رهایی زندانی محکوم به قصاص همزمان با اربعین حسینی در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص در این استان همزمان با اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش مشرق، مجتبی قهرمانی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به برنامه بازدیدهای مسئولان قضائی استان هرمزگان از زندان در روزهای تعطیل و با اولویت بازنگری در پرونده زندانیان قدیمی، در جریان بازدید امروز پرونده یکی از زندانیان محکوم به قصاص به همراه دیگر زندانیان قدیمی مورد بررسی قرار گرفت و در این راستا ضمن تماس تلفنی با خانواده مقتول، برای ایجاد صلح و سازش در این پرونده قصاص تلاش شد که خوشبختانه به مدد الهی و در سایه توجهات حضرت سید الشهدا (ع) همزمان با اربعین حسینی، پرونده مذکور منتج به مصالحه شد.

وی تصریح کرد: این زندانی محکوم به قصاص بیش از نوزده سال در ندامتگاه بندرعباس به سر می‌برد که همزمان با اربعین حسینی و با تلاش و پیگیری مسئولان قضائی، اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران زندان بندرعباس موجب شد تا اولیای دم به حرمت این روز بزرگ و به دلیل عشق و ارادت به حضرت اباعبداللّه الحسین (ع) از قصاص وی بگذرند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با تأکید بر حق شرعی و قانونی اولیای دم در اجرای حکم قصاص، افزود: خوشبختانه اعضای این خانواده با بزرگواری و گذشت و ایثار مثال‌زدنی در پرتو محبت به حضرت اباعبداللّه الحسین (علیه‌السلام) و خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) با اعلام رضایت در این پرونده، به این زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل نوزده سال حبس، زندگی دوباره بخشیدند.

وی همچنین، گذشت اولیای دم در این پرونده قصاص را اقدامی بسیار ارزشمند، فداکارانه و در تاسی از سیره حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) عنوان کرد و از تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان شواری حل اختلاف، مسئولان قضائی و مسئولان و مددکاران زندان، قدردانی کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
    2 0
    چرا کسی که محکوم به قصاص باید بیست سال اجرای حکمش طول بکشه؟؟برای خود قاتل هم سخته بلاتکلیفی.در ضمن قصاص حق خانواده مقتول اما جنبه عمومی بازدارندگی و هشدار به بقیه هم داره وقتی سریع و به موقع انجام نمیشه همینه میشه که الان تو جامعه میبینیم مجرمین و قاتلین و ...ترسی از عواقب کارشون ندارند چون می‌دونن دیر یا زود رأفت اسلامی شامل حالشون میشه.بهر حال اما با بیست سال هزینه بیت المال میشد جون چندین بیمار نیازمند که بخاطر نبود پول مردند رو نجات داد.
  • US ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
    0 1
    احسنت اجرتان با آقا ابوالفضل العباس
  • مطالبه گر از قوه قضائیه IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
    3 0
    بگویید چرا یک قاتل را ۱۹ سال در زندان نگه داشتید و خانواده مقتول را ۱۹ سال در دادگاه ها سرگردان کردید تا قاتل را ببخشند ؟ این حکم خداوند است ؟ چرا ۱۹ سال هزینه نگهداری یک زندانی قاتل را از جیب مردم دادید و حکم الهی را اجرا نکردید ؟ توضیح دهید چرا ترک فعل کرده اید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس