کد خبر 1628912
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶

استفاده از کانسیلر یکی از مهم‌ترین مراحل توی میکاپه، چون می‌تونه تیرگی‌ها، لکه‌ها و جوش‌های صورت رو بپوشونه و پوستت رو یکدست‌تر و روشن‌تر نشون بده. حالا بیاین با هم یاد بگیریم چطور کانسیلر بزنیم و به نکات مهمش توجه کنیم.

اول از همه باید بگم که انتخاب کانسیلر مناسب خیلی مهمه. برای اینکه کانسیلر روی پوستت خوب بشینه و کاور خوبی داشته باشه، باید یه کانسیلر مناسب انتخاب کنی. کانسیلرها انواع مختلفی دارن: مایع، کرمی، مدادی و استیکی. برای زیر چشم بهتره از کانسیلر مایع استفاده کنی چون سبک‌تره و راحت‌تر فید میشه. برای پوشوندن جوش‌ها و لکه‌های تیره هم کانسیلر کرمی یا استیکی خوبه چون کاور بیشتری داره.

روش و نکات استفاده از کانسیلر

رنگ کانسیلر هم خیلی مهمه. کانسیلری که استفاده می‌کنی نباید خیلی روشن‌تر از پوستت باشه چون باعث میشه زیر چشمت خاکستری بشه. یه کانسیلر که یک تا دو درجه روشن‌تر از پوستت باشه برای زیر چشم مناسبه. برای پوشوندن جوش‌ها و لکه‌ها بهتره کانسیلری هم‌رنگ پوستت استفاده کنی.

قبل از اینکه کانسیلر بزنی، باید پوستت رو خوب آماده کنی. یه مرطوب‌کننده مناسب بزن تا پوستت نرم و آماده بشه. اگه زیر چشمت خشکه، یه کرم دور چشم استفاده کن تا کانسیلر خوب بشینه و چروک نشه. بعد از مرطوب‌کننده، می‌تونی از پرایمر استفاده کنی. پرایمر کمک می‌کنه که کانسیلر و بقیه میکاپت بهتر بمونن و پوستت صاف‌تر بشه. اینجوری یه پایه صاف و یکدست برای میکاپت درست می‌کنی که باعث میشه کانسیلر بهتر روی پوستت بشینه و موندگاری بیشتری داشته باشه.

برای زیر چشم، کانسیلر رو به شکل یه مثلث وارونه بزن. یعنی از گوشه داخلی چشم تا کنار بینی و بعد تا بالای گونه‌ها. اینجوری هم تیرگی‌ها رو می‌پوشونی و هم یه حالت لیفت به چشمت میدی. با یه اسفنج مرطوب یا براش مخصوص کانسیلر، آروم کانسیلر رو فید کن. دقت کن که ضربه بزنی و نکشی، چون کشیدن باعث میشه کانسیلر خوب فید نشه و خط بیفته. اسفنج مرطوب به فید کردن کانسیلر کمک می‌کنه و باعث میشه که کانسیلر طبیعی‌تر به نظر بیاد.

روش و نکات استفاده از کانسیلر

برای پوشوندن جوش‌ها و لکه‌ها، کانسیلر رو مستقیما روی ناحیه مورد نظر بزن. بعد با یه براش کوچیک یا انگشتت، آروم کانسیلر رو فید کن. دقت کن که زیاد کانسیلر نزنی چون ممکنه برعکس، بیشتر جلب توجه کنه. بعد از فید کردن کانسیلر، می‌تونی یه لایه نازک پودر فیکس روی ناحیه بزنی تا موندگاریش بیشتر بشه. استفاده از پودر فیکس کمک می‌کنه که کانسیلر تمام روز بدون تغییر بمونه و پوستت مات و بدون برق به نظر بیاد.

برای اینکه کانسیلر زیر چشمت چروک نشه و خط نیفته، حتما باید فیکسش کنی. یه پودر فیکس یا بیکینگ پودر بردار و با یه براش کرکی، یه لایه نازک روی کانسیلر بزن. بذار چند دقیقه بمونه و بعد اضافی پودر رو با یه براش تمیز بردار. این کار کمک می‌کنه که کانسیلر تمام روز بدون تغییر بمونه و پوستت مات و بدون برق به نظر بیاد.

حالا چند تا نکته مهم هم هست که باید بهشون توجه کنی. همیشه با مقدار کم شروع کن و به تدریج بیشترش کن. اضافه کردن کانسیلر آسونه ولی کم کردنش سخته. اگه کانسیلرت چروک میشه، احتمالا نیاز داری یه مرطوب‌کننده بهتر یا پرایمر استفاده کنی. برای داشتن یه میکاپ طبیعی، همیشه مطمئن شو که کانسیلرت خوب فید شده و خط نیفتاده. از کانسیلرهای با پوشش سنگین برای جاهایی که نیاز داری استفاده کن و برای بقیه نواحی از کانسیلرهای سبک‌تر استفاده کن.

یه نکته دیگه اینه که می‌تونی از کانسیلر به عنوان هایلایتر هم استفاده کنی. مثلا می‌تونی یه کانسیلر روشن‌تر از پوستت رو روی پل بینی، پیشانی، چانه و بالای گونه‌ها بزنی تا این نواحی رو برجسته‌تر نشون بدی. این کار به میکاپت بُعد میده و صورتت رو جذاب‌تر می‌کنه. فقط حواست باشه که کانسیلر رو خوب فید کنی تا طبیعی به نظر بیاد.

روش و نکات استفاده از کانسیلر

اگه پوستت چربه، بهتره از کانسیلرهای مات استفاده کنی که برق اضافی پوستت رو بگیره و موندگاری بیشتری داشته باشه. اگه پوستت خشکه، از کانسیلرهای آبرسان استفاده کن که پوستت رو نرم و مرطوب نگه داره و باعث چروک نشه. همیشه قبل از استفاده از کانسیلر، نوع پوستت رو در نظر بگیر و محصول مناسب رو انتخاب کن.

یکی دیگه از راه‌های استفاده بهتر از کانسیلر اینه که بعد از زدن کانسیلر، از یه اسپری فیکس استفاده کنی. این اسپری‌ها کمک می‌کنن که میکاپت ثابت باشه و طولانی‌تر روی پوستت بمونه. اسپری فیکس رو از فاصله مناسب روی صورتت بزن و بذار خشک بشه. این کار به ماندگاری کانسیلر کمک زیادی می‌کنه.

یادت باشه که کانسیلر رو نباید به تنهایی استفاده کنی. بهتره که همراه با کرم پودر و بقیه محصولات میکاپت استفاده بشه تا یه نتیجه نهایی هماهنگ و یکدست داشته باشی. مثلا بعد از زدن کرم پودر، کانسیلر رو بزنی و بعد با پودر فیکس و بقیه محصولات، میکاپت رو تکمیل کنی.

با رعایت این نکات و روش‌ها می‌تونی یه میکاپ حرفه‌ای و بی‌عیب داشته باشی و پوستت رو یه‌دست و درخشان نشون بدی. کانسیلر یکی از بهترین ابزارها برای داشتن یه پوست بی‌نقصه، فقط کافیه که بدونی چطور ازش استفاده کنی و به نکات مهمش توجه کنی. پس دفعه بعد که می‌خوای میکاپ کنی، این نکات رو به یاد داشته باش و نتیجه‌ش رو ببین!

اگر هم میخوای تا مشاوره رایگان بگیری و از بین محصولات معتبر آرایشی متنوع خرید خودت رو انجام بدی یه سر به مای سفورا بزن.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس