زیدان از کدام ستاره‌های رئال‌مادرید تمجید کرد؟/ جایی برای رونالدو نیست!

زین‌الدین زیدان هنگام نام بردن از بازیکنان موردعلاقه‌اش در رئال مادرید، به کریستیانو رونالدو اشاره‌ای نکرد.

به گزارش مشرق، زین‌الدین زیدان در لیست سه بازیکنی که بیشترین تأثیر را بر او گذاشته بودند، از کریستیانو رونالدو نام نبرد. او دو دوره هدایت رئال مادرید را بر عهده داشت و طی دو و نیم سال به شکل باورنکردنی سه عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد. زیدان کمتر از ده ماه بعد از ترک تیم در می ۲۰۱۸ به نیمکت مادرید بازگشت و دو فصل دیگر نیز تا سال ۲۰۲۱ هدایت تیم را برعهده داشت، اگرچه دوره دوم او به موفقیت دوره اول نبود.

رونالدو که پس از انتقال رکوردشکنانه‌اش در سال ۲۰۰۹ نه سال در برنابئو حضور داشت، در زمان بازگشت زیدان دیگر در تیم نبود. با این حال، او در دوران اول مربیگری زیدان ستاره اصلی رئال مادرید بود و در ۱۱۴ بازی تحت هدایت این مربی فرانسوی ۱۱۲ گل به ثمر رساند.

اما به نظر می‌رسد این موفقیت‌ها برای زیدان کافی نبود تا رونالدو را در فهرست بازیکنان برترش قرار دهد. زیدان از سه بازیکن دیگر نام برد که شاید از نظر تکنیکی نسبت به قدرت بدنی و تمرکز بی‌نظیر رونالدو برتری داشتند.

زیدان به کانال+ گفت: «وقتی می‌بینید تونی کروس، لوکا مودریچ و کریم بنزما یک ساعت بازی می‌کنند بدون اینکه حتی یک توپ را از دست بدهند، این یعنی فوتبال.»

کروس و مودریچ ستون‌های اصلی تیم موفق زیدان بودند و شاید این موضوع به علایق شخصی او به‌عنوان یک هافبک سابق مرتبط باشد. همچنین، زیدان و بنزما علاوه بر ملیت فرانسوی، میراث الجزایری مشترکی دارند. بنزما، که خود نیز اسطوره‌ای در رئال مادرید محسوب می‌شود، در سال ۲۰۲۳ در سن ۳۵ سالگی به لیگ حرفه‌ای عربستان پیوست و چند ماه پیش از آن برنده توپ طلا شده بود. تونی کروس نیز در ۳۴ سالگی آخرین بازی باشگاهی‌اش را در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۴ انجام داد و پنجمین قهرمانی‌اش با رئال مادرید و ششمین قهرمانی کلی‌اش را به دست آورد.

در همین حال، مودریچ در سن ۳۹ سالگی همچنان به بازی ادامه می‌دهد و به‌تازگی رکورد قدیمی فرنتس پوشکاش را که از سال ۱۹۶۶ پابرجا بود، شکسته و به مسن‌ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس