کد خبر 1633416
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۰
واگن‌های چینی چه زمانی به تهران می‌رسد؟

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه اولین رام از قطار تولید شده در کشور چین تا بهمن ماه وارد مدار حمل و نقل شهری می‌شود، گفت: قطار ملی نیز به زودی به حمل و نقل شهری اضافه می‌شود.

به گزارش مشرق، ترافیک معضل چندین ساله شهر تهران است که همواره در نیمه دوم سال و با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از پیش با آن رو به رو می‌شویم. این معضل به ویژه در روزهای ابتدایی فصل پاییز شدت می‌گیرد و موجب سردرگمی بسیاری از مردم از جمله والدین دانش‌آموزان، معلمان، اساتید و دانشجویان می‌شود.

در حال حاضر بیش از ۳۰ روز تا آغاز مهر ماه فرصت باقی است و به نظر می‌رسد برای کاهش مشکلات ترافیکی در اوایل فصل پاییز از الان باید برنامه‎ریزی شود. 

اضافه شدن اتوبوس‌های جدید و اورهال قطارهای مترو
در همین رابطه عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران بیان کرد: مانند هر سال ستاد مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید تشکیل می‌شود. این ستاد در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل، فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کند. همچنین مجموعه حمل و نقل شهرداری تهران نیز تدابیری را برای اضافه شدن اتوبوس‌های جدید و اورهال قطارهای مترو در این ایام در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه همانگونه که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفته است اولین رام از قطار تولید شده در کشور چین به امید خدا تا بهمن ماه وارد مدار حمل و نقل شهری می‌شود، ادامه داد: امیدواریم قطار ملی نیز به زودی به حمل و نقل شهری اضافه شود.

ایجاد هماهنگی‌ بین مترو، اتوبوس‌رانی، تاکسی رانی و سرویس مدارس 
علیرضا نادعلی، سخنگو و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مورد ضمن اشاره به اینکه یک رام از قطار چینی آماده است و قرار است بارگیری شود گفت: قطعا بیشترین ظرفیت امکانات حمل و نقل که به صورت تدریجی در اختیار شهرداری تهران قرار می‌گیرد باید برای مهر ماه مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان این حوزه آمادگی‌هایی که برای مقابله با ترافیک مهر ماه را کسب کردند را باید اعلام می‌کنند، افزود: قطعا هماهنگی‌های بین مترو، اتوبوس‌رانی، تاکسی‎رانی و سرویس مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد و ما نیز در صحن شورای اسلامی شهر تهران پیگیر این مسئله هستیم و از مسئولان مربوطه توضیحاتی را در این مورد می‌خواهیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    1 1
    طراحی سکوهای متروی تهران از اول غلط بوده و منجر به فاجعه ای مثل فاجغه منا خواهد شد (دیر یا زود). سکو باید در وسط باشد. بزرگ و جادار. ولی در هر ایستگاه 2 سکوی باریک در طرفین ساخته شده که در صورت ازدحام باعث کشتار مسافران خواهد شد چون انبوه مسافران جایی برای رفتن ندارن.مثل حادثه منا.
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
      1 1
      دقیقا
  • رضا IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    2 0
    یکسال از افتتاح خط ۶ گذشته هرچند افتتاح آن سبب امتنان است ولی با سر فاصله هر ۱۵دقیقه حرکت قطارهای آن هر روز وضعیت افزایش حجم مسافرین آن بد و بدتر گردیده است و بحرانی کرده است بحدی که برای استفاده از پله برقی در ایستگاه‌های مهم باید پنج دقیقه‌ای در صف بود؟!
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    1 0
    پول بده جنس بخر
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    3 0
    دو تا کارخانه واگن سازی دولتی از چین وارد کنید نه. اگن منتظر بخش خصوصی بودن هم همینه دلالی
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
    1 0
    قراردادهای خارجی یکی یکی از راه میرسن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس