مقام سابق اوکراینی از سرنوشت جنگ اوکراین پرده برداشت!

صدراعظم اتریش امروز (پنجشنبه) از آمادگی کشورش برای میزبانی از مذاکرات صلح اوکراین به منظور برقراری «صلح عادلانه و پایدار» در این کشور جنگ‌زده خبر داد.

به گزارش مشرق، «کارل نهامر» صدراعظم اتریش در پلتفرم «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: «ما اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را در مورد آمادگی او برای مذاکرات صلح با اوکراین رصد می‌کنیم.»

صدراعظم اتریش افزود: «هر مذاکره‌ای باید بدون پیش شرط و به صورت حضوری صورت بگیرد. اتریش آماده خواهد بود تا از یک صلح عادلانه و پایدار براساس قوانین بین‌المللی حمایت کند و به‌عنوان محل مذاکرات در سازمان امنیت و همکاری اروپا مستقر در وین عمل کند.»

اوایل امروز، ولادیمیر پوتین اظهار داشت که روسیه هیچگاه از مذاکره با اوکراین امتناع نکرده است، با این حال مذاکرات باید بر اساس توافق‌های انجام شده در استانبول در سال ۲۰۲۲ باشد.

پوتین در سخنرانی خودش در «مجمع اقتصاد شرق» با اشاره به تحولات مرتبط به جنگ کشورش با اوکراین گفت: «روسیه هرگز از مذاکره با اوکراین خودداری نکرد، اما غرب در اوایل سال ۲۰۲۲ توافق صلح بالقوه را خراب کرد. ما تمام پارامترهای همکاری صلح‌آمیز را با نماینده کی‌یف هماهنگ کرده بودیم. لازم بود برخی از نکات را مشخص کنیم، اما سپس آقای بوریس جانسون (نخست‌وزیر وقت انگلیس) آمد و به اوکراین دستور داد تا زمان مرگ آخرین اوکراینی بجنگد. این چیزی است که در حال حاضر اتفاق می‌افتد و آن تلاش برای دستیابی به ضربه استراتژیک به روسیه است. اما این اتفاق هرگز نمی‌افتد.»

ولادیمیر پوتین همچنین گفت که از منافع مردم روسی در اوکراین دفاع خواهد کرد.

او افزود: «روسیه درک می‌کند که با چه کسی معامله می‌کند. اوکراین به راحتی تعهدات خود را نقض می‌کند. ما درک می‌کنیم که با چه کسی سروکار داریم. افرادی که ارزشی قائل نیستند، بدون هیچ احترامی با منافع سایر کشورها و مردمان رفتار می‌کنند، متأسفانه چنین افرادی وجود دارند. آنها به راحتی تمام تعهداتی را که بر عهده گرفته‌اند، زیر پا می‌گذارند، حتی اسنادی که امضا کرده‌اند.»

رئیس‌جمهور روسیه رشد اقتصادی و توان نظامی کشورش را ضامن اصلی امنیت خواند و گفت: «ما فقط باید به دنبال چنین فرم‌هایی باشیم، چنین تضمین‌هایی که حداقل به نحوی تا حدودی کارساز باشد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    چه ‌عکس خوشگلی احترام نظامی یکی از شیربچه های اوکراینی به رهبر مقاومت اوکراین همینقدر زیبا و دلنشین ‌‌‌💙💛💪
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    آفرین به اتریش این کشور دوست داشتنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس