عملیات در «کورسک» روسیه، درهای جهنم را به روی اوکراین باز می‌کند

وزیر دفاع پیشین اتریش می‌گوید که نفوذ اوکراین به منطقه کورسک روسیه، قماری است که احتمالا جواب معکوس خواهد داد.

به گزارش مشرق، گوستاو گرِسل، وزیر دفاع پیشین اتریش با اشاره حملات اخیر ارتش اوکراین به منطقه کورسک روسیه گفت که تلاش کی‌یف برای نفوذ مرزی به روسیه از طریق منطقه مرزی کورسک احتمالا جواب معکوس خواهد داد و به شکستی بزرگ برای اوکراین و غرب منجر خواهد شد.

نیروهای ارتش اوکراین هفته گذشته عملیات میان‌مرزی بزرگی را در منطقه کورسک آغاز کردند و نبرد در مناطق مرزی تا سه‌شنبه ادامه یافت. کرملین اقدام کی‌یف را به شدت تحریک‌آمیز خواند و نیروهای اوکراین را به حمله کور به غیرنظامیان و تاسیسات و زیرساخت غیرنظامی متهم کرد.

وزارت دفاع روسیه در چند موقعیت اعلام کرد که تلاش اوکراین برای نفوذ در خاک روسیه از طریق کورسک، خنثی شده است. با این حال، نیروهای کی‌یف همچمنان در برخی مناطق مسکونی کورسک حضور دارند.

گرسل که هم‌اکنون یکی از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی شورای اروپاست، اقدامات کی‌یف را «راهبردی مخاطره‌آمیز» توصیف کرد.

وی تاکید کرد: اگر اوکراین بخواهد این منطقه برای چندین ماه باشد، نگه دارد، هزینه نظامی گزافی به همراه خواهد داشت که به سختی قادر به تاب آوردن مقابل آن خواهد بود. گسترش خط مقدم در درجه اول و بیشتر از همه به نفع روسیه است.

نفوذ اوکراین مانع نشد تا روسیه مجبور به تغییر مسیر نیروهایش از عملیات بزرگ در دونباس نشد و نیروهای مسکو همچنان به پیشروی در این منطقه ادامه می‌دهند. به گفته گرسل، واحدهای ارتش اوکراین در این منطقه «کاملا تحلیل رفته و به شدت نیازمند تجدید قوا هستند.»

وی تصریح کرد: مسکو تسلیحات، مهمات و پرسنل نظامی به مراتب بیشتری برای اعزام به خط مقدم گسترش‌یافته دارد. برتری اوکراین با استفاده از غافلگیری می‌تواند بلافاصله به یک ضرر برای آنها تبدیل شود.

به گفته وی، بدترین سناریو برای کی‌یف شکست هم در کورسک و هم در دونباس است. وی اضافه کرد: اوکراین امیدوار است که عملیات در خاک روسیه روحیه سربازان و مردم اوکراین را بالا ببرد و کی‌یف حتی به‌رغم برتری نظامی روسیه، از این امیدواری مایوس نشده است. در نتیجه، روسیه ابتدا اوکراین را عقب می‌راند و سپس آنها را تحلیل می‌برد.

سیاستمدار اتریشی افزود: اوکراین متهوری غیرقابل اتکاست و نیروهای کی‌یف در دونباس به زودی قوای‌شان را از دست می‌دهند. اوکراین آنجا خاک زیادی از دست خواهد داد. تحت چنین شرایطی، آلمان و آمریکا به عنوان حامیان اصلی کی‌یف، حمایت خود را کاهش داده یا حتی کاملا قطع خواهند کرد. مانور کورسک، از لحاظ نظامی آغاز پایان اوکراین است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    7 2
    باید نظر وزیر دفاع پسین اتریش را هم پرسید باید ببینیم اون چی می گه بعد معدل بگیریم نتیجه را اعلام کنیم.
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      بله وزیر دفاع فعلی اتریش نظرش چیست؟
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      2 0
      اینا که منفی دادند یعنی با معدل گیری مخالفند.
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      زلنسکی خواجه ای را ماند که وی را بر الاغی لنگ نشانده و به جنگ پیل سواران رزم آور گسیل کرده باشند !!!!
  • مجتبی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    19 17
    لعنت به پوتین جنایتکار، برو اوکراین، تا مسکو
    • DE ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      3 5
      آقا مجتبی، بجای نفرین کردن و نعراه بنفش غلیه پوتین کمی مطالعه کن و کامنت آگاهانه بزن!
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    10 7
    انشاالله که بقول این مرد این اغازیه پایان براناتو وغرب توی اوکرایین وزلنسکی وتفکردارودسته شه
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      ان شاءالله
  • حسنی IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    17 13
    خدا به مردم اوکراین کمک کند تا روسیه متجاوز را سرجایش بنشاند .به امید پیروزی مردم اوکراین
    • DE ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      نفوذ گسترش طلبانه ناتو بسوي شرق بعد از موافقت ساده‌لوحانه گورباچف در سال 1999 به واگذاری آلمان شرقی مغایر با موافقت‌های قبلی به کودتای مایدان کیف انجامید. ویکتوریا نولند مستقیما به همراهی سی آی إ رئیس جمهور منتخب مردم را فراری دادند. نیروهای تعلیم یافته باند نازی بندرا را به حکومت نشاندند و شروع به ایجاد پایگاهای نظامی در شرق اوکراین و بمباران مناطق روس نشین کردند. روسیه برای دفاع از خود چاره‌ای جز اجرای عملیات محدود اولیه نداشت. ادامه جنگ هم به خاطر عدم رغبت ناتو به توافق امنیتی با روسیه است.
  • احمد IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    18 13
    پوتین مانند جنایت کاران تاریخ به سزای اعمالش میرسد دیر یا زود .......خدا جای حق نشسته است.
    • چکمه IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      6 2
      هروقت امریکا به سزای عملش در جنایات جنگی اش در ویتنام و افغانستان و عراق و هیوشیما و ناکازاکی رسید اون وقت بیا درمورد پوتین بگو.
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      تو جنایت کاران تاریخ و میشناسی؟مثلا رژیم صهیونیستی از نظر شما چیه؟ جنایتکار یا صلح طلب؟
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    13 2
    کار روسیه و متحدانش تمومه به فضل الهی
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      تموم نیست،چون اون که در برابرش آمریکاست و فکر نمیکنم بین روسیه و آمریکا خدا بخواد کار روسیه تموم بشه، دیگه پایان دوره ستم گری آمریکا رسیده
  • رضا IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    6 1
    این تیتر انسان رو به یاد تجاوز عراق به ایران میندازه. صدام اونروز پوتین امروزه. شرافت چیز خوبیه
    • ایرانی IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      2 1
      داداش اون زمان غربی ها صدام رو شیر کردن.اما روسیه رو کسی شیر نکرد اون خودش ابر قدرته.ناتو مجبورش کرد ک بزنه و اینم تقصیر خود اوکراینه چون روسیه چندبار هشدار داده بود
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      اتفاقاً صدام را هم شوروی شیر کرد تمام سلاح های صدام ساخت شوروی بودند و شوروی نگران تشکیل یک حکومت دینی در مرزهای خود بود
  • AM ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 2
    ولی قضیه خیلی بو داره که تا این حد اجازه ورود دادن به احتمال زیاد قیچی میشن و تمام نیروهایی که اوکراین جمع کرده بود نابود میشن.
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 2
    کاری از دست دلقک اوکراینی بر نخواهد آمد روسیه دارد با موش نیم مرده یعنی اوکراین بازی میکند غرب اوکراین را قربانی میکند تا به اهداف پلیدش برسد زلنسکی صهیونیست هم جنس باز مردمش را به خاک سیاه نشانده
  • DE ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 2
    در هم کوبیدن تانک‌ها و نیروی زرهی رایش سوم و متعاقباً شکست تعیین کننده آلمان نازی و رسیدن ارتش سرخ به برلین با نام کورسک عجین شده است. اقدام جاهلانه ناتو در حمله به کورسک گرفتن سوسمار از دم بود.
    • ناشناس IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      اگر کمکهای انبوه امریکا و اروپا به شوروی نبود ...هیتلر مسکو را به توبره میکشید .. بیشترین تلفات جنگ یعنی 35 میلیون نفر برای شوروی بود که قربانی و عمله غربیها شدند .. الان که خیلی اوضاع فرق میکنه ... همگی دارین اشتباه میزنین ... روسیه هنگام سقوط شوروی تمام شد ... الان هم تصمیم گرفتند تجزیه اش کنند متاسفانه ..
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    3 0
    اربابتون داره سقوط میکنه
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
      0 0
      روسیه که ارباب ما نیست، همسایه ما است و ان شاءالله هرگز سقوط نخواهد کرد
  • محمد IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    جواب اون دوستی که گفته بروید مطالعه کنید اینست که تاریخ را می خوانیم پراز جنایت و ظلمی است که روسیه در حق ما کرده در چند سال اخیر هم رفتارش در نیروگاه هسته ای بوشهر ، همراهی با آمریکا در صدور قطعنامه شورای امنیت ،چشم پوشی از حملات هوایی اسرائیل علیه مدافعان حرم در سوریه ،چاپلوسی برای امارات به جهت ادعای آنها در خصوص جزایر سه گانه و ...امیدوارم در جنگ با اوکراین بازنده باشه
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اصلا کسی تصور نمیکرد پوتین در این وضع سود کند و سرمایه اش زیاد شود ولی نصف جوانان روس را نابود کرد مثل جنگ دوم جهانی فله ای افراد را میفرستد جلو تلف شوند با دانش 60 سال قبل و سنتی.
  • NL ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    پوتین که قرار بود اکراین رو در ظرف چند هفته تصرف کنه حالا قسمتی از کشور خودش در تصرف اکراین قرار گرفته!😁پوتین یه سوراخ موش پیدا کن که ارتش قدرتمند اکراین داره میاد مسکو!در ضمن تکلیف پوتین گداها چه خواهد شد!
  • حامد IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    این جنگ هر روز شعله ور تر می شود و من در روزهای اول جنگ هم گفتم که این جنگ در حالت مساوی تمام نخواهد شد و حتما باید یک‌ظرف پیروز میدان باشد . و دود این جنگ به چشم تمام مردمان زمین خواهد رفت مگر اینکه ترامپ بیاید و زلنسکی را به دادن امتیاز وصلح مجبور کند
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    به زودی روسیه با یک حمله شدید و سریع و با برنامه آنها را محاصره خواهد کرد. تعداد خیلی زیادی کشته خواهند شد، چون سربازان روس به این راحتی اسیر نمیگیرند ولی با این حال با کشته زیاد، تعداد خیلی زیادی هم اسیر خواهند گرفت که از وحشت خود را باخته و تسلیم خواهند شد. این فشار ناتو برای منصرف کردن روسیه از کمک به ایران است که کار به جایی نخواهد برد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس