کد خبر 211139
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸

هاآرتص در ادامه مي نويسد: باراك اوباما سختي ها و خطرات موجود در اين سناريو را به خوبي مي داند كه ممكن است ماه ها به طول بيانجامد، اين امر و احتمال دخالت نظامي توسط ايران و حزب الله ممكن است مسئولين آمريكايي را به كنار گذاشتن اين سناريو ترغيب كند.

به گزارش مشرق به نقل از جام، روزنامه لندنی "الحیات" (alhayat) به نقل از روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" گزارش داد که آمریکا سنایوهای متعددی را برای مقابله با سوریه در نظر گرفته است و خود را برای استفاده از نیروی زمینی در این جنگ آماده می کند. 

بنابر گزارش این روزنامه، مسئولین مطلع آمریکایی می گویند خود را برای عملیات نظامی گسترده برای تسلط بر مراکز شیمیایی سوریه و خارج کردن آنها از محل خطر آماده می کنند، این کار مستلزم استفاده از 75 هزار سرباز از آمریکا ودیگر کشورها و نیرو های کماندو و کارشناسانی در موضوع مواد شیمیایی می باشد.  

اين روزنامه در ادامه مي نويسد: باراك اوباما سختي ها و خطرات موجود در اين سناريو را به خوبي مي داند كه ممكن است ماه ها به طول بيانجامد، اين امر و احتمال دخالت نظامي توسط ايران و حزب الله ممكن است مسئولين آمريكايي را به كنار گذاشتن اين سناريو ترغيب كند. 

هآرتس مي نويسد: سناريوهاي ديگري هم وجود دارد از جمله استفاده از موشك هاي دور برد كه بر روي ناوهاي آمريكايي مستقر هستند كه ممكن است پاسخ نظام سوريه در هدف قرار دادن مراكز نظامي آمريكايي در منطقه را در پي داشته باشد و در نهايت در گرفتن جنگي تمام عيار. 

سناريوي ديگر ايجاد يك كمر بند امن در طول مرز سوريه با اردن و تركيه مي باشد كه آن هم مطمئنا پاسخ سوريه را به دنبال دارد. 

سناريوي ديگر انجام عمليات محدود براي تسلط بر مخازن سلاح شيميايي از طريق ارسال نيروهاي زبده و خروج آن از سوريه. 

شايان ذكر است اين سناريو ها تاكنون فقط گمانه زني هاي بيش نيست زيرا بيشتر كشور هاي غربي مانند انگليس و فرانسه اتهام استفاده سلاح شيميايي توسط سوريه را مردود دانسته اند، روسيه نيز آنرا تكرار سناريوي عراق دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس