کد خبر 1646318
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد

رئیس‌جمهور روسیه گفت: کشورهای غربی دسترسی به فناوری های سوخت و انرژی را برای کشورهای نامطلوب از نگاه خودشان مسدود می کنند زیرا از رقابت می ترسند.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین این سخنان را ,روز پنجشنبه در نشست عمومی هفته انرژی روسیه در مسکو بیان کرد، نشستی که در آن وزیران و مقامات بخش انرژی کشورهای عضو بریکس از جمله عباس علی آبادی وزیر نیرو حضور داشتند.

رئیس جمهور روسیه گفت: برخی فکر می کنند می توانند تحریم های غیرقانونی را به نفع خود در بخش انرژی اعمال کنند اما روسیه با وجود مشکلات موجود، همچنان یکی از کشورهای پیشرو در بازار انرژی است.

وی ادامه‌داد: روسیه به تدریج در حال غلبه بر مشکلات پیش روی خود در پرداخت ها برای صادرات است

پوتین در ادامه اظهار داشت: اروپا و آمریکای شمالی در حال از دست دادن موقعیت خود در اقتصاد جهانی هستند، بخش اعظم رشد در کشورهای بریکس و کشورهایی خواهد بود که مایل به پیوستن به این گروه هستند.

وی تصریح کرد: رشد اقتصاد جهانی در قرن بیست و یکم نه در اروپا یا آمریکای شمالی، بلکه در کشورهای بریکس متمرکز خواهد بود.

غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد

رئیس جمهور روسیه در ادامه از کار بر روی سازوکار پرداخت و تسویه حساب مستقل در بریکس برای خدمات رسانی به همه ابعاد تجارت خارجی سخن گفت.

وی یادآور شد: کشورهایی که خواهان پیوستن به بریکس هستند چشم انداز یک نظم جهانی برابر با رعایت منافع ملی کشورها را متصور هستند.

پوتین خاطرنشان کرد: بریکس وظیفه خود را ترکیب ظرفیت های اقتصادی و ایجاد فضایی برای همکاری های متقابل سودمند بین کشورها می داند

وی همچنین اظهار داشت: سهم کشورهای دوست در صادرات انرژی روسیه ۹۰ درصد است و شرکای ما علاقه مند به روی آوردن به ارزهای ملی در مبادلات تجاری با مسکو هستند.

وی گفت: عرضه گاز روسیه از طریق خط لوله "قدرت سیبری" در حال افزایش است، صادرات گاز طبیعی مایع روسیه نیز در حال رشد است

به گفته وی، روسیه به تدریج در حال غلبه بر مشکلات پیش روی خود در پرداخت ها برای صادرات است.

پوتین اظهار داشت: شرکای روسیه علاقه مند به روی آوردن به ارزهای ملی در پرداخت های صادراتی روسیه هستند.

رویداد هفته انرژی روسیه روز پنجشنبه با شعار «همکاری در حوزه انرژی در جهان چند قطبی» در مسکو آغاز به کار کرد. این رویداد به مدت سه روز ادامه دارد.

نشست وزیران انرژی کشورهای عضو گروه بریکس روز پنجشنبه همزمان با آغاز به کار این رویداد برگزار شد. عباس علی‌آبادی وزیر نیرو ریاست هیأت ایرانی را در این نشست برعهده داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
    0 0
    باید گفت احسنت به این کلمات قصار .... واسه روس ها درآمد داره واسه ما بار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس