کشور با مشکلات عدیده ای در صنعت آب و برق مواجه است

نماینده علی آباد کتول در مجلس گفت: با مشکلات عدیده ای در صنعت آب و برق در کشور مواجه هستیم.

به گزارش مشرق، «رحمت الله نوروزی» در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو، اظهار داشت: از پزشکیان بخاطر انتخاب مدیری شجاع و توانمند برای وزارت نیرو سپاسگزارم.

وی ادامه داد: امروز برق صنایع بزرگ با قطعی مواجه است. در داخل و خارج از کشور، غرب و شرق در حوزه آب تنش عمده قرار دارد.

نماینده علی آباد کتول در مجلس افزود: با مشکلات عدیده ای در صنعت آب و برق در کشور مواجه هستیم.

نوروزی با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه برق، ادامه داد: از جمله این چالش‌ها ناترازی در طول زنجیره ارزش برق، عدم بهره‌وری نیروگاه‌ها، اتلاف و توزیع نابهینه است. باید مدیری جسور و شجاع و توانمند روی کار بیاید و بتواند این ناترازی ها را حل کند.

وی ادامه داد: باید در بودجه سالانه و از محل صندوق توسعه ملی در اجرای تولید آب و برق اقدامات زیربنایی داشته باشیم. بیشترین مهاجرات‌ها به استان گلستان در حال اتفاق است که مسائل امنیتی برای کشور ایجاد می‌کند.

وی گفت: ضعف دیپلماسی در حوزه آب نه در دولت رئیسی بلکه در دولت قبل تر هم وجود داشته است. در بحث طالبان و روز ارس با مشکلاتی مواجه هستیم.

نماینده علی آباد کتول در مجلس تاکید کرد: دیپلماسی آب با کشورهای همسایه جز اولویت‌ها باید باشد.

نوروزی تغییر اقلیم، کاهش آب‌های تجدید پذیر، اضافه برداشت از آب‌های سطحی را از چالش‌های موجود در حوزه آب دانست و گفت: آقای علی آبادی قول داده است که چالش‌های موجود حوزه آب و برق را برطرف کند و احداث ظرفیت جدید سد و توسعه آب شیرین‌کن‌ها به میزان ۷۰۰ میلیون مترمکعب از جمله وعده‌های او است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس