موشک‌های حزب‌الله که برای نخستین‌بار علیه اسرائیل استفاده شدند

منابع میدانی اعلام کردند که حزب الله لبنان برای نخستین بار از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون از نوع جدید موشک‌های خود علیه اهداف مهم در اراضی اشغالی استفاده کرده است.

به گزارش مشرق، منابع میدانی در گفت و گو با شبکه المیادین تاکید کردند که موشک‌هایی که توسط حزب الله لبنان برای هدف قرار دادن پایگاه و فرودگاه نظامی رامات دیوید واقع در اراضی اشغالی به کار برده شد برای نخستین بار بود که در نبرد با دشمن صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون استفاده می‌شد.

این منابع تصریح کردند که موشک فادی ۱، ۲۲۰ میلی متری بوده و برد آن به ۸۰ کیلومتر می‌رسد و موشک فادی ۲، ۳۰۳ میلی متری با برد ۱۰۵ کیلومتر به شمار می‌رود.

منابع مذکور اضافه کردند که جبهه شمالی که رژیم صهیونیستی به دنبال متوقف کردن آن بود، در حال گسترش اهداف مورد نظر خود است و حزب الله از این موشک‌ها برای پاسخ دادن به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.

حزب الله لبنان اعلام کرده که این موشک‌ها از تأسیسات نظامی شهید عماد مغنیه خارج شده و این تأسیسات از حملات هوایی رژیم صهیونیستی تأثیر نپذیرفته است.

این موشک‌ها به نام شهید فادی حسن طویل زاده منطقه بیروت غربی نام گذاری شده که در سال ۱۹۸۷ در عملیات بزرگ بدر به شهادت رسید و پیکرش به مدت هشت روز در میدان درگیری باقی ماند. وی برادر شهید وسام طویل شهید راه قدس، به شمار می‌رود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس