کد خبر 1628462
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۹

به گزارش مشرق، کانال حرف حساب در ایتا مطلبی با عنوان مراقب نیش دنیا باش منتشر کرد:

امام کاظم (ع) به هشام می‌فرمایند: «یا هشام! انّ مثل الدّنیا مثل الحیّة» مَثَل دنیا مَثَل مار است؛ مهم‌ترین ویژگی مار، نیش زدن و سمی‌بودن آن است. «مسّها لیّنٌ و فی جوفها السمُّ القاتل» پوستش لطیف و نرم است، اما در درونش سم و زهر کشنده است و انسان‌های عاقل از آن برحذر می‌شوند. اگر انسان مراقب خودش نباشد، دنیا به‌راحتی او را از پا درمی‌آورد. اینکه او را از پا درمی‌آورد، نه اینکه جسمش را می‌کشد؛ نیش مار، بدن انسان را هلاک می‌کند، اما دنیا وجود و حقیقت و مغز و جان و روح انسان را هلاک می‌کند.

ما بخواهیم یا نخواهیم در دنیا داریم زندگی می‌کنیم، اما برای دنیا خلق نشده‌ایم. برای جای دیگری خلق شده‌ایم و آن حقیقت و ارزشمندیِ روح و جان انسان موقعی شکوفا می‌شود و جلوه می‌کند که بتواند با همین دنیا مبارزه کند و مراقب دنیا باشد. این مراقبت، او را رشد می‌دهد؛ یعنی اینکه در دنیا باشد و زندگی بکند، ولی آلوده‌اش نشود؛ مثل اینکه در کنار مار زندگی بکند، ولی آنچنان مهارت پیدا کرده باشد و آنچنان مراقبت شدید داشته باشد که این مار نتواند او را نیش بزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    0 0
    دنیا خیلی زهر آگین است،یاد اون لحظه می افتم که امام علی با چاه صحبت می‌کرد و می‌گفت دنیای حرام از من چه میخواهی تورا سه طلاقه کردم،دنیا طلبی دشمن روح آدم هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس