کد خبر 289628
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز نگرانی از تحولات اخیر در اوکراین تصریح کرد مردم اوکراین خود باید آینده خود را تعیین کنند.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز (شنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با رادوسلاو شیکورسکی وزیر خارجه لهستان در نشست خبری مشترک در پاسخ به سؤال خبرنگار رادیو بین‌المللی لهستان درباره موضع ایران در خصوص تحولات اوکراین خاطرنشان کرد: ما نگران تحولات چند ماه گذشته در اوکراین هستیم.

وی با بیان اینکه این تحولات با دخالت بیرونی همراه بوده  که به بهبود اوضاع در اوکراین کمک نکرده خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم اوکراین خودشان آینده شان را تعیین کنند و شاهد نباشیم که شرایط در اوکراین به درگیری و بازگشت به روابط خصومت‌آمیز منجر شود.

وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگار رادیو AFM لهستان در مورد اینکه شما چه حمایتی از شرکت‌های لهستانی برای حضور در ایران به عمل می‌آورید، عنوان کرد: در حوزه‌های مختلف امکان همکاری با موسسات لهستانی وجود دارد و ما سوابق دیرینه روابط با این کشور را داریم.

وی حوزه پتروشیمی را از حوزه‌هایی برشمرد که مورد علاقه طرف لهستانی و می‌توان در این زمینه به همکاری پرداخت و افزود:‌ آماده‌ایم پیشنهادهای لهستان را راجع به همکاری در زمینه مواد غذایی،‌ دارویی و صنایع پزشکی بشنویم و با مقامات این کشور در این زمینه گفت‌وگو کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: زمینه حضور شرکت‌های لهستانی و بخش خصوصی این کشور در جمهوری اسلامی فراهم است و امیدواریم از این فرصت بهترین استفاده برای پیشبرد منافع دو ملت صورت گیرد.

وزیر خارجه کشورمان در خصوص توافقنامه ایران و لهستان در زمینه همکاری‌های دانشگاهی عنوان کرد: توافق جامع فرهنگی را در دست تهیه و تبادل نظر داریم که امیدواریم در آینده نزدیک مورد توافق قرار گیرد.

وی با اشاره به امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های مطالعاتی بین ایران و لهستان ابراز امیدواری کرد که همکاری‌ها در سایر حوزه‌ها گسترش یابد.

ظریف در ابتدای این نشست خبری نیز ضمن خیرمقدم به همتای لهستانی خود عنوان کرد: خوشحالم که امروز میزبان وزیر خارجه لهستان به هیأت عالیرتبه همراه ایشان در ایران هستم.

وزیر خارجه کشورمان روابط ایران و لهستان را روابطی با 500 سال سابقه برشمرد و اظهار داشت: امروز یاداشت تفاهم همکاری بین موسسات نیمه رسمی مطالعاتی کشور امضا شد.

وی افزود: تفاهم کردیم که گفت‌وگوها در سطوح معاون نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد لهستان و همتایانشان در ایران ادامه یابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: در خصوص اوضاع اوکراین، سوریه و مذاکرات ایران و گروه 1+5 به رایزنی پرداختیم و مذاکرات خوب و سازنده‌ای داشتیم و امیدواریم این گفت‌وگوها زمینه همکاری دو کشور را فراهم کند.

وی در پایان با بیان اینکه روابط اقتصادی دو کشور در شان توانمندی‌ها و پتانسیل‌های ایران و لهستان نیست در افزایش این روابط تاکید کرد.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    0 0
    آقای ظریف از کشتار مسلمان در آفریقای مرکزی چه خبر؟شما مگر سخنگوی آمریکا و اتحادیه اروپا هستی؟
  • شکوفه ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    0 0
    بحرین وافریقای مرکزی در دیپلماسی خنده وقهوه فراموش شده؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس