کد خبر 1641016
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹
خطیر: برای برکناری من نیاز به کودتا نبود/ اخراج نکونام اشتباه است

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درباره برکناری‌اش گفت: اگر با من صحبت می‌کردند، استعفا می‌دادم و نیاز به کودتا نبود.

به گزارش مشرق، علی خطیر، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در گفت و گویی در خصوص وضعیت باشگاه استقلال اظهار داشت: تیم استقلال در ‌چند وقت اخیر همیشه ناموفق بوده است که ورود آدم‌های اشتباهی باعث این وضعیت استقلال است.

وی ادامه داد: برای مثال یکی از اعضای هیات مدیره استقلال نمی‌دانست که داماش اصلا در لیگ برتر نیست و تا این اندازه با فضای فوتبال غریبه هستند. متاسفانه چنین افرادی برای مدیریت باشگاه انتخاب شدند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: من خیلی برای این که استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شود تلاش کردم. فکر می‌کردیم با واگذاری به هلدینگ، استقلال دارای ساختار مدیریتی خواهد شد و بخشی از مشکلات اقتصادی نیز حل می‌شود.

وی ادامه داد: در یک حرکت عجیب شخصی که در فوتبال نبوده را در مدیریت باشگاه استفاده کردند ولی این فرد فکر می‌کند فوتبال را خودش از انگلستان در کیف گذاشته و آورده به ایران. اگر نمی‌توانستند با من کار کنند لازم نبود کودتا کنند و اگر به خودم می‌گفتند، استعفا می‌دادم ولی حاشیه زیادی را ساختند که باعث شد چند میلیون آدم تقاص آن را پس بدهند. افراد اشتباهی، تصمیمات غلط می‌گیرند.

خطیر با اشاره به مشکلاتش با نکونام عنوان کرد: بعد از جدایی از استقلال، یک جلسه برگزار شد که من به استقلال برگردم ولی قبول نکردم چون برای خودم اصولی دارم که با شرایط فعلی مغایرت داشت.

وی افزود: من اصلا از برکناری خودم ناراحت نشدم ولی از جمله جواد نکونام خیلی ناراحت شدم. ما بیست و هفت هفته باهم کار می‌کردیم و انتظار آن جمله را نداشتم و بعد از آن هم به خودم اجازه ندادم که پاسخ بدهم.

خطیر گفت: با تمام اختلافی که با نکونام دارم، کجای دنیا بعد از گذشت سه هفته از لیگ، مربی را تغییر می‌دهند؟ چه کسی به شما حق داده است که برای استقلال این چنین تصمیم بگیرید؟ چندین هلدینگ زیر نظر پتروشیمی است و در استقلال سهام دار هستند اما هیچ کدام نماینده‌ای در باشگاه ندارند.

مدیرعامل سابق استقلال تاکید کرد: باشگاه استقلال مثل یک بیمارستان مدرن است که پزشک متخصص ندارد. فضای مجازی آفت مدریت در فوتبال و ورزش ایران است.

وی افزود: اگر زمانی که اولیایی با استقلال قهرمان آسیا شد فضای مجازی وجود داشت به هیچ عنوان استقلال قهرمان آسیا نمی‌شد. هواداران هم مقصر وضع موجود هستند و فضای مجازی استقلال افسار گسیخته است.

خطیر ادامه داد: همیشه مشکل استقلال منابع مالی بود با اینکه برخی منابع کسب درآمد در فوتبال ایران قفل است وبرخی دیگر محدود. توانستیم بعد از مدت ها برای باشگاه مجوز حرفه ای کسب کنیم و زمانی که باشگاه‌ را ترک کردم، وضعیت خوبی داشتیم.

وی اظهار داشت: فصل قبل از حضور من، استقلال روی ۵۰۰ میلیارد بسته شده بود ولی با حضور من روی ۳۵۰ میلیارد بسته شد یعنی نه تنها افزایش نداشتیم بلکه کاهش هم دادیم. ما هم از نظر زیرساخت در مسیر خیلی خوبی بودیم و هم از نظر فنی در صدر جدول بودیم. اگر تنش های بین کادرفنی و مدیریت وجود نداشت، نتیجه‌های خیلی بهتری می‌گرفتیم. تیمی که در فوتبال ایران برای مدیریت می‌آید هیچ برنامه‌ای ندارد ولی ما توانستیم باشگاه را به وضعیت خوبی برسانیم و باشگاه از هر نظری رو به رشد بود.

خطیر تاکید کرد: از نظر مالی باشگاه استقلال در شرایط خیلی خوبی قرار داشت و علی عسگری هم خیلی از ما تشکر کرد اما انگار مدیریت استقلال برای خیلی ها جذاب بود.

وی افزود: من اگر در استقلال نباشم، جایی در این فوتبال برای من وجود دارد ولی دوست داشتم که ساختاری مثل سپاهان و فولاد خوزستان برای استقلال ساخته شود. وحدت راز موفقیت و توسعه است. همه باید الان وحدت داشته باشیم که در آسیا تیم نتیجه بگیرد.

خطیر گفت: باید این ذهنیت که نمی‌گذارند و نمی‌خواهند قهرمان شویم در استقلال از بین برود. اگر ما در بازی با نساجی نتیجه می‌گرفتیم، قهرمان می‌شدیم و اصلا کار به اشتباه داوری بازی پرسپولیس و مس رفسنجان نمی‌کشید.

وی افزود: نمی‌خواستم در مورد مسائل داخلی استقلال صحبت کنم و مسائل درون خانوادگی را علنی کنم و فقط هدفم کمک به مشکلات باشگاه استقلال بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    2 2
    جناب استاد اعظم خطیر ، در همان بازی با نساجی هم به اذعاتنکارشناسان داوری اشتباهات داوری به ضرر استقلال در عدم کسب برد استقلال تاثیر زیادی داشت
  • دوستاره آسیایی IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    5 4
    کسایی هستند که نمی خوان استقلال روز خوش داشته باشه نکنه ستاره سوم رو بگیره وروزگار پیسپولیس سیاه تر بشه مشکل اینجاست ومشکل بعدی عقبه این تیم مردمی وپرطرفدار ایران 💙💙👑👑🌟🌟💙💙
    • علیرضا IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      1 2
      آره متوهم درست میگی
  • استقلال بزرگ IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    2 1
    چقدر خوب بیان کرد،،نه تنشی داشت حرفهاش و نه کسی رو بصورت مستقیم کوبید،،نکونام خیلی بی تدبیر هر طرفی رو میکوبه،،یه شخص دهن بین،و توان احترام گذاشتن به دیگران رو نداره،اما با این حال انشاالله نتیجه ای خوبی بگیریم تو اسیا
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      1 0
      اینایی که میام با نام کاربری استقلال علیه نکونام حرف میزنن و سوزششونو فریاد میزنن یه سری لنگی حقیر هستن وگرنه هوادارای استقلال نیازی ندارن استقلالی بودن خودشونو بولد کنن.از جواد لالیگایی بسوزید که هیچی اندازه سوزش شما طرفدارای تیم حکومتی لذتبخش نیست
  • حمید IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    1 0
    خوب فرمون دستت بود هنر به خرج میدادی
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 1
    خطیر بیشتر از نکونام کینه هلدینگ را به دل گرفته!!
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    1 0
    با سلام درود بر اقای خطیر ایشان با نحوه مدیریت و سکوت بعداز برکناری نشان دادند واقعا حرفه ای و از ته دل خواستار موفقیت استقلال هستند ،کاش اقای نکونام نقشه مخالفان استقلال همون زمان درک می کردند وبا اقای خطیر تفاهم می کردند،بزرگترین ضربه را استقلال ونکونام از جدایی خطیر خوردند،الانم بهترین ترکیب همین خطیر و نکونام هست ،اگر هلدینگ واقعا موفقیت استقلال میخواهد باید اصلا وقت را از دست ندهد.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 1
    شما کیسه ها همتون گیج میزنین و درست نیست همدیگه را محکوم کنید!!!
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      1 0
      لنگی کیسه کش.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    با تانک از روش رد بشین
  • استقلال کبیر IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 1
    خطیر مدیرعامل خوب و سالمی بود و با 70 میلیارد سود استقلال تحویل داد الان هم هواداران متوجه شدند خطیر مقصر نبود همیشه زمان همه چیزو مشخص میکنه
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
      1 0
      برو دلواپس تیم خودتون باش که با اینهمه ستاره باز باید چشم انتظار الطاف داوری و گل افساید و پنالتی معیشتی باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس