حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در شمال کرانۀ باختری + فیلم

منابع خبری بامداد یکشنبه گزارش دادند که در حملات ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه، ۴۸ فلسطینی شهید شدند.

به گزارش مشرق، از صبح شنبه تا بامداد یکشنبه ۴۸ فلسطینی در حملات هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه شهید شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در آخرین مورد، در پی بمباران یک آپارتمان در خیابان الهوجا در اردوگاه جبالیا واقع در شمال غزه، چهار نفر شهید و ۱۹ نفر زخمی شدند.

همچنین ارتش رژیم اشغالگر خانه‌ای در شهرک عبسان در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کرد که بر اثر آن چهار فلسطینی شهید و دست کم ۶ نفر هم زخمی شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از جنوب فلسطین علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ ( ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه و یک وقفه برای تبادل اسرا برقرار شد.

این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳ ) به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از حمله رژیم اسرائیل، بخش وسیعی از نوار غزه در بحبوحه محاصره فلج‌کننده و انسداد ورود مواد غذایی، آب تمیز و دارو ویران شده است.

وزارت بهداشت غزه روز پنجشنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۴۰ هزار و ۵ نفر رسیده است.

براساس این گزارش، شمار زخمی‌ها نیز به ۹۲ هزار و ۴۰۱ نفر افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس