رئیس پارلمان لبنان: انتقام از اسرائیل قطعی است

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان گفت: انتقامی که اسرائیل از چند روز پیش با نگرانی منتظر آن است، قطعی است و دشمن راه گریزی از این پاسخ یا انتقام ناگهانی ندارد.

به گزارش مشرق، بری در گفت و گو با روزنامه «الجمهوریه» لبنان گفت: با وجود «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر جنگ طلب رژیم صهیونیستی، گسترش جنگ دور از انتظار نیست و او می خواهد همه را وارد جنگ کند.

وی اضافه کرد: در مقابل جنگ طلبی رژیم صهیونیستی، محور مقاومت با حکمت و حساب شده مبارزه می کند و حزب الله فقط به اهداف نظامی حمله می کند.

بری با اشاره به ترورهای اخیر رژیم صهیونیستی و تاکید محور مقاومت بر گرفتن انتقام آنها گفت: انتقامی که اسرائیل از چند روز پیش با نگرانی منتظر آن است، قطعی است و دشمن راه گریزی ازاین پاسخ یا انتقام ناگهانی ندارد.

وی با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در کشتار آوارگان فلسطینی ساکن مدرسه «التابعین» غزه گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی ابتدا مذاکره کننده را به شهادت رساند و سپس ملت او را قتل عام کرد. آیا این رفتار شخصی است که به دنبال دستیابی به آتش بس است؟ از چه مذاکراتی سخن می گویند درحالی که دست از خونریزی برنمی دارند؟

رئیس پارلمان لبنان افزود: قتل عام ساکنان مدرسه التابعین، پاسخ نتانیاهو به بیانیه سه جانبه اخیر آمریکا، قطر و مصر (برای از سرگیری مذاکرات برقراری آتش بس در نوار غزه و تبادل اسیران) بود و ثابت کرد که او با هر تلاشی برای پایان یافتن تجاوز به نوار غزه مخالف است.

به نوشته الجمهوریه، نبیه بری بر جدا بودن پرونده انتخاب رئیس جمهوری لبنان از پرونده جنگ تاکید کرد و آمادگی خود را برای درخواست از سرگیری رایزنی های داخلی در لبنان به منظور انتخاب رئیس جمهور اعلام کرد و گفت: تجاوز رژیم صهیونیستی نباید بر انتخاب ریاست جمهوری سایه افکند بلکه باید انگیزه بیشتری را برای از سرگیری رایزنی ها و مذاکرات و انتخاب رئیس جمهوری ایجاد کند زیرا گفت و گو و انتخاب ریاست جمهوری به تقویت جبهه داخلی و افزایش مصونیت در برابر چالش ها منجر می شود.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد به شهادت رسید.

«فواد شکر» از فرماندهان برجسته حزب الله لبنان نیز یک روز قبل در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور ترور شد و به شهادت رسید.

در پی شهادت اسماعیل هنیه و فواد شکر، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

اضطراب و آشفتگی روانی رژیم اسرائیل از پاسخ حتمی ایران به ترور اخیر شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید «فواد شکر» فرمانده ارشد خود روز به روز افزایش می‌یابد.

رادیو رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که بعد از ترور شهید هنیه نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست ها را در برگرفته و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس