پادشاه اشک سامورایی‌ها را درآورد؛ طلای جودوی تیمی به فرانسه رسید + عکس و فیلم

تیم ملی جودوی فرانسه با برتری مقابل ژاپن در دیداری نفس‌گیر به مدال طلای جودوی تیمی (میکس) بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس رسید.

به گزارش مشرق، رقابت‌های تیمی (میکس) جودوی بازی‌های المپیک برگزار شد و فرانسه در شبی رویایی به مدال طلا دست یافت.

پس از برگزاری دیدارهای مقدماتی، مسابقات به مرحله نیمه‌نهایی رسید و ابتدا ژاپن در دیداری کاملا یک‌طرفه مقابل آلمان به برتری چهار بر صفر رسید و راهی فینال شد.

در دومین رقابت نیمه‌نهایی، فرانسه در حضور بیش از ۱۰ هزار تماشاگرش مقابل ایتالیا با نتیجه چهار بر یک پیروز شد تا گام به دیدار پایانی بگذارد.

در دیدارهای رده‌بندی ابتدا برزیل که از گروه بازنده‌ها بالا آماده بود، برابر ایتالیا قرار گرفت که این دیدار تماشایی به تساوی سه بر سه انجامید و در مبارزه طلایی این برزیل بود که به پیروزی رسید و مدال برنز را از آن خود کرد.

پادشاه اشک سامورایی‌ها را درآورد؛ طلای جودوی تیمی به فرانسه رسید + عکس و فیلم

در دیگر رقابت رده‌بندی، کره‌جنوبی که از گروه شانس مجدد به این مرحله رسیده بود، برابر آلمان صف‌آرایی کرد که این مبارزه هم به تساوی سه بر سه انجامید و در نهایت کره در مبارزه طلایی پیروز شد تا این تیم نیز برنزی شود.

پادشاه اشک سامورایی‌ها را درآورد؛ طلای جودوی تیمی به فرانسه رسید + عکس و فیلم

در نهایت دیدار فینال از راه رسید و ژاپن، قهرمان بلامنازع جهان به مصاف فرانسه میزبان رفت. فرانسه که در المپیک توکیو به طلای بخش تیمی که با ارزش‌ترین طلای جودو محسوب می‌شود، رسیده بود در تلاش برای تکرار این مدال در حضور گسترده هوادارنش بود.

در ۲ مبارزه نخست این ژاپنی‌ها بودند که توسط سانشیرو مورائو و ریکا تاکایما به برتری رسیدند، اما در ادامه تدی رینر، پادشاه جودوی فرانسوی‌ها و جهان چراغ اول را برای میزبان روشن و با برتری خود، حساب کار را ۲ بر یک کرد.

پادشاه اشک سامورایی‌ها را درآورد؛ طلای جودوی تیمی به فرانسه رسید + عکس و فیلم

سپس، سونادا سومین پیروزی ژاپن را رقم زد و در ادامه، بنجامین گابا در مبارزه‌ای سخت برابر هیفومی آبا از ژاپن برنده شد تا نتیجه سه بر ۲ شود. در مبارزه بعدی، گبنگو برای فرانسوی‌ها سومین برتری را دشت کرد تا بازی سه بر سه شود و مبارزه طلایی تکلیف تیم برنده را مشخص کند.

در قرعه‌کشی برای تعیین مبارزه طلایی، سنگین‌وزن از قرعه بیرون آمد تا تدی رینر پادشاه جودوی جهان به مصاف سایتو ژاپنی برود و بار دیگر این حریف را شکست داده و سالن را به مرز انفجار برساند.

در نهایت فرانسه با برتری چهار بر سه، به مدال طلا رسید و ژاپن نقره‌ای شد. برزیل و کره‌جنوبی هم به مدال برنز مشترک رسیدند تا پرونده رقابت‌های جودوی المپیک پاریس بسته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    1 0
    میر اسماعیلی رسما گند زده به جودوی ایران
  • امیر IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    3 2
    اصلا هم میزبانی و قرعه کشی در اومدن تدی رنر برای اخرین مسابقه ارفاق و خوش شانسی نبود تا فرانسه میزبان قهرمان بشه عجب المپیکی
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
      0 0
      قشار بخور خخخخخخخخخخخ
  • امیر IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    2 0
    فقط من موندم فرانسه مگه تو قلب اروپا نیست یا نه ورزشکاراشون زیادی برنزه کردن هربار عکس تیم جودوی فرانسه رو میبینم نمی‌دونم چرا احساس میکنم تیم جودوی بورکینافاسو یا کنگو با مقداری گامبیا اونجا بودن
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
      0 0
      اینان مهاجران کشورهای افریقایی هستندکه درفرانسه اقامت گزیدند.
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    1 5
    ژاپنی ها دیگه خیلی پررو و مغرور شدن و بهتره شاخشون شکسته بشه
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    0 0
    عجیبه همشونم سیاه پوستن. فرانسه اگر سیاه پوستان رو نداشت یه کشور درجه سه بود. هر چی دارن از قاره آفریقاست. دست این کشور بطور کانل از منابع افریقا قطع کنید تا ببینیم از خودشون چی دارن. باید از گشنگی بمیرن اونوقت.
  • امیر IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    0 0
    اون آخر فیلم یه عده داشتن از شرایط خوشحالی سوء استفاده می کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس