کد خبر 1645606
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کشف نامه‌ دست‌نویس عامل ترور دوم ترامپ/«کار ناتمام را تمام کنید!»

فردی که به‌تازگی قصد ترور رئیس جمهور سابق آمریکا را داشت، در نامه‌ای از فردی دیگر خواسته است تا در صورت ناکامی وی، کار ناتمام را تمام کند!

به گزارش مشرق، رایان وسلی روث ۵۸ ساله که ۱۵ سپتامبر(۲۵ شهریور) پس از شناسایی شدن در نزدیکی زمین گلف عمارت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، در تلاش برای ترور وی بازداشت شد، از خود نامه‌ای به جا گذاشته و در آن از فردی دیگر خواسته است تا در صورت ناکامی ترور، کار را تمام کند!

دادستانی فدرال آمریکا نامه دست‌نویس روث را در جعبه‌ای در خانه‌ فردی که نامش فاش نشده، کشف کرده است. پلیس در محل بازداشت روث در نزدیکی «مار-ئه-لاگو» عمارت ترامپ در فلوریدا، یک سلاح ساخت شوری سابق و یک دوربین با مارک «گوپرو» و همچنین یک کوله‌پشتی و جلیقه ضدگلوله کشف و ضبط کرده بود.

کشف نامه‌ دست‌نویس عامل ترور دوم ترامپ/«کار ناتمام را تمام کنید!»

در این نامه نوشته شده است: «این تلاشی برای ترور دونالد ترامپ بود اما من تو را ناامید کردم. نهایت تلاشم را کردم و عزمم را جزم کرده بودم. حالا نوبت توست که کار را تمام کنی؛ و من به هر کسی که بتواند این کار ناتمام را تمام کند، ۱۵۰ هزار دلار خواهم داد.»

یک کپی از این نامه در پرونده روث گنجانده شده و دیروز رسانه‌ای شد. دادستانی فدرال آمریکا به عنوان مدرکی برای زندانی ماندن روث تا زمان محاکمه، از این نامه استفاده کرده است.

به گفته دادستانی، روث این نامه را چند هفته پیش از ترور نافرجام ترامپ در منزل شخص مذکور قرار داد. این فرد بلافاصله پس از بازداشت روث، نامه را پیدا و باز می‌کند و سپس مقامات را در جریان این موضوع قرار می‌دهد. در جعبه‌ای که این نامه در آن گنجانده شده است، «مهمات، یک لوله فلزی، انواع ابزارآلات ساختمانی، ابزار، چهار تلفن همراه و چند نامه دیگر» نیز وجود دارد.

کشف نامه‌ دست‌نویس عامل ترور دوم ترامپ/«کار ناتمام را تمام کنید!»

در گزارش بازداشت روث به این موضوع اشاره شده بود که در خودروی او پس از بازداشت، ۶ دستگاه تلفن همراه کشف شد که در تاریخچه موتور جستجوی یکی از آنها، مسیرهای سفر از «پام بیچ/موقعیت مکانی عمارت ترامپ» به مکزیک دیده می‌شد. پلاک خودرو نیز جعلی بود.

روث یکی از فعالان کمپین‌های انتخاباتی دموکرات‌ها محسوب می‌شود که در گذشته سابقه ۱۹ بار کمک مالی به این ستادهای انتخاباتی این حزب را داشته است. رایان واسلی روث یک سال پیش در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز در حمایت از اوکراین، خواستار جنگ با روسیه شده بود.

این دومین باری بود که نامزد جمهوری‌خواهان هدف ترور قرار می‌گیرد. در نخستین حادثه، فردی به نام «متیو کروکس» ۱۳ جولای در گردهمایی ترامپ در باتلر واقع در ایالت پنسیلوانیا، وی را با شلیک گلوله هدف قرار داد. در آن حادثه ترامپ از ناحیه گوش دچار آسیب‌دیدگی و خونریزی شد و مظنون نیز به ضرب گلوله نیروهای سرویس مخفی آمریکا از پا درآمد.

ترامپ همواره مخالفت خود را با تامین تسلیحاتی اوکراین در جنگ علیه روسیه اعلام کرده و بارها نیز مدعی شده است که در صورت شکست دادن کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها و پیروزی در انتخابات پنجم نوامبر، جنگ اوکراین را ۲۴ ساعته پایان می‌دهد!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس