کد خبر 1636277
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵

به گزارش مشرق، انصاری در مطلبی با عنوان جنگ آمریکا و ایران؛ توهم یا واقعیت، در صفحه توئیتر خود نوشت:

برجسته ترین نشانه از ناتوانی آمریکا در رویارویی با مقاومت ناکامی ناوگان دریایی اش در دریای سرخ است. آنها پس از ماه ها هنوز نتوانسته اند دریانوردی اسرائیل را عادی کنند.

با توجه به اینکه هر جنگی بر اساس هزینه فایده هایش صورت میگیرد، تقابل مستقیم با ایران ممکن است به جمهوری اسلامی آسیب هایی جزئی برساند، لیکن این درگیری برای ایالات متحده جز تقبل هزینه های کمرشکن دستاوردی نخواهد داشت، خصوصا آنکه این زد و خورد در راستای منافع آمریکا هم نباشد و صرفا برای منافع شخصی نتانیاهو، و نه حتی اسرائیل صورت بگیرد.

آنها خوب میدانند جنگ با جمهوری اسلامی در منطقه، جدای از آسیب پذیری شان چه عواقب سنگینی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت. همه پایگاه ها و ناوهای آمریکایی در منطقه در دسترس ایران قرار دارند و ایران میتواند علاوه بر انهدام شدید آنها، تلفات بی سابقه ای نیز از آمریکایی ها بگیرد به نحوی که دنیا، تاریخ عصر حاضر را به قبل و بعد از جنگ ایران و آمریکا تقسیم نماید. قدرت ایالات متحده قطعا به تجهیزات پیشرفته او است، لیکن این توانایی ها زمانی برایشان کارآیی صد در صدی داشت که در برابر هر جنگنده فوق پیشرفته آمریکایی، رقیب نهایتا از تسلیحات عقب افتاده استفاده میکرد؛ امروز اما داستان فرق میکند؛ ایران و مقاومت تسلیحات دقیق و کارآمدی دارند که بعضا در دنیا بی نظیرند. آمریکا میتواند آسیب بزند، اما آسیب پذیری خودش نیز صد در صدی و تضمینی خواهد بود و در آن هیچ تردیدی وجود ندارد.

در یک جنگ واقعی آمریکا نه تنها ضربه میخورد که حتی مجبور به ترک منطقه هم خواهد شد؛ و این خیلی ساده انگارانه است فکر کنیم ایالات متحده به چنین مسائلی نیاندیشیده است. آنها که از باز کردن شریان های اقتصاد اسرائیل علیرغم تشکیل ائتلاف و غیره عاجزند، چگونه میخواهند در برابر ایران و در یک جنگ واقعی کار را پیش ببرند؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس