کد خبر 1629659
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
تدی راینر

سایت فدراسیون جهانی پس از کسب پنجمین مدال المپیک تدی راینر نوشت: تدی راینر به سادگی پادشاه امروز بود، پادشاهی در باغ خودش؛ که به نظر می رسید از هر لحظه اوج خود لذت می برد.

به گزارش مشرق، سی و دومین دوره بازی های المپیک در حالی به میزبانی کشور فرانسه و در شهر پاریس در حال پیگیری است که روز گذشته در مسابقات وزن ۱۰۰+ کیلوگرم مردان جودو «تدی راینر» جودوکای افسانه ای جودو فرانسه و جهان در ورزشگاه «آرنا کمپ دی» مقابل دیدگان هزاران تماشاچی موفق شد مبارزه ای بی نظیر را به نمایش بگذارد و چهارمین مدال طلا در پنجمین حضور خود را المپیک را کسب کند.
« تدی» مرد افسانه ای جودو فرانسه روز گذشته نمایندگان کشورهای امارات، گرجستان، تاجیکستان و در نهایت کره جنوبی را با ضربه فنی شکست داد و جشن قهرمانی را مقابل هم وطنان خود گرفت.
غول جودو دنیا برای سومین بار در مسابقات انفرادی موفق به کسب مدال طلا شد. مرد طلایی جودو فرانسه پیش از این یک بار نیز در مسابقات تیمی مدال المپیک را کسب کرده بود که امروز( شنبه) نیز بدنبال دومین مدال تیمی خود خواهد بود.
مدال طلای المپیک های لندن ۲۰۱۲، ریو۲۰۱۶ و پاریس ۲۰۲۴ خوش رنگ ترین مدال های آقای جودو دنیا است. « تدی» حتی در المپیک پکن ۲۰۰۸ و توکیو ۲۰۲۰ هم موفق به کسب دو مدال برنز شده است.
اما « تدی» ۱۱ مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز قهرمانی جهان را در کارنامه ورزشی خود دارد.
پس از این موفقیت های بزرگ «غول افسانه ای جودو دنیا» سایت فدراسیون به تعریف و تمجید از این جودوکار بزرگ پرداخت و در گزارشی عنوان کرد: این عنوانی بود که همه منتظر آن بودند و یک هفته مسابقات جودوی انفرادی در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به پایان می رساند.

«تدی» در فینال سنگین وزن به تمام وعده های خود عمل کرد و مردمی که در زمان نوشتن این سطور هنوز در استادیوم حضور دارند، با وجود اینکه ساعت ها است که مسابقات به پایان رسیده، توانستند از یک مبارزه تماشای باشکوه؛ لذت ببرند و صدای خود را در استادیوم طنین انداز کنند.

در واقع حتی یک صندلی در Arena Champ-de-Mars باقی نمانده بود تا شاهد تاجگذاری جدید تدی رینر، که اکنون سه بار قهرمان جودو المپیک شده است، باشیم. این پنجمین مدال انفرادی اوست که امروز(شنبه) همچنان می تواند یک مدال تیمی را به عناوین خود اضافه کند.

با این عنوان جدید، تدی راینر وضعیت خود را به عنوان یک اسطوره زنده جودو و ورزش جهان تایید می کند. او در حال نوشتن صفحه جدیدی در تاریخ ورزش ما است و این کار را با زدن یک ایپون تاکیدی در فینال مقابل « مینجونگ کیم کره ای» قهرمان جهان چند هفته پیش در ابوظبی به زیباترین شکل انجام داد.

جودوکار کره ای با کسب مقام دومی چیزی برای پشیمانی ندارد زیرا همه چیز را امتحان کرد، اما تدی راینر به سادگی پادشاه امروز بود، پادشاهی در باغ خودش؛ که به نظر می رسید از هر لحظه اوج خود لذت می برد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس