کد خبر 1635078
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
کنعانی: تجلیل از شهید امیرعبداللهیان تجلیل از یک فرهنگ است

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ویژگی‌های برجسته شهید امیرعبداللهیان بیان کرد که تکریم و تجلیل از ایشان تکریم از یک فرهنگ و یک نگاه به یک شیوه مدیریتی موفق و کارآمد است.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در حاشیه اجلاس رونمایی از تندیس شهید امیرعبداللهیان، در جمع خبرنگاران در خصوص ویژگی‌های این شهید گفت: دکتر امیرعبداللهیان به عنوان وزیر خارجه شهید ما یک سبک و نگاه مدیریتی خاصی را در مسئولیت خودش به یادگار گذاشتند.

وی افزود: هم صلابت، هم شجاعت، درایت و هم سخت کوشی ایشان و هم نگاهی که داشتن به اینکه همه ظرفیت‌های ملی به ویژه ظرفیت‌های میدان می‌بایست در حوزه دیپلماسی برای پیشبرد موفق سیاست خارجی به کار گرفته شود.

کنعانی خاطرنشان کرد: در دوره امیرعبداللهیان ما واقعاً این ویژگی را در ایشان دیدیم که ایشان در عمل معتقد به این بود که دیپلماسی و میدان باید در کنار هم برای تحقق منافع ملی و پیشبرد سیاست خارجی باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایشان این الگو را با موفقیت اجرا کردند، ادامه داد: تکریم و تجلیل از دکتر امیرعبداللهیان تکریم از یک فرهنگ و یک نگاه به یک شیوه مدیریتی موفق و کارآمد است. آقای امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه و یک دیپلمات انقلابی وجوه شخصیتی ویژه و متمایزی را داشتند که واقعاً این الگو و این ویژگی‌ها در حوزه عملکردی دیپلماسی نتایج بسیار خوب و ماندگاری را از خود به یادگار گذاشت.

کنعانی افزود: فلذا تکریم و تجلیل از شهید امیرعبداللهیان اگر با هدف تبیین و به عبارتی بیان و توضیح این ویژگی‌ها، سبک مدیریتی ایشان و هم ویژگی‌های شخصیتی ایشان باشد، به یک فرهنگ سازی کمک می‌کند. فرهنگ سازی از این نوع نگاه و این نوع شیوه مدیریتی که توانسته نتایج و در واقع دستاوردهای درخشانی برای کشور به یادگار بگذارد.

وی در آخر گفت: حتماً برگزاری این نشست‌ها اقدامات مفیدی است که می‌بایست در مورد هم این شخصیت و هم دیگر شخصیت‌های برجسته و تراز اول کشور انجام بشود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس