کد خبر 176082
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۲

پژو تنها در زمان ورشكستگي به فكر بازار پر جاذبه ايران مي افتد و اين داستان تكراري گويا قرار است به زودي محقق شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي مشرق، ماه ها است كه خودروسازان كشور به محاق رفته و تنها در برخي رپرتاژ آگهي هاي ميليوني شاهد تبليغات اين صنعت به گل نشسته هستيم.

ماه ها است كه نه از وزير صنايع خبري است و نه از مديران عامل خودروسازان بزرگ كشور،ماه ها است كه گويا قرار نيست كسي پاسخگوي اين سوال باشد كه دليل افت 50 درصدي توليد خودرو چيست؟ آن هم صنعتي كه تمام ظرفيت هاي مالي و سياسي كشور براي حمايت از آن بسيج شده اند.

با تمام اين گرفتاري ها، شركاي استراتژيك نيز در همگرايي باور نكردني با نظام سلطه دست خودرو سازان را در پوست گردو گذاشته و يك سالي مي شود كه مديران ارشد صنعت خودرو از سفرهاي خود به بلاد فرنگ دست خالي باز مي گردند و اي كاش نهادي بود تا اعلام كند حجم اين سفرها را، و در اين بين البته كه داستان پژو شنيدني است.



ايران يكي از مهمترين مراكز توليد پژو در دنيا بوده و سال هاي سال در رتبه هاي سه گانه پژو قرار داشته است.ايران سال هاي متمادي است كه براي پژو سرمايه گذاري مي كند و اين درحالي است كه اين خودرو ساز حتي حاضر نيست به اندازه رقيب سنتي خود يعني رنو در ايران سرمايه گذاري كند و بالاخره اين بازار ايران است كه هنوز شاهد خودروها سي ساله و بيست ساله پژو است.

با اين وضعيت و سود هنگفتي كه اين خودرو ساز نمك نشناس غربي از بازار ايران برده، در اوج نياز به قطعات، شاهديم پژو از بازار ايران كنار مي كشد و پژو شايد تنها در ايران است كه با اين اقبال بلند مواجه است.

اما جاي تعجب است در حالي كه مسوولان پژو خواهان خروج از ايران هستند گويا برخي مديران در جاده مخصوص، تمايلي به اين جدايي ندارند. اگر كمي تدبير در كار مديران ارشد صنعت خودرو ايران بود، اين برند ناميمون بايد حداقل در سه سال اخير با بازار ايران خداحافظي مي كرد.

پژو و خودروسازان غربي در يك سال اخير صدمات مالي و اقتصادي فراواني به صنعت كشور وارد كرده اند و سوالي كه وزير صنايع و مديران ايدرو بايد به آن جواب بدهند اين است كه در سال توليد ملي و در شرايط اقتصاد مقاومتي چه اقداماتي براي پاسخ به اين خودروساز متكبر غربي داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 107
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • حسین ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    مسئولین ما از این اروپایی‌های لامذهب کمتر دلشون به حال ملتشون می‌سوزه؟ پژو و رنو تو کشورهای پیشرفته اروپایی‌ کمترین محبوبیت را دارند پس چرا مسئولین به زور اون را به خورد مردم میدن. کشورهای دیگری هستن که روابط به مراتب بهتر و محترمانه تر با کشور ما دارند و صنعت بسیار پیشرفته تر خودرو چرا از اونها خرید نشد و قراردادی بسته نشد؟ نکنه مسئولین وقت که پای پژو و رنو را باز کردن با فرانسوی‌ها ...... الله اعلم
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    ایران خودرویی که بعد از n سال تولید انحصاری توان تولید یک دوچرخه کاملا ملی را هم ندارد نمی توان انتظاری داشت
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    كاملا موافقم ،ولي متاسفانه مديران خودرو سازي با مصلحت انديشي هاي جانبدارانه غربي، مسئولين نظام را توجيه و به عبارات واضح تر گمراه مي كنند.افسوس ...
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    تعرفه واردات خودرو را حذف کنید
  • جعفر ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    وقتي مديران ارشد خودروسازي كشور وقت خود را صرف بساز و بفروش خانه مي كنند چه انتظاري مي توان داشت. خوب است مديران اعلام كنند پنجشنبه ها و جمعه ها وقت خود را در كدام مجتمع در حال ساخت در شرق تهران و كرج صرف مي كنند. به هر حال روزي فرا مي رسد كه اين مديران بايد در برابر ملت پاسخگو باشند
  • Majid ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    باعث و بانی کشته شدن حداقل 15000 ایرانی در جاده های ایران،مظهر و مصداق واضح گران فروشی،کلاه برداری و دلیل اصلی آلودگی هوا و ... همین شرکت های خودرو ساز داخلی هستند.
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    بجاش چی بگیرن ؟ عمده برند ها امریکایی هستش پس اونا رو فراموش کنید . المان هم که تولیداتش ارزون نیست و کلاس خودروهای گرونتر رو داره . میمونه ژاپن و فرانسه . ژاپن هم که سیاستش اصلا مستقل نیست که بشه روش حساب کرد . فرانسه هم که میگین نه . پس میمونه همین اشغال های چینی . اینم نتیجه خواب موندن مسولان تحقیق و توسعه خودروسازی
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    اگه به جای ماشینای فرانسوی روی ماشینای ایرانی سرمایه گذاری میکردند الان وضع اینجوری نبود که بعد از 40 سال یه سمند تولید کردن با کلی ایرد
  • علي ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    همين محصولات چيني الان در آمريكا و اروپا فروش مي ره و توليد خودرو در اين كشور بالاي 19 ميليون خودرو است
  • محمد ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    من عمري در مورد خودرو مطلب نوشتم واقعيتش اين است كه صنعت خودرو فرانسه خودش هم هنري نداره كه براي ايرانخودرو كمك حال فني باشه. كسي هم به اين مفتي و راحتي علم مهندسي خودرو را نمي دهد ايرانخودرو چه تحريم باشيم چه نباشيم همت نياز است نه مشاركت
  • عبدی ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    اگه به جای پاداش های کلان مدیران خودرو سازهای ایرانی به فکر مردم بودن شاید یه اتفاقی می افتاد.
  • امین ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    اینها همه برمیگرده به مدیریت ضعیف و بویژه صنعت راکد کشورمون که با وجود اینهمه نیروی کار وسرمایه حتی تکنولوژی ساخت یه پیچ رو نداره !!!!
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    میزان تولید خودرو در چین بالاست چون میزان مصرفش در این کشور بالاست در چین هم اکنون بالای دویست میلیون خودرو وجود داره در ضمن بازار صادراتیشون بیشتر امریکای جنوبی و اسیا و کشورهای درجه دو اروپایی مثل رومانی هستش . در امریکا خودروی چینی سهم عمده ای نداره در حالیکه ژاپنی ها نوزده درصد و کره ای ها نه درصد بازار امریکا رو در اختیار دارند که اونهم بخاطر مشارکت امریکایی ها در کمپانی های ژاپنی و کره ای هستش کاری که چینی ها تازه سعی کردن شروع کنند با مشارکت با رنجرور . البته چین در بازار لوازم مصرفی هستش مثل لاستیک و اینجور چیزها . فکر کنم توضیحات کامل بود
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    اگه سمند هم تولید میکردن دلمون نمیسوخت.چرا تا پژو از ایران رفت خودرو سازی ما هم خوابید؟کجان اونایی که میگفتن باید تکنولوژی ساخت از دانشگاه بیاد نه از خارج و این شدنیست. دیدید که فقط حرف زدید آقای عدالت محور.
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    انرژی هسته ای حق مسلم ماست وابستگیه خودرو،زخمی به عزت ماست
  • محمد ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    واقعا چرا؟ موضوع عجیبیه چرا تا حالا گزارشی نبوده و بر رسی‌ نشده؟!!! این همه قرارداد بسته شده رو چه حسابی‌ و چه مذاکراتی بوده؟
  • hamed ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    از وقتی پژو دیگه قطعه نداد به ایران خودرو تمام قطعات چینی و بی کیفیت شدن. اقتصاد مقاومتی یعنی این؟ به جای اینکه قطعات از چین وارد کنیم بهتره خودمون تلاش کنیم تا بسازیمشون.خودرویی که 15 20 ساله داره تو کشور تولید میشه ولی هنوز قطعاتش وارداتیه. اون آقایی که میگن صنعت خودرو فرانسه هنری نداره و ادعا میکنه عمری در این مورد مطلب مینویسه بهتره بدونه که کل خودروسازان جهان با هم تعامل دارن واینطوری نیس که مثلا بنز یا پژو به تنهایی کار کنن. اگر هم دلیل خواستی بگو تا با مدرک حرفمو ثابت کنم.
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    خدا شر مدیرانی را که خواسته یا ناخواسته صنعت ما رو وابسته نگه می دارند از سر همه کم کند! آمین!
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    فیات ایتالیا
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    در4و5 سالپیش که درغرب رکود اقتصادی بودوماشینهای ایمن مناسب وبه قیمت خیلی ارزان به مشتری تحویل می دادند مدیران ابران خودروبه خاطر سودهای شخصی خود وباند خودوباشعاردلفریب حمایت ازتولید داخلی بالابی درحکومت چنان تعرفه گمرکی را بالا بردندد که مردم فقیرنتوانستندماشین ارزان ومناسب خودراتهیه کنددوحالا بعدازاین همه سال درتولید خودرو درجه 2و3 هنوز مانده اند سودهای شخصی ملیاردی پاداشهای انچنای وحقوق ماهیانه ملیونی کی جواب گواست تاکی فریب
  • حسین ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    کی‌ گفته آلمان فقط ماشین گرون تولید میکنه؟ ولکس واگن‌های ارزون چی‌ ؟ بدنه بسیار قوی و قیمتشون به اندازه همین ماشینای خودمونه ماشینای سوئدی چی‌؟ ایتالیا چی‌؟
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    دقیقا ببیند از سال 70 داره 405 تولی میشه بعد سمند رو روی پلتفرم 405 زدن بعدش یه ماشین بی قواره مثل پارس هنوز که هنوزه دارن 206 تولید میکنن 206+ ساخت برزیل رو بجای 207 به مردم قالب میکنن نه دین دارن نه غیرت ، نه تعصب ، نه اراده ای برای پیشرفت
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    باید با پژو برخورد کنیم
  • امير ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    جانا سخن از زبان ما ميكويي . به خدا قسم اكه ايران بااين شركت قطع همكاري كنه يكساله ورشكست ميشه
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    این همان شرکتی بود که ادعا میکرد فقط 2 درصد اقتصادش با ایرانه.آقایون حتی یک معذرت خواهی هم از این شرکت نخواستند!!!
  • ناشی ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    بزرگترین سهامداران را دریابید...
  • Ali ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    آخر بگردید سهام داران پژو و رنو فرانسه را پیدا کنید
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    این در شرایطی است که فرانسه بدترین تحریم‌ها را بر سر ایران مظلوم انجام میده. پس کجایند آن بسیجی‌ها ؟ ! که از صنعت ایران ، نام ایران ، اقتصاد مقاومتی حمایت کنند
  • حامد ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    یادمه بچه که بودم سریال ناوارو رو نشون میداد که سوار پژو 405 میشد اما اونوقت هم آپشناش از الان پژو ایران بیشتر بود
  • Ali ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    آخر آقایون خودشان رشوه بگیر (ببخشید سهام دار مجانی) پژو و رنو فرانسه هستند. پژو و رنو ۴۰ سال که پیشکش !
  • vahid ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    وقتی بعد از ۳۰ سال از انقلاب، هنوز چادر سیاه که به عنوان کرامت زن ایرانی‌ گفته میشه از کره وارد میشه و ۱ صهیونیست ایرانی‌ و ۲ آقازاده با هم صلاح رفتن....
  • محسن ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    کلا ماشین های اروپایی به نسبت ماشین های آسیایی قیمت بالایی داره ولی میون کشور های آسیایی کره جنوبی را فراموش نکنید که میشد باهاش قرارداد بست و حتی تا اوایل پارسال هیوندا 2 مدل هم در کرمان خودرو تولید داشت . ای کاش حداقل دوباره با کره قرارداد ببندند .
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    دو نکته: 1. پژو اگه ماموریتش رو نابودی صنعت خودروی ایران گرفته باشه، تا این لحظه انقد وابستگی تونسته ایجاد بکنه که ایران خودرو بدون پژو معنا نداره 2. کجای دنیا دیدین یه شرکتی بیاد با آرم یک شرکت دیگه تا ده ها سال محصول اون رو فقط تولید کنه و بعد هم با اینهمه تحقیر و توهین و تحریم بازم دست از سر اون ورندارن 3. اگه ایرانخودرو و سایپا وابستگی شون رو کم کنن و خودشون مثل بقیه شرکت ها خودرو تولید کنن، خواهید دید که چقدر رضایت عمومی، اعتماد ملی و غرور ملی برخواهد گشت به مردم. به نظر من این کار در بازگرداندن روحیه مردم و اعتماد، مهمتر از شکار پهپاد خواهد بود و رضایت خدا را نیز درپی خواهد داشت.
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    بارها گفته ام باز هم می گویم: واردات برای مدیران این صنعت یعنی نان و آب....به نظر شما اگر قرار به تولید داخل بود سهم زن وبچه مظلوم روسای محترم این صنعت رو میشد به این راحتی از تولید کننده گرفت؟ زن و بچه مظلوم این مسولان چه گناهی دارند که باید در اروپا و امریکا بی پولی بکشند؟ خدایی دو دو تا چهارتاست....
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    با رفتن پژو فکر میکنید چه اتفاقی می افته.معلومه خودروسازها میرن سراغ کشور دوست وبرادر چین . پس همن پژو برگرده بهتره
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    این 405 ایرانی فقط اسم405رو یدک میکشه 405 مدل 85و84 خیل پی سرحلتر وبهتر از مدلهای 91و90 هستش..
  • ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    آخه می دونید دوستان اینقدر صفر پاریس رفته اند که دیگه دلشون رو زده دوست دارند یک کشور دیگری رو تجربه کنند البته از نوع غربی نه شرقی چشم بادومی کشوری که ویزاش شیگن باشه
  • ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    فعلاً بسیجی ها دارن جنوب شهر با موتور سیکلت این ورو اونور می رن و مدیران لاییک خودرو سازی ها در حال رفت و آمد از تورهای خارجی اند. مگه اون موقع میلیاردی می فروختن و شمال شهر زندگی می کردند به بسیجی ها ارتباط داشت؟
  • یه بابایی ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    آقای رضا امیرخانی در کتابشون به نام "نفحات نفت" به خوبی جواب آقایون رو دادن.
  • خون دل خورده ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    آمین به عنوان فردی که حدود 15سال است در صنعت قطعه سازی و مدت چند ماهی هم در ایران خودرو کار کرده ام آگاهانه نظر خود و بسیاری دیگر شبیه خود را میگویم ریشه مشکلات صنعت خودرو کشور وسایر مسائل صنعت جهل و حماقت بسیاری از مدیران نالایق این بخش هاست مدیرانی که بدون شایستگی علمی و ارزشی و فقط با ملاک در باند بودن سر کار می آیند و با معطل کردن یک صنعت و هزینه بیت المال اندکی مدیریت تئوری میاموزند و حقوقهای کلان می گیرند وچون این حقوق شبهه ناک و حرام است در جان که می نشیند اثر خود را در مدیریت خواهد گذاشت و منشاء فساد و خسارت و بی تفاوتی خواهد شد نتیجه اینکه پس از 20 الی 30 سال نشد که با وارد کردن دستگاههای تولید قطعه در ساخت قطعات پژو خود کفا شویم و الی آخر بگذریم از اینکه اقتضای مدیریت های دولتی تاحدودی در ایجاد این فساد مدیریتی دخیل است علی(ع) یارت
  • میرزا قلی ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    سلامن علیکم ایها الاعزا یعنی سلام عزیزان
  • شکارچی ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    ایول خداییش راست گفتی
  • نجیب ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    مدیران خودروساز میخوان راحت تولید کنن با واردات و وابستگی... اما اگه همین ها تنها یکسال صنعت خودروسازی رو به دانشگاه بسپارن مطمئن باشین خیلی بهتر از پژو طراحی و تولید میکنیم.... ولی همه از هزینه تحقیق و توسعه توی ایران میترسن... این درده....
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    مرگ بر منافقان مزدور.
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    تنها جایی تو دنیا که پژو را با این قیمت به مردم میندازن ایرانه.کجای دنیا مردم پژو سوار میشن؟ چرا مجلس که به هر حرکت رئیس جمهور جواب میده هیچ واکنشی نشان نمیده؟
  • ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    برای اون دوستانی که در بالا نظراتی علیه محصولات ایران خودرو دادند واقعا متاسفم . چون ازخیلی چیزها خبر نداشته وفقط نیمه خالی لیوان را می بینند.
  • Arsalan ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    احسن ! من ایرانی‌ که در یک کیلومتری کارخانه پژو در فرانسه زندگی‌ می‌کنم میتوانم به شما بگویم که حتی کارگران این کارخانه پژو و رنو سوار نمیشوند ! ! ! پس چرا در "سال تولید ملی‌" ما این حقارت را پذیرفته پژو ۲۰۷ که تکنولوژی ۱۵ سال پیش است را با توسری به حق تمام شهدا تولید کنیم ننگ بر مدیرانی که چنین ذلتی را بپذیرند ! ما میتوانیم ؟ یا نمیتوانیم ؟
  • ali ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    راستی فرانسه که ما را تحریم بانکی‌ کرده چطور می‌خواهد پولش را در ازای ماشین قراضه‌های با تکنولوژی ۳۰ سال قبم میگیره ؟
  • نادر ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    ناسناس تو از آب گلالود ماهی می گیری
  • دانا ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    خب خودت می گی خودت هم جواب می دهی ولی بدان اگر پژو هم از رده خارج شود از توخودری بادکرده نمی خریم چون پر مصرفه.
  • رضا ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    گفتی وضع گران فروشی وکلاه برداری چه ربطی به رانندگی وبی احتیاطی دارد ماشین علی دائی که یادت هست که چه تسادفی کرد و اربکش هم عمل نکرد .
  • عاقل ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    اگر مسعله گران فروشی می باشد خب نخرند مال بد بیخ ریش صاحبش
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    باشه قانع شدم میام از تو می خرم
  • برو خودت تحقیق کن ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    0 0
    جناب ناشناس چینی ها چی سعی کردن رنجرور که سالهاس کشور سازنده از رده خارج کرده و تولید آن را یکجا به هند فروخته ؟
  • ناظر ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    حسین جان ولکس واگن سالهاس که در آلمان تولید نمی شود واز رده خارج می باشد . سیاست آلمان اینست که در داخل اتومبیل را باوام بدونه بهره ارزان به مردم تحویل می دهند ولی قطعات یدکی گران عرضه می شود ومزد کارگر مکانیک هم گران می باشد تا مصرف کننده تشویق به خرید ماشین نو بشود . حالا همین ماشین گران به ایران می رسد با قطعات فوقلاده گران وکارگر مکانیک ایران تا علامت ماشین را می بیند قیمت می شود 4 برابرقیمت حالا باید دید که با صرفه می باشد.
  • نادر ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    طی 25 سال با پریدن بالا و پائین و تیتر روزنامه زدن خودروی ملی سمند ساخته شد . و طی 5 سال تیبا و رونا ساخته شد . زعمل کاربر آید
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    زعمل کــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــار بر آید
  • رامین ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    اگر امین ما تو باشی هچی چون از فن و صنعت هچ نمی دانی
  • حساب بانکی ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    ناشناس غصه نخور خودم حلش می کنم میام جنرال موتورز فقط پرسانت یادت نره .
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    این نتیجه بیش از بیست سال حمایت بیدریغ و رانت و انحصار از این صنعت است.محصولات قدیمی و غیر استاندارد را هم نمیتوانیم تولید کنیم. ضعف مدیریت غیر متخصص و منفعت طلبی در نهایت کودکی عقب مانده و علیل را با صرف سرمایه ای بس هنگفت تحویل سنعت ماداده و متاسفانه جز شعار چیز دیگری نداریم.
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    همشون اخند دیگه اومدیم از جنرال موتورز خرید کنیم .
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    دیگه بیشتر از این هر روز باکوه و در و دیوار برخورد می کنه ؟
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    هر جا خرابکاری میکنیم میگیم اندیشه های غربی.بابا اگه با اندیشه ها و علوم غربی سراغ خودرو سازی رفته بودیم الان صاحب صنعت وتکنولوژی لازم شده بودیم به خدا.
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    برو کنار اومدیم
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    چشم پرسانت یادت نره اومدیم جنرال موتورز
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    تو توفیلم چه جوری آبشناشودیدی
  • ایرانی فرانسه ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    فرانسه مانع دیدن کانال‌های ایرانی‌ مثل "ایریب۱ و ۲ و ایرینن میشود که صدای ایران و مظلوم به دنیا نرسد ولی‌ چند خبیث، خیانت به ایران، شهدا و اقتدار ایران می‌کنند ! چرا ؟
  • اردشیر ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    لابد برای تشکر از تصویب قانون ازدواج همجنس باز‌ها در فرانسه، اجازه دوبارهٔ مونتاژ قراضه ماشین‌های فرانسوی به آقازاده‌ها داده شده ! یا سید شهدا کجایی ؟
  • جواد ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    توروخدا انصاف داشته باش! کدوم کشوری با وجود تحریم همه جانبه ممکن بود به این مرحله برسه؟
  • جواد ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    خیلی آمین!
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    مگه مسئولین نظام بچه هستند که چهار تا مدیر بی عرضه صنعت خودرو بتوانند آنها را گمراه کنند چرا داد امریکا از ایران درآمده و حریف ما هم نمی شه ایا نمی شود همین تدابیر را برای صنعت خودروسازی هم بکار برد و این صنعت را از این وضعیت اسفناک نجات داد؟
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    برادرا چرا ما می تونیم موشک و تسلیحات نظامی را که دانش آنها بسیار محرمانه تر از خودروست بسازیم ولی در خودرو نمی شود؟ می شود اما مافیای قدرتمند حاکم بر این صنعت نمی گذارد.
  • بهرام ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    اگه پژو نیاد تکلیف پورسانت آقایان چی می شه؟
  • محمد ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    حمايت از توليد ملي فقط شعاره و بايد ديد كه در عمل چه حمايتي از توليد ملي ميشه .تا وقتي مسولان ما فقط فكر مديريت روزانه مملكت هستند از اين بهتر نميشه بعد از اين همه حمايت از ايران خودرو ما يك صنعت پوچ و وابسته داريم .اگر قراره وابسته باشيم هي بهتره به آمريكا وابسته باشيم وگرنه حرف و عمل مون را يكي كنيم .
  • مازراتی ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    مشکل اصلی مردم ما هستند که متحد نیستن همون فرانسه مردمی داره که از حقشون همیشه دفاع میکنن اما ما به فکر منافع شخصیه خودمون هستیم چه برسه به روسای خودروسازی که در سطح کلان این تفکر را دارند.یکی از دوستان بنده در یکی از این شرکت های خودرو ساز مشغول بود تا زمانیکه طرحی رو جهت خودروی جدید مطرح کرد به مدیریت بعدشم حکم اخراج رو میزش بود.به همین راحتی
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    خودمونیم، همه یه طرف، این مسعله تسادفات که دوستانمون بهش اشاره می کنن هم حادسه قابل تعملی است..
  • Majid ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    آقا رضا جان! اون ایربگ رو که تویوتا جواب داد!گفت باید دکمه ON رو باید میزدین تا ایربگ عمل کنه! بازم دم تویوتا گرم که با اون وضعیت سرنشین ها طوری شون نشد،حالا شما فکر میکنی که اگه آقای علی دایی سوار پراید بود،الان زنده بود؟ آقای عاقل: حرف شما درسته در صورتی که مشتری حق انتخاب داشته باشه،تمام ملت از مجبوری پول میدن به ایرانخودرو و سایپا شما فکر میکنی اگه پرادویی که با 20 میلیون میاد لب مرز بعدش داخل قیمتش میشه 180 میلیون اگه تعرفه های گمرکی رو ازش بردارن پراید میشه چند هزار تومن!!
  • کارشناس خودرو سازی ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    نارحت نباشیدمن خودم خودرو میسازم که نمونش در تمام کره ارضیه پیدا نشه شما چایتو بخور
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    1 تومن پورسانت مي‌ده 10 تومن حق ليسانس مي‌گيره داداش!!!
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    بمردم اطلاعات غلط ندهید اشگال در انتقال پول است و تحریم های بانکی پژو کاره ای نیست
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    اگه قراره به بازار ایران برگرده براش شرط بزارید که ماشینهای به روز به ایران بده نه ماشینهای 20 سال پیش کی ایران خودرو از 405 و پارس دست برمی داره خدا می دونه
  • عاقل ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    اولا شرکت تویوتا برای از سرواز کردن خود و فرار از بی آبروئی بدروغ گفته که اربک دگمه داره در صورتی که بهیچ عنوان اربک تویوتا دگمه ON ندارد .و یک سره کار می کند . در مورد آنکه برابری با پراید شده چه ربطی دارد مثل اینکه رنو 5 را با ژیان مقایسه کنیم . درمورد اینکه تعرفه گمرکی ماشین را برداریم تا جناب عالی خودروی ارزان سوارشوید. این است که کمی مطالعه در مورد واردات خودرو در آلمان داشته باشید واردات خودروی امریکائی تقریبا ممنوع است ودر ازای ورود هرخودری ساخت آسیا باید خودروی آلمان صادر شود .درغیر این عمل یعنی به دستورات مجید جان عمل شود باید آلمان کارخانه های خودرو سازی را تحطیل کند ومصرف کننده ماشین ارزان باشد . مثل انگلستان که کارخانه های تولید خودرو را تحطیل کرد. لندیور . لیلاند . لندجوور . جکوار و ....
  • ورامین ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    از نظر اربابت ما یک پیچ هم نمی سازیم .! ولی یکم اطرافت را نگاه کن در بیابانهی ورامین می بینی که زعمل کاربرآید از خاک کارخانه روئیده در 5 سال گذشته کارخانه تولید تیبا باآنکه در تحریم وشرایت خوبی هم نبودیم تیبا را طراحی و تولید شد .
  • خودفروخته ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    نه قراره بیان کشور کابوئی ها فقط پورسانت یادت نره چی اتومبیلهاش مصرف بنزینش زیاده 6 سیلنده به من چه خودت گفتی بیا ما را از ورشکستگی نجات بده پورسانت یادت نره چی حساب بانکی یادداشت کن .
  • عاقل ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    میرزاقلی سلام شیطان بی طمع نمی باشد
  • نقاب دار ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    مثل تو
  • نادر ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    مثلا ال 90 خوبه هر بار که سوار می شوم سرم می خوره به ستون بالای درب.
  • دانا ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    فرانسه هم از آخر می خوره هم از تبره
  • نازنین ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    اردشیر برو دخل همشون را بیار ؟
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    از جنرال موتورز می گیرند
  • گمراه ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    تو غصه نخور از جنرال موترز می گیرند فقط کمی پر مصرفه .
  • دانا ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    آخر دوام نیاوردی اسم اربابت را آوردی.
  • حقیقی پور ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    آنچه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد
  • رضا ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    0 0
    دقیقا درستترین کار در حال حاضر همینه اگر تعرفه ها حذف بشه و خودروهای خارجی بیاد توی بازار، اونوقت خودروساز ایرانی هم مجبوره برای عقب نموندن از قافله یه تکونی به خودش بده. ولی تا زمانی که بازار در انحصار چند تا شرکت کله گنده و بی مسئولیت باشه، همین آشه و همین کاسه
  • مهدی ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    چیزی که اینجا از همه جالب تره اینه که در موضوعاتی مثل اتومبیل اکثر مردم علاقمندی نشون میدن و اظهار نظر می کنن، در واقع اینجوری میشه برآورد کرد که تو دل این مردم خوب چی میگذره
  • حامد ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    متاسفانه دولت صنعت صاحب دلسوز ندارند
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    برادری که می گویند ما موشک می سازیم فقط شنیده اند ای بابا مگر چینی ها مرده اند
  • کارشناس فرانسوی ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    باید سن 405 برسه به پیکان تا از رده خارج شه تازه میگن وانتش اشگالی نداره تولید شه و بعد موتورشو مگذاریم روی پراید عوضش تند تر میره
  • آمار ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    مردم نگو 15 در صد از جمعیت مصرف کننده هستند .
  • مردم ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.
  • ریز بین ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    جناب عاقل این مورد را که گفتی مکانیک تا علامت ماشین را می بیند چند برابر حساب می کند درمورد همه چی اینجور اس خودم امتحان کردم بقالی میوه فروشی وووو........................
  • ناظر ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    ای ناشناس خودت می گی خودت جواب می دی . اگر درسال87 سری به مصلا نمایشگاه کتاب میزدی نمونه موشک ماهواره بر را ملاحضه میکردی و نمایشگاهی از قطعاط موتور موشک از هر دو نوع سوخت جامد ومایع گذاشته شده بود وفیلم وعکس هم برای گرفتن آزادبود .ولی جایت خالی بود؟
  • زحمت کش ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    اگر بشینی بگی لنگش کن که نمی شه. زعمل کـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــار بر آید
  • حسن ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    اینجاست که پی میبریم با رفتن منطقی از ایران خودرو چه بلایی سر این شرکت آمد
  • علي ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    برادر عزيز مطمئن باش صنعت موشك سازي که آقای منطقی پایه گذارش بود و وقتی تو خودروسازی امد خودروی ملی را رونمایی کرد و رانا را تحویل داد اما متاسفانه مدیران بعدی می خواستند رانا را به نام خودشان بزنند و دو سال تاخیر کردند راستی علت حمایت از نجم الدین چیست تا این صنعت را نابود نکرده باید وزارت صنایع کاری کند
  • محمد ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    اي كاش نخست از مغزت استفاده ميكردي و سپس نظر ميدادي .
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    از كدوم قسمت نظرم خوشت نيامد كه در نكردي شايد اشاره به قرارداد نفت ايران وانگليس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس