشته و زخمی شدن ده‌ها اقلیت دروزی انجامید، آموس هوکشتاین، مشاور ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا با ولید جنبلاط، رهبر دروزی‌های لبنان در تماس تلفنی تحولات جنوب لبنان و به ویژه حادثه جولان اشغالی را از نزدیک با وی رایزنی کرد.

ولید جنبلاط در سخنانی ضمن اشاره بر ضرورت توقف فوری حملات تل آویو علیه غزه و جنوب لبنان از همبستگی اقلیت دروزی لبنان از مقاومت در برابر حملات اشغالگران به لبنان تاکید کرد.

وی در این تماس تلفنی، با اشاره به اینکه «تفاوتی میان شهدا در جنوب لبنان و در سایر نقاط از جمله در فلسطین اشغالی و جولان در پی حملات تجاوزکارانه دشمن نیست» از ادامه تلاش‌ها برای عدم گسترش دامنه جنگ تاکید کرد.

جنبلاط با ابراز تسلیت و همدردی خود با خانواده‌های داغدار اقلیت دروزی در جریان این انفجار در جولان اشغالی تصریح کرد که «هدف قرار دادن غیرنظامیان چه در فلسطین اشغالی و یا در جولان اشغالی و جنوب لبنان، امری غیرقابل پذیرش و محکوم است.»

رهبر دروزی‌های لبنان با اشاره به تاریخ سراسر جنایت بار صهیونیست‌ها در حق غیرنظامیان در منطقه در خطاب به همه گروه‌ها در لبنان، فلسطین و جولان اشغالی به وجود طرح فتنه‌انگیز و تخریبی صهیونیست‌ها هشدار داد و بر لزوم جلوگیری از فریب دشمن در برافروختن آتش فتنه انگیزی داخلی هشدار داد.

جنبلاط با اشاره به بیانیه حزب الله لبنان در رد هرگونه نقش مقاومت لبنان در این حادثه تاکید کرد که باتوجه به اینکه حزب‌الله حمله به مجدل شمس را تکذیب کرده است، نسبت به تلاش‌های دشمن برای ایجاد تفرقه و سوءاستفاده هشدار می‌دهیم.

رهبر دروزی‌های لبنان بر لزوم هوشیاری در مقابل دسیسه دشمن صهیونیستی که از دیرباز برای برافروختن فتنه و نابودی منطقه تلاش کرده، تاکید کرد.

جنبلاط به ساقط کردن برنامه‌های فتنه انگیز صهیونیست‌ها در گذشته اشاره کرد و تاکید کرد که در صورت سربرآوردن مجدد توطئه صهیونیست‌ها در کنار مقاومت لبنان و همه مبارزان که در برابر جنایت اشغالگران صهیونیستی ایستادگی می‌کنند، در کمین دشمن باقی خواهیم ماند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    1 0
    میفهمی حاجی. ای ول.
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    1 0
    احسنت
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    2 0
    امیدواریم تا آخرش وفادار بمانید
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    0 0
    ولید جنبلات !!!! 😳😂😏😏😏😏 بعد سرفرصت از پشت خنجر میزند
  • IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    0 0
    عاقبت به خیر ی یعنی این

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس