آنروا: بوی مرگ در سراسر شمال غزه به مشام می‌رسد

کمیسر کل آژانس آنروا با بیان اینکه همه مردم در شمال غزه هرثانیه در معرض مرگ قرار دارند تاکید کرد اسرائیل اجازه کمک به مجروحان و برداشتن اجساد شهدا را نمی‌دهد واز ورود هرگونه کمک انسانی جلوگیری می‌کند.

به گزارش مشرق، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) طی سخنانی درباره بحران انسانی فاجعه بار در نوار غزه در سایه تداوم تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که بوی مرگ در سراسر شمال نوار غزه در نتیجه بمباران‌های مداوم ارتش اسرائیل به مشام می‌رسد.

لازارینی در بیانیه‌ای که شب گذشته توسط سازمان ملل منتشر شد، تاکید کرد: بوی مرگ در سراسر شمال نوار غزه پیچیده و اجساد غیرنظامیان روی جاده‌ها و زیر زیر آوارها افتاده‌اند و اسرائیل اجازه رسیدن آمبولانس‌ها به اجساد شهدا و مجروحان را نمی‌دهد و همچنان از ورود کمک‌های انسانی به شمال غزه جلوگیری می‌کند.

وی افزود: در شمال نوار غزه همه مردم منتظر مرگ هستند و مرگ به سرنوشتی اجتناب ناپذیر برای آنها تبدیل شده است. این مردم واقعاً به این نتیجه رسیده‌اند که همه آنها را رها کرده‌اند و هر ثانیه در معرض مرگ قرار دارند.

کمیسر آنروا تاکید کرد که کارمندان این آژانس نمی‌توانند، غذا، آب یا تجهیزات پزشکی پیدا کنند. آنها در شمال غزه مانده‌اند و ارائه کمک‌ها به آوارگان در این منطقه غیرممکن شده است.

لازارینی پیشتر در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد از زیرساخت‌ها در نوار غزه ویران شده، وضعیت این باریکه برای امدادگران وحشتناک و مقیاس ویرانی و تخریب بی‌سابقه است و متاسفانه قوانین بین‌المللی به شکل گزینشی در قبال این تجاوزات اعمال می‌شود.

این مقام ارشد آژانس آنروا ادامه داد: اکثر جمعیت نوار غزه در مکانی که کمتر از ۱۰ درصد مساحت کل این منطقه است، تجمع کرده‌اند و حدود ۴۰۰ هزار نفر همچنان در شمال نوار غزه تحت محاصره شدید و وحشتناک قرار دارند و به ویژه با نزدیک شدن به فصل زمستان، فاجعه در آنجا بیشتر می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس