کد خبر 1644090
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
اسرائیل

رژیم صهیونیستی پنجشنبه مدعی شد که یکی از اتباع خود را که توسط ایران برای حذف سران اسرائیل استخدام شده بود، دستگیر کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌ی صهیونیست مدعی شد که ماه گذشته یک تبعه اسرائیلی در فلسطین اشغالی به اتهام همکاری با ایران برای ترور سران اصلی رژیم صهیونیستی (نخست‌وزیر، وزیر جنگ و یا رئیس سرویس اطلاعات رژیم (شین‌ بت)) دستگیر شده است.به گزارش تایمز آف اسرائیل، شین بت و پلیس اسرائیل در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که مظنون دو بار به ایران آمده و به منظور اجرای این عملیات مبلغی را دریافت کرده است. کیفرخواست این مظنون که نامش فاش نشد، امروز صادر شد.

طبق گزارش روزنامه اسرائیلی مظنون یک تاجر است که مدت‌ها در ترکیه زندگی کرده و با اتباع ایرانی و ترکیه‌ای تجارت و ارتباط داشته است.شین بت مدعی شد که مظنون در آوریل ۲۰۲۴ از طریق دو واسطه ترکیه‌ای به نام‌های آندری فاروق اسلان و جنید اسلان با تاجری ایرانی با نام (احتمالاً) مستعار اِدی ارتباط برقرار کرد و چند هفته بعد به صورت قاچاقی به ایران آمد.

به ادعای شین بت، این ارتباطات در نهایت منجر شد که طرفین برای انجام عملیات‌های مختلف در فلسطین اشغالی از جمله کشتن یکی از سران رژیم صهیونیستی به توافق برسند.این اولین باری نیست که صهیونیست‌ها چنین ادعاهایی علیه ایران مطرح کرده‌اند. در تیر ۱۴۰۳ آژانس امنیت داخلی اسرائیل سه تبعه این رژیم را به اتهام ارتباط با ایران بازداشت کردند. پیش از این و در سال ۹۷ نیز وزیر انرژی سابق رژیم صهیونیستی به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت و زندانی شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس