کد خبر 1637157
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
ماجرای نان در پایتخت؛ ۲ تا بخر یکی ببر

ماجرا از سامانه نانینو شروع می‌شود جایی که هر شهروند باید بهای ۲ نان با قیمت مصوب را با این کارتخوان پرداخت کند در نهایت یک قرص نان با ۲ برابر قیمت ولی به اندازه همان نان مصوب و گاهی کوچک‌تر بگیرد.

به گزارش مشرق، یکی از ترفندهایی که به تازگی باب شده و در بسیاری از واحدهای نانوایی سنگکی انجام می‌شود اینکه نان با همان کیفیت، همان وزن چانه تعیین شده و به نوعی همان اندازه اما با قیمت ۲ برابری یعنی ۱۰ هزار تومان به شهروندان داده می‌شود.

برای خرید نان از این نانوایی‌ها باید از کارتخوان (سامانه نانینو) ۲ عدد نان پنج هزار تومانی انتخاب کرد تا بتوان یک نان ۱۰ هزار تومانی البته با چاشنی کمی کنجد یا به قولی خشخاش خرید این همان موضوعی است که شرایط را سو استفاده از نیاز مردم به خرید نان از سوی برخی نانوایی‌های سنگکی یا بربری پایتخت که سهمیه آرد یارانه‌ای دارند، فراهم کرده است.

برای پیگیری صحت این ماجرا به یکی از نانوایی‌های پخت نان سنگک در پایتخت رفتم، ابتدا باید با دستگاه نانینو تعداد نان‌های مورد نیاز را انتخاب کنیم، روی کارتخوان نان با قیمت پنج و ۱۰ هزار تومانی وجود دارد اما دریغ از نانی که با این قیمت‌ها به شهروندان عرضه شود، برای دریافت نان باید دو بار نرخ پنج هزار تومان را انتخاب کرد و یک نان ۱۰ هزار تومانی گرفت و برای دریافت نان ۱۰ هزار تومانی باید ۲ بار دکمه را فشار داده و در ازای ۲۰ هزار تومان یک نان به اصطلاح کنجدی ولی با همان اندازه دریافت کرد.

این نکته هم دارای اهمیت است که اصلا نان پنج هزار تومانی در این نانواییها پخت نمی‌شود یا حداقل در ساعت پیک مشتری وجود ندارد بلکه نان با قیمت ۱۰، ۲۰ و حتی ۳۰ هزار تومانی عرضه می‌شود و به قول متصدی نانوایی، همه می‌توانند خشخاشی یا به نوعی پُر کنجد انتخاب کنند، کیفیت نان همان است، قیمت ۲ یا ۳ یا حتی ۴ برابر نرخ نانینو است، اما بدلیل عدم همراهی نانوا، الزام به انتخاب برای شهروندان تهرانی در تهیه این نوع نان‌ها وجود دارد.

ماجرای نان در پایتخت؛ ۲ تا بخر یکی ببر

نان نداریم همین که هست

اینکه «نان نداریم و همین که هست» جمله‌ای است که بسیاری از شهروندان پایتخت‌نشین زیاد آن را از زبان متصدی یا شاطر نانوایی سنگکی و بربری می‌شنوند.

صف نانوایی بودم که متصدی نانوا گفت فقط نان ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی داریم هر کسی می‌خواهد می‌تواند از نان‌های پُر کنجد پخته شده برای خود ببرد، او هیچ پاسخی به مشتری که طلب نان معمولی و یارانه ای می‌کند، نمی‌دهد و به کار خود مشغول است!

کمی فکر کردم که وقتی روی نانینو نرخ پنج هزار تومانی هست چرا باید با چندین برابر نرخ تعیین شده همان نان را بخرم اما به یکباره صدای متصدی نانوایی دوباره بلند شد، هرکسی دوست داره از این نان‌های آماده ببرد با کارتخوان پولش را حساب کند نان معمولی نداریم و پخت هم نمی‌کنیم.

جملات تکراری ذهنم را به خود درگیر کرد، همه به هم نگاه می‌کردند حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای بود که در این گرمای تابستان در صف نانوایی بودم، به هر طریقی باید انتخاب می‌کردم، به متصدی گفتم نان پنج هزار تومانی که ندارید حداقل ۱۰ هزار تومانی برای کسانی که در صف هستند، پخت کنید که باز هم با صدای بلندی گفت نداریم، فقط ۲۰ و ۳۰ هزار تومانی داریم، حتی این جمله را گفت هرکاری دوست دارید انجام دهید و به هر کجا که می‌خواهید شکایت کنید نان فقط با همین قیمت داریم.

همه بهت زده شدیم که پس از کلی معطلی مجبور هستیم که نان ۲۰ هزار تومانی بخریم در صورتی که روی نانینو نرخ چهار و پنج هزار تومانی ثبت شده اما اجبار به خرید نان ۱۰ تا ۲۰ هزار تومانی آن هم با چاشنی غُر متصدی نانوایی باید بخریم. البته موضوعی که بسیار جالب بود این بود که برخی نان‌های برشته، ‌ کامل سالم و پُر از خشخاش رو هم به قلاب کنار دست خود آویزان می‌کرد که شاید برای از ما بهتران باشد.

این همه ماجرا نیست انواع نان در تهران با نرخ‌های متفاوت به مردم عرضه می‌شود، هر نانوایی یک نرخ دارد، نان سنگک، تافتون و بربری ندارد هر نانوایی با هر ترفندی که شده نان را با قیمت‌هایی که دلخواه متصدی است به فروش می‌رساند، نانینو هم نتوانسته در این زمینه چاره‌ساز باشد.

شاید همین سیستم فروش نان مسیری برای تخلف در فروش نان و حتی آرد مصرفی نانوایی‌ها داشته باشد زیرا زمانی که یک فرد ۲ نان پنج هزار تومانی انتخاب می‌کند و یک نان ۱۰ هزار تومانی خرید می‌کند، برای آن نانوایی ۲ نان محسوب می‌شود و در صورتی که میزان آردی که را برای پخت مصرف کرده، نصف است، این موضوعی است که گلایه شهروندان را بدنبال دارد.

اگر چه نانینو برای نظارت بر فعالیت نانوایی‌های سراسر کشور در راستای رعایت عدالت در توزیع این محصول در قالب سامانه‌ای راه‌اندازی شد تا سامانه مدیریت هوشمند نان nanino.ir به ۲ گروه فروشندگان و مصرف‌کنندگان نان خدمات الکترونیک و برخط همچون مشاهده سوابق خرید و فروش یا ثبت کسب و کار ارائه دهد اما مردم از این روش فروش نان رضایت چندانی ندارند زیرا نان با همان نرخ به مردم عرضه نمی‌شود.

ماجرای نان در پایتخت؛ ۲ تا بخر یکی ببر

قیمت نان در تهران به‌روزرسانی می‌شود

قضیه فروش نان به نرخ‌های چند برابر از سوی نانوایی از یک طرف نارضایتی مردم را به همراه دارد از طرفی دیگر حمیدرضا رستگار، رییس اتاق اصناف استان تهران به تازگی گفته است که در دولت سیزدهم به این نتیجه رسیدیم که نان با قیمت واقعی و کیفیت مطلوب به دست مردم برسد.

به گفته او، از آنجا که دولت، مصرف‌کننده و نانوایان از شرایط موجود ناراضی نبودند به همین منظور قیمت نان در استان‌های مختلف به‌روز شده تا مردم نان با کیفیت مصرف کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه هزینه و درآمد نانوایان در این مدت با هم برابری نداشت، ‌ بسیاری از آنان با فروش اجباری نان کنجدی و کم کردن وزن خمیر نان مرتکب تخلف شده و هزینه‌های خود را اینگونه جبران می‌کردند که مشمول جریمه شدند بنابراین بهترین اقدام برای جلوگیری از اینگونه تخلفات، واقعی کردن قیمت نان است که برای اصلاح قیمت نان در استان تهران تاکنون تصمیمی گرفته نشده اما بناست نرخ نان به‌روزرسانی شود و با توجه به پیشنهاد کارشناسان قیمت نان در پایتخت ۲۰ تا ۳۸ درصد افزایش خواهد داشت اما هنوز این تصمیم نهایی و اجرایی نشده است.

ماجرای نان در پایتخت؛ ۲ تا بخر یکی ببر

کارتخوان‌های هوشمند توانسته مشکل نان را در پایتخت حل کند

راه‌اندازی سامانه کارتخوان‌های هوشمند برای اصلاح نرخ آرد و صنف و صنعت، جلوگیری از تخلفات و بهینه‌سازی مصرف نان در همه نانوایی‌های سراسر کشور از جمله تهران برنامه‌ریزی شد تا از طریق این سامانه تعداد نان و حتی نایلون با قیمت‌های مصوب مشخص را به مردم عرضه کند. ناگفته نماند که اطلاعات عملکرد نانوایان فعال به صورت برخط در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و بازرسان شورای آرد و نان قرار می‌گیرد.

بر اساس سامانه طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان همه داده‌های خرید و فروش و تراکنش نانوایی‌ها از سراسر کشور تجمیع و مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ در واقع آنچه در این سامانه قابل‌ ردیابی است عملکرد واحدهای خبازی است که بر اساس آمارها، خبازی‌های پرریسک رصد، شناسایی و به بازرسی وزارت جهاد کشاورزی و در نهایت سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

اگر چه قیمت آرد بدون تغییر نرخ در سال جاری به دست نانوایان رسیده اما موضوعاتی همچون کاهش وزن چانه، کوچک شدن نان و قیمت‌های متفاوت برای انواع نان همچنان مورد گلایه شهروندان تهرانی است زیرا همین موضوع مصرف نان آنان را افزایش داده و اجباری برای خرید بیشتر به آنان تحمیل شده است.

ماجرای نان در پایتخت؛ ۲ تا بخر یکی ببر

با راه‌اندازی سامانه نظارت برخط نانوایی‌های کشور بازرسی‌ها به صورت آنلاین از طریق سامانه و یا بررسی دستگاه‌های کارتخوان فروش نان در خود واحدهای صنفی انجام می‌شود

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی نیز گفته است: با راه‌اندازی سامانه نظارت برخط نانوایی‌های کشور بازرسی‌ها به صورت آنلاین از طریق سامانه و یا بررسی دستگاه‌های کارتخوان فروش نان در خود واحدهای صنفی انجام می‌شود بطور نمونه یک نانوایی که توسط سامانه هوشمند شناسایی شده در یک بازه زمانی سه ماهه ۱۴ هزار قرص نان را خارج از شبکه رسمی از طریق کارت هدیه و کارت‌های اعتباری فروخته بود.

مسعود امرالهی افزود: بررسی‌های نشان می‌دهد نان‌های احتکار شده وارد دامداری‌ها می‌شود همچنین بخشی از نان‌ها وارد واحدهای صنفی مصرف عمده نان مانند کبابی‌ها، اسنپ فودها و صنوف یعنی طباخی‌ها، کبابی‌ها، رستوران‌ها و سوپرمارکت‌ها می‌شود که این موضوعات نیز مورد رصد جدی قرار گرفته و چنانچه تخلفی احراز یا تکرار شود، ضمن معرفی به دستگاه‌های قضایی، سهمیه آرد آنان نیز قطع خواهد شد.

وی پیامد چنین موضوعاتی را ازدیاد صف‌ها و طولانی شدن صفوف شهروندان برای خرید نان دانست و یادآور شد: دولت گندم را کیلویی ۱۵ هزار تومان می‌خرد و علاوه بر گندم به آرد یارانه می‌پردازد تا این محصول با نرخ کیلویی ۶۶۰ و ۹۰۰ تومان به دست نانوایی‌ها برسد.

اکنون نظارت هوشمند بر فروش نان به صورت برخط به شکل آزمایشی در تهران شروع شده در این فرایند بازرسان با مراجعه به واحدهای صنفی و وارد کردن کد مخصوص خود در دستگاه‌های کارتخوان هوشمند می‌توانند به عملکرد نانوایی‌ها دسترسی داشته باشند و پس از شناسایی هرگونه تخلفی می‌توانند به صورت برخط خاطی را به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی کنند.

با توجه به اینکه دستگاه‌های نظارتی بر این موضوع نظارت دارند مردم با داشتن انتظار رسیدگی به وضعیت چنین مشکلاتی، خواستار رفع آن هستند زیرا نان به عنوان یکی از نیازهای روزانه مردم به شمار می‌رود و هر خانواده‌ای به صورت روزانه آن را بر سفره خود دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    31 0
    چه وضعیه با کمی کنجد سر مردم را کلاه میزارن به کی بگیم که ما کنجد نمی خواهیم آقا هر نانوایی کنجد بزنه باید جریمه بشه اصلاً در هر نانوایی آثاری از کنجد پیدا بشه جریمه سنگین بنویسن.
    • رضا IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      19 0
      قاعدتا پخت نان کنجدی باید به سفارش مشتری باشد ولی عجالتا نانوایی ها به اجبار نان را کنجدی به مردم می فروشند و البته هر دانه کنجد را 100 ریال حساب می کنند !!
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      6 0
      وقتی همه چیز رها بشه نتیجش میشه همین
    • کارگر IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      6 0
      نان استراتژیک تر از موشک است. در خارج انواع نان باگت سفید و سبوسدار میپزند. به بهانه چند دانه کنجد قیمتش چند برابر نمیشود. نان باگت دور ریز ندارد. با توستر مانند نان تازه مصرف میکنند. الگوی مصرف تغییر کند راه فریب و اخاذی محدود میشود.
    • امیر IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      4 0
      چه عجب یکی به این تخلف نانوایی ها پرداخت!! اطراف ما فقط یک نانوایی لواش هست که به قیمت مصوب میفروشه، بقیه همه دو تا کم میکنند و یه دونه نون میدن. بربری هم همینطوره، حتی یکدونه کنجد هم بهش نمیزنه ولی دوتا نون کم میکنه..
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      0 3
      چرا کنجد نمی خواهی ما هم خیلی چیزها را نمی خواهیم ولی چاره ای نیست باید تحمل کنیم .
  • US ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    12 3
    همه جوره سفره های مردم رو کوچک می کنید
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    12 0
    فقط مکر وحیله
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    15 0
    اینا حروم و حلال سرشون نمیشه
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
      11 0
      مملکت وله. هیچ نظارتی رو کار کاسب ها نیست. به تعزیرات میگی یارو نوک قاشق چایخوری کنجد میریزه رو بربری و 10 هزارتومن می فروشه بیا رسیدگی کن. میگه اون آزادپزه و ما کنترلی روش نداریم. وزن چونه سنگک بقدری کم شده که مردم به نون سنگک میگن "نون کاغذی". بسکه نازکه و خرد میشه. گفتن اینا به اندازه سرسوزنی فایده نداره. داره؟ مملکت وله به حال خودش.
  • رضا IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    11 0
    در خیابان شهید اخلاقی منشعب از بلوار کاوه هر قرص نان سنگگ را 30 هزار تومان می فروشند!! یعنی به ازای هر قرص نان در کارتخوان 10 قرص نان ثبت می شود!!
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    8 0
    دزدی و کم فروشی و فروش اجباری و و و و در روز روشن و بدون هیچ پروایی! این نشانگر و نمایانگر چیست؟
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    15 3
    حکومتی که حتی قدرت نظارت بر قوت روزانه مردم را ندارد
  • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    10 0
    در تهران لواشی نزدیک ما هر کیسه پلاستیکی را سه نان حساب می کند و آرد معادل را ... در شهر فیروز کوه نانوایی بربری ساعت ۸/۵ صبح جمعه پخت را متوقف کرد و به مشتریان حاضر در صف وعده ساعت ۱۱/۵ را داد! اگر ساعت ۸/۵ صبح روز جمعه مردم نان بربری نخورند پس چه وقتی باید این کار را انجام دهند؟
  • جعفری IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    5 1
    به تهرانسر سرهم سربزنید نان راگران میدهند البته ازتعزیرات باید شاکی بود.
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    1 4
    چرا از بی ارزش شدن ریال چیزی نمی گویید ؟ در حالی که ایران یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیاست اما بی ارزش ترین پول ملی را دارد چرا کسی پاسخگو نیست ؟ مسئول این وضعیت کیست؟
  • بازنشسته IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    3 0
    بارها با سازمان تعزیرات تماس گرفتم و آدرس نانوایی های گران فروش و متخلف را گزارش دادم و کد پیگیری هم گرفتم و در سامانه ها هم طرح شکایت ثبت کردم بعد از گذشت یکسال هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است !!!!!!!!!
  • مجید بهرام بیگی وین اطریش AT ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    7 0
    این افراد دیگر نانوا نیستند دزد جیب مردمند.اگر یک قوه قضاییه فشل نداشتیم مدتها بود که بایس اجازه کار نانوایی و دوباره باز شدن آنرا به این اشخاص داده نمیشد.اینها حق ندارند زور گویی اقتصادی کنند. کجایند ماموران بازرسی به این وضع ؟؟!! تا این افراد فاسد اقتصادی را در زندان نیاندازیم درست نمیشود.ولی با این قوه قضاییه!؟
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      0 3
      دوزد خودتی بی شعور
  • سید IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    2 0
    همه اش شده شعار ، با قوت مردم مافیاهای هماهنگ بازی می کنند دولت که باید حافظ بیت المال باشد بی تفاوت 100% دولت گندم را کیلوئی 15 هزار تومان می خرد اما ارد را کیلوئی 660 تا 900 به نانوا میدهد نانوا نان حدود 300 گرمی را حد اقل 10000 تومان با منت و بی کیفیت میدهد .هیچ مرجعی از بازرسی ریاست جمهوری گرفته تا بازرسی قوه قضائیه تا تعزیرات تا سمت همه بازی می کنند امتحان کنید مگر میشود این بلبشوی حرام خورها را بازرس ها نبینند .چرا ارد هر نفر را بر اساس کارت ملی به خودش نمی دهید و با مکانیزمی هرکسی خواست به نانوا بفروشد و نان بگیرد . کو حافظ بیت المال؟ یک نان را دولت نتواند کنترل کند دیگر چیزها معلومه؟
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    7 0
    مامردم خودمان دزدوبدشدیم بعدمیگن دولت مقصره هرکاری دولت میکنه جلودزدی مارابگیره نمیشه
  • قاصدک IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    4 0
    امروز نانوای بی وجدان دزد وشورای آرد و نان مدافع دزد ، دست در دست هم نان مردم رو آجر کردند. آقای رییس جمهور از شعار دادن کم کن، از پشت میز بلند شو بین مردم بیا و اگر برای خدمت آمدی سعی کن مشکل را حل کنی.
  • امید IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    4 0
    یکبار بابت این کار از نانوایی سنگکی در سایت تعزیرات شکایت کردم پیام اومد که 5 میلیون جریمه شده اعتراض زده 4 میلیون ازش گرفتن ولی همون روش قبل رو داره ادامه میده و سایت تعزیرات هم روش رو عوض کرده و شما توضیحی نمی تونی بدی و فقط متن آماده و تصویر باید ضمیمه کنی بیش از یکماه از تکرار شکایت گذشته و خبری از جواب نیست دیگه جالبه نانوایی بنر عنوان کاسب نمونه هم رو دیوارش داره
  • علی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    4 0
    من بابت این موضوع شکایتی از نانوایی متخلف در سامانه ثبت کردم، تازه بعد از ۱-۲ ماه به من جواب دادن که تخلفی صورت نگرفته است. خانه از پای بست ویران است.
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    3 0
    این جور دزدی ها ، دقیقا دزدی در روز روشن
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    1 0
    کنحد روی تان چون می سورد برای سلامتی هم مضر است
  • علیرضا IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    1 0
    کلا رصد و جریمه و رسیدگی ووووووووووووووووووو رو هم دیگه کشکه. حضرات میگن یک و نیم میلیون تن صرفه جویی در آرد شده. یاللعجب، با حسابی که من هر روزه برای خرید نان میکنم و مشاهده عینی خودم ده برابر صرفه‌جویی میره بازار آزاد و ماهم پول بیشتر و نان کمتری میگیریم. تعزیرات و دستگاههای نظارتی هم کلا تعطیییییییییییییییییییییییل. ایو الله به به مفت خوران قانون.
  • امیر IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    3 0
    اقایانی که توانایی نگه داشتن قیمت نان ندارند واز پس شاطر های نانوایی بر نمی ایند لطفا ............................
  • مرضیه فلاح قزوین IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    2 0
    این نانواهاهیچ دین و ایمان و انصاف ندارند. دزذی تو روز روشن
  • مرضیه فلاح قزوین IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    4 0
    این نانواهاهیچ دین و ایمان و انصاف ندارند. دزذی تو روز روشن
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
      0 4
      دین ایمان داشتی این حرفها را نمی زدی تو یابو
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    1 0
    بربری ها هم بعنوان مثال پنج تا نان ثبت میکنند و دو یا سه نان تحویل مشتری میدهند و مبلغ زیادی می گیرند واهمه ای هم از قانون ندارند
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    1 0
    برای دادن یارانه، هی دم و دستگاه جدید ایجاد کنید. راه فرار از آن بعد از مدتی ایجاد می شود و یاد می گیرند که چظور قانون را دور بزنند. بهترین راه اینه که مبلغی که دولت برای یارانه در نظر گرفته است را به حساب مردم واریز و قیمت را آزاد کند. نیاز به این همه خرج و هزینه برای یارانه نیست. ما مردم می توانیم مسائل مالی مان را مدیریت کنیم.
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    3 0
    آقای دکتر پزشکیان اگر همین یک تخلف آشکار و گردن کلفتی شاطرها را توانستید حل کنید ،رستم دستان هستید..
  • جواد IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    1 0
    کشور را دارن اتباع میبلعن قدم به قدم کشور پراز افغانه اونم وهابیش تغییر بافت جمعیتی حتمیس روزی بیست میلیون لیتر بنزین اتباع مصرف میکنند میلیونها خونه اتباع آب برق گاز مجانی میگیرن نسبت به قیمت جهانی چهل درصد نون کشور را اتباع مصرف میکنند سالی حدود صد میلیارد دلار اتباع یارانه وارز برا چنج درامدشغلشون می‌خوان کرایه خونه بخاطر اتباع ده برابر شده است وووو
  • لُنگی سوز IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    3 0
    قبلا سر گردنه دزدی میکردن ، الان تو روز روشن دست تو جیب مردم مکنن. این هم یه نوع دزدیه
  • ارسلان IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    5 0
    چندماه که این کارانجام میشه
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    2 0
    کاش نان را کیلویی بفروشند
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 2
    اونایی به شاطر توهین می‌کنند خودشون خودشون دوزد تر اونا هستن وقتی بجای ۲۰ عدد نان ۳۰ تا جمع میکنه
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    0 1
    لعنت خدا به توهین کننده ها نمی صرفه بی‌شعور توجح کردی
  • نانوا IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
    1 3
    با عرض سلام خدمت شما عزیزان ..نکاتی که باید اشاره کنم در مورد قیمت نان سنگک این است که برای پخت یک عدد نان سنگک ۶۵۰۰ تومان هزینه کارگر است... حالا هزینه صبحانه و ناهار و شام و اجاره مغازه و پول برق و آب و گاز و مایع خمیر و کنجد و بیمه به این مبلغ اضافه بکنید ببینید آیا با یک کیسه آرد یارانه ای میشود این همه هزینه را داد...مسئولین ۴ سال است که نرخی نداده اند و میگویند نان استرتژیک است خوب نانوا چه گناهی کرده که هزینه ها را به دوش بکشد ...این را از هر نانوایی که میشود بپرسید ..شرکت نانینو از وقتی که تاسیس شده سهمیه هر نانوایی را کم میکند ۱۰ کیسه در روز شده ۷ الی ۶ کیسه و آرد اضافه را به نانوایان آزاد پز با قیمت ۶۵۰ ال ۸۰۰ هزار تومان میدهد و این یک نوع جفایی است برای نانوای دولتی که هزینه ها را با کم فروشی و گران فروشی جبران میکند...مسئولین باید کار کارشناسی دقیق انجام دهند نه این که هیچ کدام نانوا نیستن و فقط دستور میدهند...ريیس اتهادیه نانوایی سنگک کلی مکاتبه کرده که نانوا از پس هزینه ها بر نمی آید ولی کو گوش شنوا ...تازه این را هم باید بگویم که برای دولت(تعزیرات) نانوا کلی درامد زدایی شده که از نانوا جریمه میگیرد و این هم یک نقطه ضعفی برای کیفیت نان است ...فقط کار باید کارشناسی شود تا نانوا مورد ضرر قرار نگیرد ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس