به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مصاف عقل و جهل نوشت:

برخی می پرسند که آیا میان حزب الله و اسرائیل جنگ می شود؟ و برخی دیگر می گویند: سرنوشت این جنگ چه خواهد شد؟جنگ با کدام مفهوم و در کدام مقیاس؟ جنگ سوم دو طرف، به یک معنا، همان فردای ۷ اکتبر که حزب اللهِ جوانمرد، به حمایت از مقاومت مظلوم غزه شتافت، آغاز شده است.حزب الله در تمام این یازده ماه، درگیر جنگ ترکیبی و پیچیده و پُر شدت - و به ظاهر محدود- نه فقط با اسرائیل، بلکه با آمریکا بوده است.

اگر هم مُراد، گسترش جنگ روی زمین به شکل جنگ های متعارف است، باید سه نمونه مهم را برای ترسیم تصویری از آینده جنگ مرور کرد:

نخست، سرانجام اشغال جنوب لبنان در چهار دهه قبل روزگاری که هنوز، نیروی قدرتمندی مانند حزب الله در لبنان هویت پیدا نکرده بود و در متن همان اشغالگری اسرائیل، بالید و نماد پیروز مقاومت در لبنان (کشور طایفه زده و چند فرقه ای) شد و اسرائیل را مجبور به فراری تحقیر آمیز در سال ۲۰۰۰ کرد.

دوم، در سال ۲۰۰۶ میلادی که اسرائیل با حمایت نومحافظه کاران آمریکایی و با توهم زایمان خاورمیانه جدید به لبنان حمله کردند اما تحقیر آمیزترین شکست خود تا آن روز را متحمل شدند. حزب الله آن روز ۱۲ هزار موشک و راکت داشت اما صهیونیست ها می گویند حزب الله اکنون بیش از ۱۵۰ هزار موشک و راکت دارد؛ به علاوه رزمندگان چند برابر شده ای که چندین میدان را تجربه کرده اند، میدان های سوریه و عراق (و شاید یمن) را دیده اند.

نمونه سوم که باید در همان ابتدا گفته شود: سرانجام جنگ نابرابر ایرانِ تازه انقلاب کرده و فاقد سازمان نظامی منسجم، در برابر ارتش صدام که از سوی بیش از ۴۰ کشور به ویژه آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و ارتچاع منطقه، تامین کامل نظامی و اطلاعاتی و اقتصادی و انسانی می شد.

سرانجام آن جنگ تحمیلی، پیروزی رزمندگانی بود که در زمین و آسمان، جز خدا را به عنوان تکیه گاه نداشتند، بر مبنای نیروی ایمان بسیج شدند و با دستانی خالی حماسه آفریدند؛ حماسه ای که عطر و بوی آن به هر جا رسید و در هر جا گرده افشانی کرد، رستاخیزی تازه بر پا داشت و نهالی تازه از بیداری و مقاومت و مجاهدت برافراشت.

در چهل و چهارمین سالگرد آغاز دفاع مقدس، در حالی که عطر و بوی شهیدان والامقام، فراتر از مرزهای ایران، منطقه را فرا گرفته، هیچ تردیدی وجود ندارد که آینده جنگ های منطقه با همه سختی ها و پیچیدگی ها و دلهره هایش، از آنِ حزب الله نستوه و پیروز است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    0 4
    مرگ بر اسراییل
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
      2 0
      به نظرتون الان دارن چیکار می کنن
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    1 5
    به امید پیروزی حزب الله
  • اسی IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    1 0
    نمیبینی . دقت کن
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    0 0
    درود بر حزب الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس