گزارش وال‌استریت ژورنال از نتیجه معکوس عملیات زمینی در لبنان

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال امروز پنجشنبه با انتشار گزارشی  نوشت که چگونه عملیات زمینی اسرائیل در جنوب لبنان به‌جای دور کردن حزب‌الله از نوار مرزی، موجب تشدید حملات در عمق اراضی اشغالی شده است.

به گزارش مشرق، به نوشته این روزنامه آمریکایی، با وجود اقدام اسرائیل در «قتل شماری از رهبران حزب‌الله و ادعایش در نابود کردن بخش زیادی از توانمندی‌های نظامی‌اش، حزب‌الله همچنان پابرجاست و نابود نشده است و این پتانسیل را دارد که اسرائیل را به یک جنگ فرسایشی طولانی بکشاند».

بر اساس این گزارش، حزب‌الله در نبردهای زمینی در جنوب لبنان علیه نیروهای اسرائیلی مقاومت می‌کند، کمین می‌گذارد و حملات پهپادی و موشکی در عمق اسرائیل را تشدید می‌کند.

در همین راستا نیز، حزب‌الله بیش از یک سال است که برای اعلام همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه به‌سوی اسرائیل موشک شلیک می‌کند و این حملات موجب شده که شمال فلسطین اشغالی از شهرک‌نشینان خالی شود و بر اسرائیل هزینه تحمیل کند.

وال‌استریت ژورنال درباره عملیات زمینی در جنوب لبنان نیز نوشت که هدف اسرائیل از این عملیات، دور کردن حزب‌الله از مرز و توقف حملاتش بود. اما حزب‌الله بر شدت حملاتش افزوده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه به حمله پهپادی حزب‌الله به اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو در قیساریه واقع در بیش از ۴۰ مایلی مرز لبنان اشاره کرد و نوشت: این «دومین بار در یک هفته اخیر بود که این گروه توانایی خود را برای نفوذ با پهپاد به پدافند هوایی اسرائیل نشان می‌دهد».

بر اساس این گزارش، شدت آتشبار حزب‌الله افزایش یافته است. به‌طوری که در هفته‌های اخیر، حزب‌الله برخلاف گذشته که «روزانه چند ده موشک شلیک می‌کرد»، تقریباً هر روز حدود ۲۰۰ موشک و راکت و خمپاره شلیک کرده است. به‌طوری که به اذعان ارتش اشغالگر، تنها در روز سه‌شنبه گذشته، بیش از ۱۴۰ موشک به‌سوی اراضی اشغالی شلیک شد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که حزب‌الله توانایی خود برای تجدید قوای سریع خود تحت فشار را نشان می‌دهد و به اذعان تحلیلگران نظامی، «یگان‌های حزب‌الله برای انجام فعالیت خود با درجه خاصی از استقلال آموزش دیده‌اند، که ادامه جنگ را برای آنها آسان‌تر می‌کند، حتی زمانی که رهبران ارشدشان کشته می‌شوند و ارتباطات داخلی مختل شده باشد».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس