کد خبر 1646213
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی نواصولگرا نوشت:

برخلاف تصویری که آمریکا سعی دارد از خود نشان بدهد، اتفاقا منافع این کشور در همین فرایند کشتار گسترده‌ای است که رژیم وحشی به کار بسته. آمریکا که سعی دارد از منطقه خارج شود و تمرکز خود را به سمت جنوب شرق آسیا ببرد، نیاز دارد تا جایگزینی در این منطقه داشته باشد.

جایگزینی که منافع آمریکا را در این نقطه حساس جهان تامین نماید. خود این جایگزین باید عاری از خطرات حیاتی باشد تا بتواند اعتماد دیگر اقمار آمریکا یعنی کشورهای عربی را تامین کند. قرار بود رژیم با همکاری چند کشور دیگر، این نقش را ایفا کند.

اما طوفان‌الاقصی این قرار را به‌هم زد. رژیم تصور می‌کرد حماس هم مانند فتح از فکر مبارزه مسلحانه خارج شده و به دنبال توسعه مدنی در غزه است. لذا حفاظت از مرزها را کاهش داد و نتیجه این شد که رژیم با یک جنگ حیاتی مواجه گردید.

این گزاره‌ها براساس جملات مسئولین دولت رژیم و اپوزیسون داخلی آنها است. لذا حالا لازم است تا این خطرات محیطی برای همیشه از بین برود تا اعتماد از دست رفته به جایگزین آمریکا دوباره تامین شود. این دقیقا در مسیر منافع آمریکا است. لذا غزه باید به نابودی کشیده شود تا اساسا امکان رشد دوباره حماس در آن وجود نداشته باشد.

قدم بعدی هم تضعیف حزب‌الله و از بین بردن توازن قبلی است تا دیگر خطری در شمال وجود نداشته باشد. حالا هرچقدر که آمریکایی‌ها در چند ماه اخیر از لزوم کنترل تنش و مخالفت با نسل‌کشی سخن بگویند باید همه را بالکل دروغ دانست. صدق آمریکا فقط در نسبت با رژیم است که به آن بیش از پنجاه میلیارد دلار، صدها هزار سلاح، انواع کمک فناوری و پشتیبانی سیاسی در سازمان ملل را داده است.

این قاتلان کت‌شلواری در قتل عام است که باهم رفاقت می‌کنند. حتی امروز هم آمریکایی‌ها نفع خود را در تضعیف کم سروصدای حزب‌الله بدون جنگ گسترده می بینند. مثلا درحالیکه از کنترل جنگ گسترده حرف می‌زنند، ناوهای هواپیمابر را در منطقه می‌چینند تا مبادا ایران وارد درگیری با رژیم شود. یا در زمانیکه حرف از آتش‌بس می‌زند، سرریز سلاح به رژیم را متوقف نمی‌نماید.

خلاصه آمریکا یقینا و قطعا شریک که نه بلکه رییس این قتل عام است. حتی اگر نتانیاهو برای ترامپ کمپین کند و برای جنگ گسترده، زمینه‌چینی نماید. جدا دیدن این دو از هم، اشتباهی راهبردی است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس