تداوم اقدامات حمایتی عراق از لبنان پس از بیانیه آیت‌الله سیستانی

اقدامات حمایتی عراق از لبنان پس از صدور بیانیه آیت‌الله سیستانی درباره تحولات این کشور در حال تداوم و افزایش است.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، عراق به اقدامات حمایتی خود از لبنان پس از حمله گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به این کشور ادامه می‌دهد.

بر این اساس نهادهای عراقی مصوبه صدور روادید مجانی را برای لبنانی‌هایی که از طریق گذرگاه‌های مرزی وارد این کشور می‌شوند تمدید کردند.

«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق دستور تمدید ۳۰ روزه و تمدید مجدد روادید لبنانی‌های حاضر در عراق را بدون نیاز به سفر صادر کرد.

همچنین نخست‌وزیر عراق دستور داد که به لبنانی‌هایی که از گذرگاه‌های مرزی وارد این کشور شده‌اند روادید رایگان داده شود.

علاوه بر این فراخوان‌هایی مردمی برای استقبال از آوارگان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان و تامین محل‌هایی برای اقامت آنان صادر شده است.

روز گذشته نیز دولت عراق یک پل هوایی و زمینی را برای انتقال کمک‌ها و تسهیل ارسال سوخت به لبنان برای راه‌اندازی ایستگاه‌های برقی که بیمارستان‌ها و مؤسسات خدماتی به آن نیاز دارند صادر کرد.

این اقدامات پس از آن انجام شد که حضرت آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان بیانیه‌ای را در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به لبنان صادر کرد.

در بیانیه آیت الله سیستانی آمده است: در این روزهای سختی که مردم بزرگوار لبنان با آن روبرو هستند و به طور گسترده در معرض تجاوز ددمنشانه و با شیوه‌های وحشیانه اسرائیل شامل انفجار تعداد زیاد سیستم‌های ارتباطی شخصی و حمله به مناطق مسکونی مملو از شهروندان و زن و کودک و نیز حملات شدید به دهها روستا و شهرک در جنوب و بقاع قرار دارند و تاکنون شمار زیادی از رزمندگان مقاومت و غیرنظامیان بی گناه شهید و هزاران نفر از منازل و مناطق خود آواره شده‌اند، مرجعیت عالی دینی همبستگی خود با لبنانی‌های عزیز اعلام و با آنها ابراز همدردی می‌کند.

در بیانیه آیت الله سیستانی بر ضرورت به کار بستن اهتمام و نهایت تلاش برای توقف این حمله وحشیانه مداوم و حمایت از ملت لبنان از تبعات ویرانگر آن تاکید و از مؤمنان خواسته شده است که در کاهش درد و رنج لبنانی‌ها و برآورده کردن نیازهای انسانی آنها بکوشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس