حمایت فرانسه و اتحادیه اروپا از مذاکرات برقراری آتش‌بس درباره نوار غزه

رئیس‌جمهوری فرانسه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی پیام‌های جداگانه از برگزاری مذاکرات آتش‌بس درباره نوار غزه حمایت کردند.

به گزارش مشرق، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه امروز جمعه طی پیامی در شبکه ایکس (توئیتر سابق) از مذاکرات آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به میانجی‌گیری آمریکا، قطر و مصر حمایت کرد.

وی گفت: آتش‌بس برای مردم غزه و اسرای اسرائیلی و ثبات منطقه که اکنون در خطر قرار گرفته، ضروری است.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز طی پیامی در شبکه ایکس اعلام کرد که این اتحادیه به تلاش های آمریکا، قطر و مصر برای به نتیجه رسیدن فوری توافق آتش بس و تبادل اسرا می پیوندد تا به این چرخه رنج غیرقابل تحمل پایان دهد.

آمریکا، مصر و قطر روز پنجشنبه در بیانیه ای از رژیم اسرائیل و حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

دوحه و قاهره پیش از این میزبان مذاکرات آتش‌بس بوده‌اند، با این وجود ماه‌ها مذاکره نتیجه ای برای برقراری آتش بس نداشته است.

در این بیانیه آمده که زمان آن رسیده که توافق آتش‌بس صورت گیرد و اسرا آزاد شوند. این سه کشور طی ماه‌ها تلاش کرده‌اند تا چارچوبی که اکنون روی میز است را ایجاد کنند و تنها جزئیات اجرایی آن باقی مانده است.

این بیانیه افزود: این توافق بر اساس اصولی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ۳۱ ماه مه ۲۰۲۴ (۱۱ خرداد) بیان و قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل آن را تایید کرد. دیگر زمانی برای تلف کردن و یا بهانه ای از هیچ طرف برای تاخیر بیشتر وجود ندارد. زمان آزادی گروگان ها(اسرا)، آغاز آتش بس و اجرای این توافق فرا رسیده است.

این در حالی است که «گدعون لوی» تحلیلگر و نویسنده صهیونیست اخیرا به روزنامه نیویورک تایمز گفت: ترور رهبران و فرماندهان حماس نه پیروزی به شمار می رود و نه سودی به حال اسرائیل دارد و هدف نتانیاهو از عملیات ترور نیز جلوگیری از توقف جنگ و چه بسا گسترش آن است اما با ورود ایران به میدان، بازی تغییر خواهد کرد.

لوی افزود: وقتی که مذاکره کننده را به قتل می رسانی نباید انتظار داشته باشی مذاکرات آتش بس ادامه یابد. یا باید مذاکره کنی یا ترور، نمی توانی هر دو را باهم داشته باشی.

وی اظهارداشت: ممکن است در آینده ای نزدیک با یک جنگ منطقه ای روبرو باشیم و آن روز، دیگر مذاکره ای درکار نخواهد بود و هیچ کس با اسرائیل مذاکره نخواهد کرد.

این نویسنده صهیونیست گفت: هدف نتانیاهو هیچ وقت، آزادسازی اسیران اسرائیلی نبوده است و او همچنان برای تشدید درگیری تلاش می کند.

لوی اضافه کرد: هیچ کسی باور نمی کند که ترور اسماعیل هنیه در راستای تلاش برای آزادسازی اسیران (صهیونیست) انجام شده است بلکه برعکس، این اقدام، آزادی اسیران را به تاخیر می اندازد و هدف نتانیاهو نیز همین است.

وی افزود: نتانیاهو نمی خواهد این جنگ به پایان برسد و تمام تلاش خود را برای به تاخیر انداختن توقف جنگ و برقراری آتش بس انجام می دهد و این کار نیز به بازی با زندگی اسیران اسرائیلی تمام خواهد شد.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲)، جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به شهادت بیش از ۳۹ هزار نفر، زخمی شدن بیش از ۹۱ هزار نفر، ناپدید شدن ۱۰ هزار نفر و نیز کوچ اجباری نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکنان این منطقه شده است.

علاوه بر این، ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می کند.

باوجود همه این جنایت ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از بیش از ۱۰ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ZA ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
    1 0
    به جمهوری اسلامی ضربه کاری زدن، هنیه را ترور کزدن و اعلام حمایت از آتش‌بس کردن کاملا متناقض است.
  • FR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اوه اوه اوه خسته نباشن فرانسه و اتحادیه اروپا !!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس