موافقت واشنگتن با ارسال بمب‌های نیم‌تنی به اسرائیل

یک رسانه‌ اسرائیلی امروز دوشنبه از موافقت دولت آمریکا با ارسال بمب‌های MK-۸۳ برای رژیم صهیونیستی در سایه تشدید تنش در منطقه خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه اسرائیل هیوم گزارش داد که دولت آمریکا پس از تعلیق ارسال بمب‌های MK-۸۳ از قبل از جنگ غزه، با ارسال این نوع بمب به وزن نیم تن برای نیروی هوایی اسرائیل موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو از رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن خواسته تا بمب‌های سنگین تر و یک تنی MK-۸۴ را نیز در اختیار اسرائیل قرار دهد و به نظر می‌رسد در مرحله آتی، واشنگتن با ارسال این نوع بمب‌ نیز موافقت کند. امری که برای رژیم اشغالگر بویژه در صورت گسترش دامنه جنگ، از اهمیت بالایی برخوردار است.

اسرائیل هیوم در ادامه نوشت؛ در حالی که ایران همچنان خود را ملزم به پاسخ به ترور اسماعیل هنیه در خاک تهران می‌داند و حزب‌الله نیز به گرفتن انتقام خون فؤاد شکر از فرماندهان ارشد خود و حملات اسرائیل به جنوب لبنان تهدید می‌کند، آمریکا نیز در کنار «اسرائیل» ایستاده و کشتی‌های جنگی، هواپیماهای جنگنده و سامانه‌های دفاعی خود را به منطقه می‌فرستد.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، آمریکا اخیرا محدودیت‌های تامین تسلیحات اضافی برای اشغالگران را کاهش داده و قصد دارد تسلیحات بیشتری را به انبارهای خود در اسرائیل بفرستد تا این سلاح‌ها به سرعت منتقل شوند تا در زمان لازم برای انتقال آنها از ایالات متحده صرفه‌جویی شود.

این در حالی است که در طول جنگ کنونی غزه، ایالات متحده بخشی از تسلیحات موجود در انبارهای ارتش آمریکا در اراضی اشغالی از جمله موشک های هوا به هوا، را در اختیار اسرائیل قرار داد.

یکشنبه شب نیز وزیر دفاع آمریکا لوید آستین در تماس تلفنی با وزیر جنگ اسرائیل یوآو گالانت بر حمایت واشنگتن از تل‌آویو تاکید کرد.

این در حالی است که به گزارش رسانه‌های آمریکایی، از زمان آغاز جنگ غزه، دولت آمریکا حداقل ۱۴۰۰۰ بمب MK-۸۴ و ۳۰۰۰ موشک هوا به زمین هدایت شونده دقیق هلفایر(Hellfire)، ۱۰۰۰ بمب ضد استحکامات و ۲۶۰۰ بمب با قطر کوچک را به همراه سایر مهمات به اراضی اشغالی فلسطین انتقال داده است.

به گفته مقامات آمریکایی که در اواخر ژوئن با رویترز صحبت کردند، آمار نشان می‌دهد که با وجود درخواست‌های بین المللی برای محدود کردن عرضه تسلیحات به اسرائیل، هیچ کاهش قابل توجهی در حمایت نظامی آمریکا از اسرائیل به وجود نیامده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NG ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    4 1
    ایران خویش‌تن‌داری کنه اونا صادرات بمب. سنتکام را هم بزنید که درس عبرت بشه برای امریکا
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    0 0
    بدون شرح...
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    0 1
    حتما انبار این تسلیهات چه امریکایی و چه اسراییلی رو درون اسراییل بزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس