مقررات وام ازدواج تغییر نکرده است/ ۳۰۰ هزار نفر در صف هستند

وزیر اقتصاد با طرح پیشنهاد اعطای بخشی از تسهیلات ازدواج به صورت الا به زوج‌هایی که تعجیل دارند، گفت: بانک‌ها موظف به تسریع در تکلیف قانونی پرداخت وام ازدواج هستند.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود توضیح داد: دیروز در دیدار مدیران بانک‌ها بر ضرورت اولویت دادن پرداخت وام ازدواج جوانان تاکید کردم.

وی ادامه داد: البته با توجه به صف ۳۰۰ هزار نفری وام ازدواج و محدودیت منابع بانک‌های کشور پیشنهاد دادم در مورد طرح امکان تأمین لوازم خانگی مورد نیاز زوج‌های جوان را هم، در کنار پرداخت وام نقدی، بررسی لازم بشود که کمک خوبی هم به رونق تولید می‌کند.

وزیر اقتصاد همچنین گفت: وام ازدواج امسال بدون توجه به میزان افزایش منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها با دو برابر شدن به ۳۰۰ میلیون افزایش یافته است و لذا بانک‌ها به دلیل سایر تعهدات به کندی و با تأخیر نسبت به پرداخت وام ازدواج پرداخت می‌کنند و مورد اعتراض نمایندگان مجلس هم بود.

وی اضافه کرد: این طرح، در صورت امکان اجرایی شدن، می‌تواند به صورت اختیاری برای زوج‌های جوانی که تعجیل داشته و منتظر وام ازدواج برای تأمین لوازم خانگی موردنیاز تشکیل خانواده هستند، راه گشا باشد.

همتی در پایان تاکید کرد: بانک‌ها موظف به تسریع در تکلیف قانونی پرداخت وام ازدواج هستند و در شرایط و مقررات پرداخت وام ازدواج هیچ تغییری ایجاد نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد معمار IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    2 0
    با سلام، بطور معمول حجم عظیمی از منابع بانکی در اختیار عده ای خاص در توزیع و تولید لوازم خانگی است. این پیشنهاد وزیر، نقشه برای اختصاص بقیه این منابع است که بانکها بر طبق قانون باید به زوجهای جوان اختصاص دهند و نمی دهند. ضمن احترام به زوجهای جوان بگذارید خود تصمیم بگیرند.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    2 0
    کمبود منابع برای وام نداریم، متاسفانه کارمند بانک زیاد داریم. منابعی که باید صرف پرداخت وام به مردم عادی بشه صرف پرداخت وام های نجومی به کارمندان بانک ها میشه.انگار که ارث بابای بانکه
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
      0 0
      بانک هم نیرو میخواد
  • هادی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    این دولت،دولت توزیع رانته. ببینید چه کارها که بکنه و ملت حالشو ببرن.
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    کمتر چرت بگو. پول چند میلیارد دلاری برای چای دبش هست ولی چندرغاز برای مردم نیست؟؟؟ لعنت بر فساد
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    یک ذره وام میداون اون هم میخوان با خرید وسیله و ... سر و تهش رو بزنن. خاک...
  • هادی IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    0 0
    کسی که بانک ملی رو به فنا داد شده وزیر اقتصاد مملکت. این و امثالش باید الان گوشه زندون باشن نه تو ساختمون وزارت خونه اقتصاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس