سخنگوی قوه قضائیه گفت: ‌در شرایط کنونی مصلحت نیست که بازدید از زندان اوین اتفاق بیفتد و این سوال برای مردم وجود دارد که چرا در طول 7 سال گذشته چنین درخواستی نبود.

به گزارش مشرق ؛ حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای امروز در جمع خبرنگاران درباره نامه رئیس جمهور به ریاست قوه قضائیه و درخواست بازدید از زندان اوین گفت: همان‌طور که استحضار دارید این نامه دیروز در برخی سایت‌ها رسانه‌ای شد و امروز نیز من دیدم که بسیاری از روزنامه‌ها آن را تیتر کرده بودند.


دادستان کل کشور با بیان اینکه چندی قبل آقای دکتر احمدی‌نژاد برای ریاست قوه در این‌باره نامه‌ای نوشته بودند، افزود: ریاست قوه قضائیه پاسخ نامه رئیس جمهور را دادند و اگر لازم باشد توضیحات بیشتر را نیز خواهند داد.


وی با اشاره به اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد، ادامه داد: در حال حاضر اولویت اول مملکت در باب مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است که باید همه مسئولان توان خود را برای رفع‌گرانی و کنترل قیمت ارز به کار گیرند.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه همه ما باید حواس‌مان به مسائل اصلی باشد، خاطر نشان کرد: نباید ذهن‌مان را به مسائل فرعی معطوف کنیم؛ مسئله بازدید از زندان اوین یک مسئله فرعی است.

 دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه قبلا هم اعلام کردم که رفتن به زندان ضوابطی دارد و باید از طریق این ضوابط و مقررات اقدام کرد، خاطر نشان کرد: همه مردم و مسئولان بیشتر از دیگران، ملزم به رعایت قانون هستند.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه گاهی ممکن است یک حرفی بازتاب‌هایی داشته باشد، گفت: امروز همه می‌دانیم باید کشور را آرام نگه داریم به خصوص که در آستانه انتخابات هستیم و رهبری نیز همواره تاکید کردند به مسائلی که ایجاد تشنج می‌کند کمتر بپردازید تا آرامش در جامعه حاکم باشد.

 

سخنگوی دستگاه قضا با تاکید بر اینکه از اول انقلاب تا به حال اگر کسانی درخواست کردند تا از هر کدام از زندان‌ها بازدید کنند در شرایط مقتضی برای این مسئله اقدام شده و هرگاه شرایط مقتضی وجود نداشته این امر صورت نگرفته،  تصریح کرد: ما تا به امروز در سطح ریاست جمهوری کسی را نداشتیم که از زندان بازدید کند.


سخنگوی دستگاه قضا، خاطرنشان کرد: اما در صورتی که کسانی می‌خواهند از زندان بازدید کنند باید طبق ضوابط این کار انجام شود.


محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از منتسبین به آقای احمدی‌نژاد در زندان بوده و در حال تحمل کیفر است، عنوان کرد: حدود 7 سال از دوره ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد گذشته و در طول این هفت سال برای بازدید از زندان تقاضایی نشده بود اما الان که در ماه‌های پایانی هستیم این شائبه سیاسی را به وجود می‌آورد که چرا آقای رئیس جمهور الان می‌خواهد از زندان اوین بازدید کنند؟


محسنی اژه‌ای ادامه داد: این شائبه به ذهن مردم می‌رسد که مگر در حال حاضر مسئله اول ما کنترل ارز و مسئله اقتصادی نیست و آیا چون فردی که منتسب به رئیس جمهور است در زندان به سر می‌برد این درخواست از سوی وی صورت گرفته است؟!


دادستان کل کشور درباره پاسخ به نظر قطعی ریاست دستگاه قضا نسبت به خواسته رئیس جمهور مبنی بر بازدید از زندان اوین گفت: ریاست قوه این نامه را پاسخ دادند و بر اساس ضوابط و مقررات هر کاری که لازم باشد صورت می‌گیرد.


محسنی اژه‌ای در پایان تصریح کرد: در شرایط کنونی شاید مصلحت نباشد که این کار انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • مجید آقا ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم من چی میگم این چی میگه تیترو بخون: "بازدید رئیس جمهور از «اوین» در شرایط کنونی مصلحت نیست" حالا سطر اخر مصاحبه رو بخون "محسنی اژه‌ای در پایان تصریح کرد: در شرایط کنونی شاید مصلحت نباشد که این کار انجام شود." این بنده خدا میگه شاید در شرایط کنونی مصلحت نباشد این آقایان شاید هم خانمها شایدش را بر میدارند تا بشود یک جمله تقریبا دستوری. البته اشکالی هم ندار توی متن اصلاح شده شما توی تیتر هر چی دلت میخواد بنویس اشکال نداره!
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    فعلا تمامی مشکلات کشور حل شده تمامی پروژه های نیمه کاره افتتاح شده مشکل ارز وسکه بطور کامل رفع شده بیکاری وازدواج جوانان که خداروشکر حل شد تبعیض و فساد مالی و اداری هم الحمدلله حله دعوای سیاسون هم که تموم شد ارزونی فراوان هم که مردم رو خسته کرده فقط و فقط مونده مشکل زندان اوین
  • رضا ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    طرح مسائل دست چندم و حاشیه ساز هرچند ناخواسته می تواند تلقی فرصت سوزی و بی اعتنایی مسئولان به گرانی افسارگسیخته و نیازهای مبرم و ضروری مردم باشد.
  • 1120 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 0
    چرا در طول 7 سال گذشته چنین درخواستی نبود.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    اتفاقا بهتر بود اجازه مي‌دادند و روز بازديد جوانفكر را طبق اختيارات قاضي پرونده به زندان ديگر يا به دادسرا منتقل مي‌كردند،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس