به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق ، امروز در حالی بورس تهران به استقبال سهام خودورسازان رفت که ارزش هر سهم شرکت سایپا به حدود 90 تومان رسید .
ارزش سهام سایپا که در ابتدای سال 91 با قیمت 180 تومان معامله می شد ، امروز به قیمت بی سابقه 90 تومان رسید و بدلیل اینکه اکثر سهامداران این خودروساز ،کارکنان شاغل در گروه خودروسازی سایپا می باشند ، می توان گفت امروز ارزش سرمایه گذاری کارکنان این گروه در شرکت سایپا نسبت به سال گذشته نصف شده است .
این کاهش قیمت سهام را می توان میراث مدیرانی دانست که با بی تدبیری ،نقدینگی شرکت های گروه را به جای تولید و افزایش کیفیت محصولات به بازار سهام وارد کردند تا بتوانند سهام مدیریتی این شرکت را تصرف کنند .
حال باید این مدیران که امروز با ورود مدیر عامل جدید غزل خداحافظی از این شرکت را خواندند و متاسفانه به شرکت های پولدار دولتی دیگر !نقل مکان کردند این سوال را جواب دهند که بدست آوردن پست های مدیریتی برای این خودورسازی چه اهمیتی داشت که امروز این شرکت باید در حال دست و پا زدن برای نجات از این وضعیت بحرانی باشد .
وضعیت دیگر شرکت های زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو از این شرکت بهتر نیست و سهام اکثر شرکت های خودروسازی با کاهش بیش از 50 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است و این در حالی است که مسئولان دولتی نیز هیچ واکنشی در رابطه با این وضعیت از خود نشان نمی دهند .
حداقل انتظاری که از دولت متصور است اینکه با تغییر مدیر عامل شرکت هایی که با حکم دولت به این سمت منصوب شده اند ،سر و سامانی به وضعیت خودروسازی در کشور بدهد .
ارزش سهام سایپا که در ابتدای سال 91 با قیمت 180 تومان معامله می شد ، امروز به قیمت بی سابقه 90 تومان رسید و بدلیل اینکه اکثر سهامداران این خودروساز ،کارکنان شاغل در گروه خودروسازی سایپا می باشند ، می توان گفت امروز ارزش سرمایه گذاری کارکنان این گروه در شرکت سایپا نسبت به سال گذشته نصف شده است .
این کاهش قیمت سهام را می توان میراث مدیرانی دانست که با بی تدبیری ،نقدینگی شرکت های گروه را به جای تولید و افزایش کیفیت محصولات به بازار سهام وارد کردند تا بتوانند سهام مدیریتی این شرکت را تصرف کنند .
حال باید این مدیران که امروز با ورود مدیر عامل جدید غزل خداحافظی از این شرکت را خواندند و متاسفانه به شرکت های پولدار دولتی دیگر !نقل مکان کردند این سوال را جواب دهند که بدست آوردن پست های مدیریتی برای این خودورسازی چه اهمیتی داشت که امروز این شرکت باید در حال دست و پا زدن برای نجات از این وضعیت بحرانی باشد .
نمودار قیمت سهام سایپا در یک هفته اخیر
وضعیت دیگر شرکت های زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو از این شرکت بهتر نیست و سهام اکثر شرکت های خودروسازی با کاهش بیش از 50 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شده است و این در حالی است که مسئولان دولتی نیز هیچ واکنشی در رابطه با این وضعیت از خود نشان نمی دهند .
حداقل انتظاری که از دولت متصور است اینکه با تغییر مدیر عامل شرکت هایی که با حکم دولت به این سمت منصوب شده اند ،سر و سامانی به وضعیت خودروسازی در کشور بدهد .