«علی‌آبادی» دانش و تخصص لازم در حوزه وزارت نیرو را دارد

نماینده مردم گلوگاه، بهشهر ونکا در مجلس گفت: علی آبادی دانش و تخصص لازم در حوزه وزارت نیرو را دارد.

به گزارش مشرق، غلامرضا شریعتی در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، اظهار داشت: دو چالش مهمی که امروزه در کشور با آن مواجه هستیم کمبود آب و قطع برق در صنایع کشاورزی و مصارف خانگی می‌باشد.

وی ادامه داد: حل این مسائل نیاز به مدیری متخصص و جهادگر دارد. علی آبادی دانش و تخصص لازم در حوزه وزارت نیرو را دارد.

شریعتی با بیان اینکه برای رئیس جمهور کشورمان و دولت وفاق ملی آرزوی توفیقات الهی را دارم، ادامه داد: حل چالش‌های اساسی در حوزه برق و آب فارغ از منابع مالی و تحصیلات تخصصی نیاز به مدیری لایق، جهادی، پرتلاش، متخصص و انقلابی دارد.

وی ادامه داد: علی آبادی تحصیلات مرتبط با وزارت نیرو را در دانشگاه تهران و خواجه نصیر طوسی گذرانده است.

شریعتی عنوان کرد: علی آبادی تجربه بسیاری در ساخت پروژه‌های نیروگاهی نیروگاهی و اشراف کافی برای حل مشکلات این وزارتخانه را داراست. تجربه‌های ارزشمند در بخش فنی و مهندسی و اقتصادی و ساخت پروژه‌های عظیم آب و برق از جمله نیروگاه، سد و طرح‌های انتقال آب و برق از دیگر امتیازات اوست.

وی ادامه داد: در جلسات متعدد و با به‌کارگیری از جدیدترین دانش‌های روز و نیروهای خلاق و ظرفیت‌های موجود بر روند پیشرفت پروژه‌ها نظارت و پیگیری نموده است لذا می‌تواند صنعت آب و برق را به خوبی هدایت و راهبری نماید.

نماینده مردم گلوگاه، بهشهر و نکا در مجلس افزود: استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی مالی در قوانین برنامه بودجه و سنواتی از ویژگی‌های علی آبادی است. وزارت نیرو نیازمند مدیری جهادی، پیگیری و با عزمی راسخ برای برطرف سازی مشکلات موجود در ناترازی های برق و منابع آبی کشور را دارد. راهبردهای ارائه شده در برنامه علی آبادی به خوبی تشریح شده است.

وی عنوان داشت: ارتقا جایگاه شوراهای عالی آب و انرژی و استفاده منظم از آن در بخش‌های مرتبط و افزایش تعاملات بین بخشی را در برنامه پیشنهادی علی آبادی لحاظ شده است. در برنامه وزیر پیشنهادی توجه ویژه به تأمین آب شرب شهرها و روستاها می‌باشد. توجه ویژه به بهره‌وری و راندمان نیروگاه‌ها در برنامه علی آبادی مشهود است.

شریعتی توجه به اصلاح اقتصاد آب و برق در جهت خوداتکایی صنعت و بهبود شرایط مصرف را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی علی آبادی دانست و گفت: توجه وزیر پیشنهادی به موضوع منابع آب و نیاز به آب با توجه به رشد جمعیت و بالا رفتن استانداردهای زندگی، استفاده از آب‌های غیر متعارف (نمک زدایی آب دریا) از برنامه‌های دیگر وزیر پیشنهادی است.

وی تصریح کرد: استفاده از صنایع و معادن در کویر برای تأمین منابع مالی برای انتقال آب از خلیج فارس به کویر و فلات مرکزی ایران است. استفاده از این منابع برای پروژه‌های انتقال آب و سرمایه گذاری لازم از طریق بخش خصوصی و بهینه سازی مصرف را در کشور شاهد خواهیم بود.

شریعتی خاطرنشان کرد: توانمندی در تعامل با قوای دیگر می‌تواند نجات دهنده وزارت نیرو از چالش‌ها و بحران‌ها باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    0 0
    برق که نتیجه انحصار شخص ایشون هست
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    0 0
    اقای شریعتی دانش و سواد ایشان بیشتر مکانی است نه برق و نه عمران اقای شریعتی در وزارت سمت ضعیف ترین وزیر به علت عدم کارایی و نداشتن جاذبه مدیریتی اقای شریعتی یک کار شاخص نه دو کار شاخص اقای علی ابادی در صمت را بگو جز نابودی بخش معدن و صنعت
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    0 0
    کدوم کار بررگ و نیروگاهی نکنه قطعی برق رو انگار حز افتخاراتتونه؟
  • سینا IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    0 0
    کاش ماجرای شرکت احداث نیروگاه پسابرجامی و شرکت مپنا و دار و دسته آین آقای محترم رو جهت حذف رقیب و نابودی صنعت نیروگاهی رو هم ذکر می کردین و یادآور می شدین که ایشان در راستای مافیا سازی در بخش برق هم از تجاربشون در صمت استفاده کردن
  • سینا IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    0 0
    کاش ماجرای شرکت احداث نیروگاه پسابرجامی و شرکت مپنا و دار و دسته آین آقای محترم رو جهت حذف رقیب و نابودی صنعت نیروگاهی رو هم ذکر می کردین و یادآور می شدین که ایشان در راستای مافیا سازی در بخش برق هم از تجاربشون در صمت استفاده کردن
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    0 0
    تو وزارت صمت که غوغا کرد
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
    0 0
    شاید ایشون سواد داشته باشه ولی ببیند در وزرات سمت چه کرد من سال ۴۰۱ در سامانه یکپارچه ۲۰۷ ثبت نام کردم الان ۴۰۳ هست هیچ نفری پاسخگو نیست همین دوست و رفیق بازی و دکتر گفتنا ما را بدخت کرده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس