کد خبر 1649767
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
‌

مدیران منوتو با انتشار بیانیه‌ای خبر از بازگشت مشروط این تلویزیون می‌دهند. طبق این بیانیه قرار است شبکه منوتو فعالیتی شبیه به پلتفرم شبکه‌های نمایش خانگی در دستور کار خود قرار دهد.

سرویس سیاست مشرق - پخش ماهواره‌ای شبکه منوتو در بهمن ۱۴۰۲ متوقف شد و انصراف اسپانسرها، این شبکه را به تعطیلی کشاند. حالا با گذشت ۹ ماه منوتو در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد که قرار است به شرط پرداخت اشتراک این شبکه توسط ایرانیان خارج از کشور، با روندی متفاوت بازگردند.

انصراف اسپانسر منوتو پس از عملیات طوفان الاقصی

درست یک ماه پس از عملیات طوفان‌الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ شبکه منوتو با صدور یک بیانیه اعلام کرد به زودی از جمع شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان خارج خواهند شد. مقاومت اسلامی در ۷ اکتبر، ضربه‌ترمیم ناپذیری به ساختار اطلاعاتی، سیاسی، نظامی رژیم صهیونیستی وارد کرد، رژیم در روزهای ابتدایی این عملیات، قدرت تصمیم‌سازی را به‌صورت کامل از دست داده بود. این سندرم امنیتی جدید در مناطق اشغالی، باعث شد تا مدیریت ادراکی و میدانی صهیونیست‌ها در اختیار آمریکایی‌ها قرار گرفته و تنها به‌عنوان سربازان میدانی به کار گرفته شوند؛ به دنبال آن، تغییر و تحولات رژیم باعث شد تا برخی پروژه‌های مرتبط با سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دچار اختلال گردد.

بررسی آماری آن ایام نشان می‌داد که پس از طوفان الاقصی، شبکه جنگ روانی موساد دچار اختلال شد و بسیاری از صفحات، اکانت‌ها و پروژه‌های محوری آن با مختل شدند. برخی با مشکل مدیریت محتوا روبه‌رو بوده و تعدادی دیگر نیز در تأمین مالی عاجز شدند.

یکی از شاخه‌های مختل شده در پروژه‌های آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها، تعطیلی شبکه منوتو بود. این شبکه تا مدتی پس از طوفان‌الاقصی، برای تغییر در مدیریت شبکه، تحت فشار شدید بود، تا جایی که خبر رسیده بود که منابع مالی این شبکه قطع‌شده و تا زمانی که مدیران آن استعفا ندهند پرداخت جدیدی از سوی آمریکایی‌ها به آن‌ها صورت نخواهد گرفت!

فشارها بر روی شبکه تداوم پیدا کرد و در نهایت آبان ۱۴۰۲، با انتشار یک اطلاعیه مبهم اعلام کردند که به دنبال منبع مالی جدید هستند و دیگر مدیریت تلویزیون‌های امروزی به روش سنتی، یعنی کسب درآمد از طریق تبلیغات ممکن نیست و در نهایت ناچارند تا به فعالیت‌های خود پایان دهند. این شبکه در حالی به فعالیت خود در بهمن ۱۴۰۲ پایان داد که رژیم صهیونیستی درگیر جنگ فلسطین بود و تمام تمرکز آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از جمله انگلیس، بر عملیات زمینی رژیم در غزه بود؛ تا جایی که مقامات عالی این کشورها هر هفته به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کردند.

اسپانسر جایگزین هلدینگ مرجان کیست؟

بخشی از بیانیه تعطیلی شبکه منوتو

کمی قبل تر هم؛ در اواسط اغتشاشات ۱۴۰۱، پس از بهبودی روابط ایران و عربستان، شبکه تروریستی اینترنشنال اسپانسر سابق خود را از دست داد و با تعطیلی یکی از دفاتر خود در لندن به بهانه واهی تهدید خبرنگاران این شبکه توسط جمهوری اسلامی، به واشنگتن فرار کردند. مدیریت این شبکه با تغییر و تحولات روبه‌رو شد و بسیاری از خبرنگاران از جمله سیما ثابت و سامان رسول‌پور اخراج شدند.

با کاهش رونق این شبکه و افت برنامه‌های آن، دفتر دیگری تحت حمایت صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی تاسیس کردند و چندی از برنامه‌سازان و خبرنگاران به اراضی اشغالی منتقل شدند و از آن پس، تنها اخباری منتشر می‌کند که مربوط به مسئله تجزیه ایران است، گفته‌شده است که کیوان عباسی مدیر شبکه من و تو با طرح تولید محتوا روی خط شبکه تروریستی اینترنشنال مخالفت بوده است و معتقد است که پروژه براندازی و تجزیه ایران را باید به صورت فرهنگی پیش برد و نه سیاسی!

کیوان عباسی بارها به صورت علنی از تریبون دادن به عناصر تجزیه طلب و منافقین در شبکه تروریستی اینترنشنال انتقاد کرده و معتقد بود که جنگ رسانه‌ای - سایبری را باید در بستر تولیدمحتوای مبتذل، جنسیتی و زرد پیش برد تا مخاطب بیشتری جذب شود، این اختلافات به ذائقه مدیران آمریکایی در موساد خوش نیامده و عذر این مهره سوخته را خواسته‌اند.

اسپانسر جایگزین هلدینگ مرجان کیست؟

گفتگوی شبکه اینترنشنال با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

سریال تعطیلی و شکست این رسانه‌ها به شبکه‌های عملیاتی منافقین در ایران هم رسید و گروهک‌های تروریستی جوانان محلات و ۱۵۰۰ تصویر که به عنوان سکوی انتشار و اجرای فراخوان‌های آشوب در ایران بودند، منحل شده و خداحافظی کردند.

اسپانسر جایگزین هلدینگ مرجان کیست؟

هزینه‌های منوتو چقدر بود که اسپانسرهای خود را از دست داد!

شبکه من و تو جز دسته رسانه‌هایی بود که با زرد نویسی و تولید محتوای مبتذل و تمسخرآمیز اما با رنگ و لعاب مدرن، طراحی دکوراسیون حرفه‌ای اروپایی و فیلم‌برداری‌های مدرن، در فضای رسانه معروف شد و مأموریت آن پمپاژ افسردگی در داخل بود. این شبکه فارسی‌زبان از سال ۲۰۱۶ تراز منفی مالی پیدا کرد تا جایی که در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۹۵ میلیون پوند بدهی داشته و تنها ۳ میلیون پوند درآمدزایی کرده بود این اختلاف مالی توسط رژیم صهیونیستی جبران شد؛ اما پس از طوفان الاقصی، مدیریت جدید تنها در شرایطی راضی به پرداخت مجدد بود که مدیران شبکه تغییر کنند، طبق برآوردها شبکه من و تو در ده سال اول فعالیت خود نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار هزینه داشته است.

اسپانسر جایگزین هلدینگ مرجان کیست؟

Marjan Holdings اسپانسر سابق و اصلی شبکه منوتو:

«شرکت Marjan Television دارای یک دفتر مرکزی یا شرکت مادر با نام هلدینگ مرجان Marjan Holdings است که در جزیره مان Isle of Man ثبت شده است. جزیره مان، یک منطقه خودگردان سلطنتی بریتانیا در دریای ایرلند و بین بریتانیای کبیر و ایرلند است. دولت بریتانیا مسئولیت دفاع نظامی جزیره را بر عهده دارد و نماینده آن در خارج از کشور است. ثبت شرکت در جزیره مان کاملا قانونی است و مهمترین مزیت آن، معافیت از مالیات برای شرکت هایی با درآمد کمتر از ۵۰۰ هزار پوند است.»

تلویزیون منوتو Marjan Television Limited:

تلویزیون منوتو تحت عنوان شرکت تلویزیون مرجان و زیر مجموعه هلدینگ مرجان، در کشور بریتانیا به ثبت رسید؛ تلویزیون مرجان یک شرکت محدود به سهامی خاص Private Limited Company است. مدارک ثبت، اطلاعات سهامداران و گزارش‌های مالی این شرکت در سامانه دسترسی آزاد بریتانیا ثبت شده است.

بنا به گزارش‌های مالی که تحت بررسی یک شرکت حسابرسی مستقل ثبت شده، تنها منبع درآمد منوتو، غیر از شرکت مرجان، تبلیغات بازرگانی است. بیشترین درآمد سالانه منوتو از این منبع یک میلیون و ۱۹۰ هزار پوند بوده. این درحالیست که مخارج تلویزیون ۱۸ تا ۲۰ برابر درآمد آن بوده.

این هزینه‌های سرسام‌آور حتی صدای کارشناسان و مدیران سابق این شبکه را درآورد و به شدت این موضوع را نقد کردند. این مدیران اعلام کردند تلوزیون منوتو برای برگزاری برخی از برنامه‌های مناسبتی و جشن‌ها، از بهترین و گران‌قیمت‌ترین گروه‌های فیلمبرداری و رسانه‌ای در انگلستان دعوت می‌کرد تا برای مدتی در این شبکه‌ برنامه تهیه کنند.

آخرین گزارش مالی ارائه شده توسط شرکت Marjan Television مربوط به دوره منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ میباشد. بر اساس این گزارشی که توسط یک شرکت حسابرسی مستقل نیز بررسی شده است، شرکت Marjan Television در زمان تنظیم گزارش، نزدیک به ۴۶ میلیون پوند بدهی داشته. با توجه به سیر انباشت بدهی در سالهای منتهی به زمان گزارش مذکور، میزان این بدهی در حال حاضر میتواند بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون پوند باشد.»

بدهی‌های سرسام‌آور این هولدینگ را می‌توانید در گزارش «چرا اسپانسر شبکه منوتو ورشکسته شد؟ » مطالعه کنید.

زمزمه بازگشت منوتو

منوتو گرچه سعی کرد خداحافظی خود را احساسی جلوه‌ دهد، اما کارمندان این شبکه و صفحات مجازی تلویزیون، تا به امروز در فضای مجازی فعال بودند و محتواهای محدود و تحلیلی خود را به سبک انسان‌رسانه و بلاگرها ادامه دادند.

فروردین ۱۴۰۳، انتشار یک تصویر در صفحه کیوان عباسی، مدیر شبکه منوتو و نوع کامنت‌های کارمندان این شبکه، ذهنیت دنبال‌کنندگان این تلویزیون را به سمت لوگوی جدید و بازگشت منوتو به پخش ماهواره‌ای کشاند. ۳۰ تیر ۱۴۰۳، صفحه یوتیوب شبکه منوتو ویدیویی از تلاش مدیران شبکه برای پیدا کردن استودیو جدید برای استقرار کارمندان و ادامه روند پخش تلویزیونی منتشر کردند.

اسپانسر جایگزین هلدینگ مرجان کیست؟

پست اینستاگرامی کیوان عباسی؛ فروردین ۱۴۰۳

اسپانسر جایگزین هلدینگ مرجان کیست؟

مدیران منوتو به دنبال استودیو جدید؛ ۳۰ تیر ۱۴۰۳

حالا با گذشت چند ماه، در مهر ۱۴۰۳، مدیران منوتو با انتشار بیانیه‌ای خبر از بازگشت مشروط این تلویزیون می‌دهند. طبق این بیانیه قرار است شبکه منوتو فعالیتی شبیه به پلتفرم شبکه‌های نمایش خانگی در دستور کار خود قرار دهد و درصد زیادی از بقای این سبک تلویزیون‌ها هم به خرید اشتراک‌ توسط دنبال‌کنندگان دارد.

این مدل اکنون در پلتفرم‌هایی نظیر نت‌فلیکس، دیزنی پلاس و بسیاری از پلتفرم‌های ویدیویی ورزشی و مستندسازی، اجرا می‌شود.

کیوان عباسی هم در بیانیه خود این نگرانی را در دل مخاطبان خود ایجاد می‌کند که بازگشت شبکه آزمایشی است و اگر اشتراک‌ها خریداری شوند، دائمی خواهد شد اما آنطور که مدیران منوتو از چند ماه گذشته به دنبال استودیو و مقدمات راه‌اندازی لوکیشن پرخرج شبکه بودند، مشخص است که پیشتر هزینه این بازگشت توسط اسپانسرهای جدید پرداخت شده است و درخواست تهیه اشتراک از سوی مردمی، تلاشی است تا خود را شاید کمی پرمخاطب و پربیننده به نمایش بگذارند.

اسپانسر جایگزین هلدینگ مرجان کیست؟

این تلاش‌ها برای پرمخاطب و مهم جلوه دادن خود در رضا پهلوی نیز دیده می‌شود. ربع پهلوی نیز پس از شکست اغتشاشات، سفرها و دیدارهای نمایشی زیادی را به منظور جلب توجه اپوزیسیون و قشر معترض جامعه ترتیب داده است. رضا پهلوی سال گذشته با سفر به سرزمین‌های اشغالی، با وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی و نتانیاهو دیدار و گفتگو کرد.

همچنین ماه گذشته از طریق نزدیکان سابق دولت ترامپ به نشست شورای اسرائیل-آمریکا در واشنگتن یا همان انجمن یهودی‌های آمریکا که دونالد ترامپ نیز از دیگر سخنرانان دعوت شده به این مراسم بود، دعوت شد و سخنرانی کرد. هفته گذشته نیز در همان روزی که ترامپ با فاکس‌نیوز قرار مصاحبه داشته، به این شبکه دعوت شده و مصاحبه کرد.

اسپانسر جایگزین هلدینگ مرجان کیست؟

اسپانسر جایگزین هلدینگ مرجان کیست؟

فعالیت‌های اخیر خانواده پهلوی و بازگشت شبکه منوتو نشان ‌می‌دهد این تلویزیون به زودی تحت اسپانسری صهیونیست‌ها و در راستای اهداف رژیم خبیث، در رسانه‌های فارسی‌زبان، نقش‌آفرینی خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • BE ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۶
    0 0
    گفتگوی شبکه اینترنشنال با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی....گوش دراز با بل بل مغز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس