کد خبر 1645686
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
بازدید زلنسکی از یک کارخانه سلاح‌سازی در آمریکا

رئیس جمهور اوکراین ضمن بازدید از یکی از کارخانه‌های تسلیحاتی آمریکا خواستار دریافت کمک‌های تسلیحاتی بیشتر این کشور در جریان جنگ با روسیه شد.

به گزارش مشرق، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در جریان سفرش به آمریکا از یک کارخانه اسلحه‌سازی در ایالت پنسیلوانیا بازدید کرد و ضمن قدردانی از کارگران این کارخانه خواستار دریافت تسلیحات بیشتری برای ادامه جنگ با روسیه شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، زلنسکی تحت تدابیر شدید امنیتی بازدیدش از این کارخانه اسلحه‌سازی را انجام داد که یکی از مهم‌ترین مراکز تولید مهمات برای اوکراین در جریان جنگ این کشور با روسیه محسوب می‌شود.

کارخانه اسکرنتون پنسیلوانیا یکی از معدود تولیدکنندگان گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری در آمریکاست و تولیداتش در سال گذشته، تحت تاثیر نیازهای تسلیحاتی اوکراین در جنگ با روسیه افزایش پیدا کرده است. تاکنون اوکراین بیش از ۳ میلیون از این مدل از گلوله‌ها را از آمریکا برای استفاده در میدان جنگ علیه روسیه دریافت کرده است.

زلنسکی در این دیدار عنوان کرد که از تمامی کارکنان و کارگران این کارخانه نهایت قدردانی را دارد. او پس از این دیدار با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق)نوشت: در چنین مکان‌هایی شما می‌توانید این موضوع را احساس کنید که جهان دموکراتیک پیروز است. از تمام کسانی که در اوکراین، آمریکا و دیگر کشورهای دوست در چنین مکان‌هایی به صورت خستگی‌ ناپذیر برای محافظت از زندگی در تلاش هستند، سپاسگزارم.

قرار است زلنسکی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک نیز سخنرانی کند. او پس از سخنرانی‌اش برای دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاونش جهت دریافت حمایت‌های بیشتر از اوکراین راهی واشنگتن می‌شود.

گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری ساخته شده در کارخانه اسکرنتون در هویتزرها استفاده می‌شود که می‌توانند اهدافی در فاصله ۱۵ تا ۲۰ مایلی را مورد هدف قرار دهند.

اوکراین در مقطعی از جنگ خود با روسیه روزانه بین ۶ هزار تا ۸ هزار گلوله ۱۵۵ میلی‌متری شلیک می‌کرد، طوری که استفاده بیش از حد اوکراین از این گلوله‌ها و درخواست‌های مکررش برای دریافت آن از سوی آمریکا، نگرانی‌های برخی از مقامات آمریکا از خالی شدن انبارهای تسلیحاتی این کشور از این مورد از مهمات را برانگیخت.

در حال حاضر، آمریکا ماهانه ۴۰ هزار گلوله ۱۵۵ میلی‌متری تولید می‌کند و قصد دارد با راه‌اندازی خط تولید دیگری این میزان را به ۱۰۰ هزار گلوله در ماه افزایش دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس