کد خبر 1632808
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
پرخطر‌ترین ساعات تصادفات در تهران

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته در پلیس راهور تهران بزرگ، سهم عابرین پیاده در تصادفات پایتخت نسبت به سال گذشته ۱۸درصد کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، با اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ علی اصغر شریفی ضمن بیان این خبر گفت: بر اساس آمار کسب شده در ۴ ماه نخست سال جاری در تهران، در حوادث رویداده ۴۰ در صد از عابرین پیاده در تصادفات نقش داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۸درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم که آمار چشم گیری بوده است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به کاهش متوفیان عابرین پیاده در ۴ ماه نخست سال جاری گفت: عابرین نسبت به سال گذشته درک بهتری از خطر داشته‌اند و آگاه‌تر نسبت به پارسال در خیابان‌ها قدم می‌گذارند.

سرهنگ شریفی با بیان اینکه بر اساس آمار، در این مدت ۴۴ در صد متوفیان تصادفات پایتخت را راکبان موتور و ۴۰ درصد را عابرین پیاده تشکیل داده‌اند اظهار داشت: علت اصلی این تصادفات در شهر تهران، «عدم توجه به جلو بوده است.»

وی افزود: اکثر این تصادفات در بزرگراه یادگار امام (ره) و آزادگان روی داده و بیشترین زمان وقوع بین ساعت ۲۰ الی ۲۴ بوده است

سرهنگ شریفی همچنین به ماده ۲۱۵ آیین نامه راهنمایی و رانندگی که مربوط به تردد عابران پیاده در معابر شهری و بزرگراه‌ها می‌باشد اشاره داشت و آن‌ها را بیان کرد:

۱ - در محل‌هایی که پیاده رو وجود دارد از سطح سواره رو استفاده نکنند.

۲ -در محل‌هایی که پیاده رو وجود ندارد یا در صورت وجود به دلایلی غیرقابل تردد باشد، باید از منتهی الیه سمت چپ سواره رو و عکس جهت حرکت وسایل نقلیه عبور کنند.

۳ - برای گذشتن از عرض راه، تنها از گذرگاه‌های پیاده، پل‌های هوایی و گذرگاه‌های زیرزمینی مجاز عبور کنند.

۴ - از دویدن، پریدن و ورود ناگهانی به سطح سواره رو خودداری کنند و مراقب حرکت وسایل نقلیه باشند.

۵- از حصار آزادراه‌ها نگذرند و در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها از لابه لای درختان و گل بوته‌های حاشیه و میانه راه عبور نکنند.

۶ - در تقاطع‌ها با روشن شدن چراغ سبز مقابل خود (چراغ عابر) حرکت کنند و هنگامی که چراغ عابر قرمز بود، عبور نکنند.

۷- از موانع و خط کشی خطوط ویژه، سواره رو خیابان‌ها و میدان‌ها عبور نکنند.

۸- در سواره رو خیابان برای سوار شدن به وسیله نقلیه و همچنین صحبت کردن با راننده یا سرنشینان وسایل نقلیه، یا خرید و فروش توقف نکنند.

۹- در بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی، خارج از گذرگاه‌های تعیین شده عبور نکنند.

وی خاطر نشان کرد: سن بیشتر متوفیان نیز بین ۲۰ تا ۲۴ سال بوده است. و همچنین ۸ درصد از این گروه را ۱۸ تا ۲۶ سال، ۱۵ در صد را ۲۶ تا ۳۶ و ۴۶ تا ۵۶ سال، ۱۴در صد را ۳۶ تا ۴۶سال، و ۴۰ درصد را ۳۳ تا ۵۶ سال تشکیل داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    1 0
    اصل قضیه این است که تهران شلوغ شده فکری به حال اصل قضیه بکنید .قانون در هرج و مرج و آشفتگی به درستی اجرا نخواهد شد.مشکل اصلی کشور توزیع نامناسب جمعیت و خالی شدن روستاها و هجوم مردم مولد روستاها و شهرستانها به شهرهای بزرگ است که عوارض اجتماعی اقتصادی بهداشتی و امنیتی آن بر هیچ کس پوشیده نیست . اولین اقدام راهور باید ایجاد محدودیت بر اساس کد ملی برای اعطای مجوز رانندگی و پلاک نمودن خودروها و نقل و انتقال هرگونه وسیله نقلیه بر اساس کد ملی باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس