کد خبر 1653020
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
قبر

درحالی‌که مدیرعامل بهشت‌زهرا گفته است که از سال آینده اموات تهرانی‌ها روی زمین می‌مانند، مدیر روابط‌عمومی بهشت‌زهرا می‌گوید که ۲۰ هزار قبر خالی داریم.

به گزارش مشرق، حدود ۳۰ درصد قبور در بهشت‌زهرا با مرده یا بی‌مرده پیش‌فروش شده است، اما خریداران پول این قبور را نداده‌اند.

مدیر روابط‌عمومی بهشت‌زهرا می‌گوید که «به افرادی که قبور را گرفته و پول نداده‌اند پیامک داده‌ایم» تا برای تعیین تکلیف تا پایان آبان به بهشت‌زهرا مراجعه کنند.

در اردیبهشت امسال شورای شهر تهران مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن افرادی که از سنوات قبل تا پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به‌پیش خرید، رزرو قبر یا آرامگاه خانوادگی اقدام کرده و تمام یا قسمتی از هزینه را پرداخت نکرده‌اند باید بدهی خود را به قیمت روز تسویه کنند و «در صورت‌عدم تسویه، قبر به فرد دیگری واگذار می‌شود.»

شهرداری تهران هم مهلت ۶ماهه به خریداران داد تا برای تعیین تکلیف مراجعه کنند. مدیر روابط‌عمومی بهشت‌زهرا با بیان اینکه تخفیف و اقساط برای افرادی که در مهلت قانونی مراجعه کنند در نظر گرفته‌ایم به فارس می‌گوید که در قبوری که متوفی وجود داشته باشد تخفیف ۵۰ درصدی و به قبور فاقد متوفی تخفیف ۳۰ درصدی داده می‌شود و میزان اقساط هم به‌صورت توافقی بین خریدار و بهشت‌زهرا خواهد بود.

علاوه برعدم تعیین تکلیف قبور خالی در بهشت‌زهرا، هنوز تکلیف ساخت آرامستان‌های جدید هم مشخص نشده است این در حالی است که بارها مدیران هشدار نبود جای دفن در بهشت‌زهرا را داده‌اند.

کارشناس شهری حمید رضاییان می‌گوید که «شهرداری نباید افراد را در این شرایط اقتصادی تحت‌فشار برای پرداخت پول قرار دهد.»

کارشناس شهری دیگر رجب نیازمند با بیان اینکه شهرداری برای بدهکاران شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته است می‌گوید که روزانه حدود ۱۵۰ متوفی به بهشت‌زهرا منتقل می‌شوند و با ظرفیت قبور پیش‌خرید شده، حداقل یک سال دیگر فرصت دفن در بهشت‌زهرا وجود دارد.

کارشناسان می‌گویند که ۲۰ هزار قبر خالی رزرو و تسویه نشده بهشت زهرا (س) می‌تواند اتمام ظرفیت بهشت زهرا (س) را به تأخیر بیاندازد تا مدیریت شهری هم با فرصت بهتری نسبت به احداث آرامستان‌های جدید داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    0 0
    ارسال پیامک به صاحبان ۲۰ هزار قبر خالی// یا زودتر بمیرید یا قبرتون را بفروشید .
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    0 0
    اصلأ تمایلی ندارم قبر پیش خرید کنم چون عادت دارم هر چیزی را بلافاصله بعد از خرید استفاده اش کنم😂
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    1 0
    واقعا"خجالت هم خوب چیزیه دوسال پیش به قیمت روز قبر را فروخته اید و امروز میگویید باید مابه التفاوت نسبت به قیمت روزمجددا"پرداخت کنید وگرنه طبقه دوم قبر شما را به دیگری میفروشیم حضرات مراجع تقلید در این مورد نظری ندارند؟
  • حسن IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    0 0
    واقعا پیش فروش قبر درست است ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس