به گزارش مشرق، مهرداد لاهوتي در گفتوگو با ايسنا، گفت: پس از بحث و بررسي پيرامون استيضاح وزير راه و ترابري، از 20 نفر اعضاي حاضر در جلسه 17 نفر با استيضاح وزير مخالف، دو نفر موافق و يک نفر راي ممتنع داد.
عضو هيات رييسه کيمسيون عمران چنين نتيجهگيري کرد که فضاي عمومي مجلس نيز همچون کميسيون عمران با راي به استيضاح وزير راه و ترابري موافق نخواهد کرد.
نماينده مردم لنگرود با تاکيد بر اينکه کميسيون عمران به جاي استيضاح، در پي چارهجويي است، با اشاره به دلايل مخالفت اکثريت اعضاي کميسيون عمران با طرح استيضاح، گفت: ارتباط خوب وزير با اکثريت نمايندگان مجلس، نياز ناوگان هوايي به بودجه و خارج بودن اين موضوع از دست وزير راه، نزديکي به زمان ارائه لايحه بودجه 1390 و نياز به حضور وزير براي دفاع از آن و شکلگيري عزم ملي براي خروج هواپيماهاي فرسوده از ناوگان هوايي کشور از جمله دلايل مخالفت اکثريت اعضا با استيضاح وزير راه و ترابري است.
لاهوتي مسوول رسيدگي کننده به نوسازي ناوگان هوايي کشور را رييسجمهور دانست و استيضاح وزير راه و ترابري را پاک کردن صورت مسئله عنوان کرد.
وي تعداد هواپيماهاي ناوگان هوايي کشور را 250 فروند و تعداد هواپيماهاي فرسوده و از رده خارج را 150 فروند دانست و تصريح کرد: بر اساس محاسباتمان اگر 150 هواپيماهاي فرسوده از رده خارج شوند نياز به پنج ميليارد دلار براي جايگزيني آنهاست و براي تامين اين بودجه ميتواند از صندوق توسعه ملي هزينه کرد.
لاهوتي با اشاره به گزارش مديرعامل شرکت ساتکاپ و نماينده وزير نيرو در اجراي اصل 44 قانون اساسي در صنعت آب و برق پيرامون خصوصيسازي شرکتهاي تابعه وزارت نيرو، گفت: در گزارش، در خصوص واگذاري نيروگاهها براي تامين پنج هزار ميليارد تومان قانون بودجه سالجاري بود. بر اساس اين گزارش 1400 ميليارد تومان از پنج نيروگاه که تا 80 درصد از روال واگذاري را طي کرده، آماده واگذاري در قالب اصل 44 قانون اساسي است. فرآيند واگذاري تا اسفندماه به اتمام خواهد رسيد و اين پنج نيروگاه آماده عرضه در بورس ميشود.