همان ها که حرف های حساب این سه نفر را، بدون رعایت انصاف، با خرده شیشه های بی‌خردانه مخلوط کردند تا از وزن و متانتِ استدلال های هوشمندانه‌ی آنان بکاهند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، 23 اسفند ماه، سال گشت شهادت مردانی که که تصویر آنان را پیش رو دارید:
از راست؛ شهید «ناصر شیری» ، شهید «کاظم نجفی رستگار» و شهید «حسن بهمنی»
مردانی که در ساحل شرقی رودخانه ی «دجله»، هم زمان و در کنار هم، بال در بال ملائک گشودند. پیکرهای سوراخ سوراخ و غرق در خونِ دوتایشان به تهران برگشت اما، 13 سال طول کشید، تا چند قطعه استخوان از «کاظم رستگار» به لطف «کمیته جستجوی مفقودین»، پیدا  و در بهشت زهرای تهران دفن شود.
 مردانی که 40-50 روز قبل از شهادتشان، در زمره‌ی به‌ترین فرماندهانِ رزمنده‌گان تهران قرار داشتند اما زمانی که به منطقه عملیاتی «بدر» آمدند، فقط بسیجیانِ ساده‌ی حضرت روح‌الله بودند.
مردانی که عشقشان به امامشان را خشمشان عوض نکردند.
مردانی که پیشانی بند «لبیک یا خمینی» را با تحلیلشان تاخت نزدند.
مردانی که گلایه هایی داشتند اما وقتی انگشت حجتشان به علامت سکوت بالا رفت، یک کلام دیگر دم نزدند و در رکابش ماندند و با پایانی سرخ، معرفت خود را به رخِ مدعیان کشیدند.
مردانی که با شهادت مظلومانه و غریبانه شان، نقشه‌ی راهِ « ولایت پذیری» را این گونه ترسیم کردند که آزمونِ مدعیانِ «ولایت مداری»، آن زمان آغاز می شود که «ولی»، حکمی کند که مطابق بر تشخیص تو نباشد...
بگذریم...
«رستگار» و «بهمنی» و «شیری»، 30 سال است که در جوار رحمتِ حضرت حق، و پای سفره ی «سیدالشهدا(صلوات الله علیه)» متنعم اند و به دنیا و دنیا‌پرستان خنده‌ی مستانه می زنند اما بد نیست این روزها، به بعضی ها (و شاید خیلی ها) یادآوری شود که حق و حقوقی از این سه علمدار، برگردن دارند و باید از آنان حلالیت بطلبند.
همان ها که در برابر خرده گیری های این عزیزان، رسم معرفت و هم‌سنگری را به جا نیاوردند.
همان ها که حرف های حساب این سه نفر را، بدون رعایت انصاف، با خرده شیشه های بی‌خردانه مخلوط کردند تا از وزن و متانتِ استدلال های هوشمندانه‌ی آنان بکاهند.
همان ها که در «مقر [...]» صدای ناکوکِ کوتوله‌ای بی ریشه و هویت را (که امروز کارش به انکار «امام زمان» کشیده)، آن قدر بلند کردند تا کسی آوای دلسوزانه‌ی سردارانِ لشکر «سیدالشهدا(صلوات الله علیه)» را نشنود.
همان هایی که هیچ گاه راست و حسینی، گوش جان نسپردند به حرفِ دلِ این سه فرمانده‌ی تهرانی و هم‌سنگرانشان.
همان ها که از فردای قرائت پیامِ امام در «پاده‌گان [...](روحی له الفداء)» از سکوت و اطاعتِ این سربازانِ روح الله را، برداشتِ غلط کردند و حتی شهادتِ مردانه‌ی آنان در خطوط مقدم نبرد، آنان را از اشتباه درنیاورد.
همان هایی که تا سال ها بعد از «عملیات بدر»، نامی نبردند از «رستگار» و «بهمنی» و «شیری» و یادی نکردند از آنان، تا در پسِ پرده‌ی گم نامی نگاهشان دارند.
همان هایی که وقتی فرماندهانِ مستعفی، با کسوتِ بسیجی در خط مقدمِ نبرد حاضر شدند، با آنان مهربانی نکردند و از بغضِ سنگینِ غربتِ آنان ، دست‌کم با نگاهی برادرانه و سلامی گرم،  کم نکردند.
همان هایی که حتی وقتی که پیکرِ «کاظم رستگار»، 9 سال پس از پایانِ جنگ به تهران آمد، حداقل به ادبِ سربازی، در مراسم تشییع او حاضر نشدند.
همان هایی که امروز هم در ادای حقِ این فرماندهان صبور و پیش‌کسوتِ سپاه _که بر بسیاری سردارانِ جنگ، حق استادی دارند_کوتاهی می کنند و برای روشن شدنِ حق‌طلبی و حسن‌ِتدبیر آنان، قدمی برنمی دارند.
همان هایی که شاید امروز هم نفهمیده اند، اگر به جای دست رد زدن به سینه‌ی پرچمدارانِ لشکر «سیدالشهدا(صلوات الله علیه)»، دست در دست آنان می گذاشتند، کارنامه دست‌آوردهایشان، نمرات قابل قبول‌تری داشت.
همان هایی که [...]
باز هم بگذریم
اما

شما ای سردارانِ غریبِ لشکر «سیدالشهدا(صلوات الله علیه)»!
حضرات «حسن بهمنی»، «کاظم رستگار» و «ناصر شیری»!
جان به فدای جان های تابناک و دل های شکسته‌ی شما
 سینه های دریده و سرهای مُنشقِ شده‌ تان در نبرد با دشمنانِ دین خدا، گواهی است بر مرامِ حیدری شما. 
عیشِ جاودان  در بارگاهِ قربِ حضرت حق (جل و علا) گوارای وجوتان باد. شما اسطوره‌گان «ولایت مداری» و «ولایت پذیری» هستید. ما راه و رسم وفای بر بیعت و پیمان را از شما به خوبی آموحته ایم.


سلام بر شما در روزی که زاده شدید
و در روزی که در خونِ خویش، جان دادید
و در روزی که دیگر بار، زنده و براگیخته خواهید شد


مردانی که خیلی‌ها باید از آن‌ها حلالیت بطلبند+عکس
از راست: شهید «ناصر شیری» ، شهید «کاظم نجفی رستگار» و شهید «حسن بهمنی»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 116
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    1 0
    اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ » « اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍوَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ » « اَللّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ » «رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ».
  • سید ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    1 0
    درود بر دلاورمندانی که بدون ادعا و تنها با توکل به ذات اقدس الهی تمامی موانع دنیوی را درنوردیدند و عاشقانه به دیدار معشوقشان شتافتند از جمله شهداء تیپ جواد الائمه لشکر پنج نصر که از خط شکنان عملیات بدر بودند .
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    انها که در جوار رحمت حق غرق نعمت مولای خویشند واسوده خاطر.وای بر احوال کسانی که میخواهندبی اعتنائی به خون انان را دستمایه قدرت خویش قرار دهند.خدا عاقبت همه را به خیر کند.
  • ابی ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    درود بر این انسانهای پاک و بی ادعا
  • احمد فنونی ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    با سلام من یک کتاب درمورد شهدای برای موبایل ساخته ام. برای شما ارسال کنم در سایت قرار میدید؟
  • سعید ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    وای بر ما وای برما که فراموش کرده ایم شهدا زنده اند. مشرق محکم کار کن خوب کار کن یک نفر تغییر یک دنیا آرامش است.درود بر شما جوانان اسلام
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    درود بر مردان بی ادعا
  • حمید ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 2
    پیکره اصلی لشکر حضرت سیدالشهدا را بچه های کرج تشکیل میدادند.نه تهرانیها البته همه رزمندگان قابل ستایش و احترامند.درود خدا بر همه آن بزرگواران.
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    داستان چیه؟
  • رضا ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    معلوم نیست چی نوشتی من که داستان رو نفهمیدم لطفا یکی برام توضیح بده
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    با عرض معذرت درست و حسابی با زبون فارسی توضیح می دادید تا ملت هم بفهمند. همین الان هم خیلی از این اتفاقات در کشور می افتد.
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    1 0
    تو کتاب "کوچه نقاش ها" به گوشه ای از اختلاف نظر این عزیزان با آقای محسن رضایی و فرماندهان اون موقع جنگ در اداره جنگ و طراحی عملیات ها شده بود اشاره شده...
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    توضیج بیشتر. می شود اجمالی بحث ها را فهمید ولی خیلی سر بسته نوشته اید.
  • علی ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    سلام جناب فنونی این کتاب را برای من بفرستید در سایتها قرار می دهم alikarami1@yahoo.com
  • احمد فنونی ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    سلام مشرق، من چند بار به شما پیام دادم برای کتاب اما متاسفانه هیچ جوابی به بنده ندادید.
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    1 0
    سلام بر مشرق تشکر از این که از این شهدا یاد کردید نام کوچه محل زندگی ما شهید ناصر شیری هست.ایشان و خانواده محترم شان از هم محلی های ما بودند البته مدتی است خانواده شان از اینجا نقل مکان کردند. اینطوری که در خبر توضیح دادی نشان می ده گروهی به ایشان خیانت و پشت کرده بودند و کسی که این خبر را نوشته دل پر درد و رمز و رازی داره شاید دیگه وقتش یاد بگیریم وقتی حضرت امیرالمومنین در نهج البلاغه از دنیا و اهل دنیا و کمی اهل تقوا مدام یاد می کنند یعنی چی و دیگه توقع نداشته باشیم تا قبل از ظهور حضرت دنیای اطراف مان را پر از اهل تقوا ببینیم بلکه آینده زمین از آن تقواپیشگان هست شهدا رفتند تا بفهمیم دنیا بدون صاحب اصلی اش هیچ وقت قشنگ نیست و نخواهد ماند
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    من که نفهمیدم موضوع چی بود؟؟
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    منظورتون چیه؟
  • شریف ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    چرا این قدر با رمز و راز نوشتین؟
  • امیر ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    2 0
    بحث خیانت در میون نبود. مشکل اختلاف عقیده بر سر محل ادامه جنگ بود
  • کریمی ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    خدا روح دیگز مردان این داستان را هم شاد کند. حسین اسکندرلو و بهمن نجفی
  • ناشناس ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    یه چیزایی فهمیدم ولی کامل نیست. بیشتر توضیح بدید خب
  • محتاج ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    احسنت. جیگرم حال اومد. بالاخره یکی پیدا شد حرف دل ما هارو بزنه
  • شهبازی ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    شادی روح بر و بچه های تهرون، از حاج علی موحد تا کاظم رستگار و لشکریان صلوات
  • رضا ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    زبونش فارسیه اما محتواش دلیه
  • ناشناس ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    یک عده از نیروهای سپاه تهران با فرماندهان سپاه دچار اختلاف شدند که نباید روش جنگیدن رو عوض کرد
  • ناشناس ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    بمیرم برای مظلومیتت حاج کاظم
  • ترجمان ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    از بچه های قدیمی سپاه تهران بپرسی بهت می گن
  • صمدی ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    منظورمون میه
  • همدانی ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    خالص تر از کاظم رستگار به عمرم ندیدم
  • شرمنده شهدا ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    خیلی در حق این عزیزان کم لطفی شد. از سر نفهمی هم بود نه خیانت و خباثت
  • شهسواری ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    " همان ها که در «مقر [...]» صدای ناکوکِ کوتوله‌ای بی ریشه و هویت را (که امروز کارش به انکار «امام زمان» کشیده)، آن قدر بلند کردند تا کسی آوای دلسوزانه‌ی سردارانِ لشکر «سیدالشهدا(صلوات الله علیه)» را نشنود." لطفاً توضیح بدهید نقش اکبر گنجی ملعون این وسط چی بوده؟
  • امین ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    قرار بود سیدالشهدا(ع) بشه تاج سر بچه های تهران اما از همان اول یتیم شد.
  • عباس ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    اگه می شد از بی ادعایی مجسمه ساخت حتما می شد کاظم رستگار
  • رضا ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    این نامرد اصلا کاره ای نبود. یک دفعه چارپایه گذاشت زیر پاهایش و شروع کرد حرفهایی زدن که اصلا ربطی به ماجرا نداشت. من همان وقت به رفقا گفتم که کار از دست در رفت و حالا همه روی حرفهای این نامرد متمرکز می شوند
  • ناشناس ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    من از اول توی ماجرا بودم و چند تا از جلسات مقر هم بودم اما گنجی رو نمیشناختم. اون روز که حرف زد خیلی تعجب کردم. حرفهاش هیچ ربطی به مذاکرات جلسات نداشت.اصلا بحث را منحرف کرد
  • جمالی ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    این بچه ها احتیاط های لازم را رعایت نکردند که آدمای مرض از ماجرا سواستفاده نکنن. از همین هم لطمه خوردن والا حرفشون درست بود
  • جمالی ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    این بچه ها احتیاط های لازم را رعایت نکردند که آدمای مرض از ماجرا سواستفاده نکنن. از همین هم لطمه خوردن والا حرفشون درست بود
  • ناشناس ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    اینا می گفتن باید توی غرب بجنگیم که بتونیم بغداد را هدف بگیریم.
  • ناشناس ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    هیچ کس فکرش رو هم نمی کرد که اینطوری بشود. اصلا بچه های دفتر سیاسی کاره ای نبودن. اصل ماجرا در دست نیروهای سیدالشهدا بود. اینا هم اصلا مطالبه سیاسی نداشتن فقط می خواستند شکل جنگیدن تغییر کند
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    محسن رضایی جواب بی انصافی ها هایش در جنگ را گرفت!!!!خدا جای حق نشسته
  • ناشناس ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    مرد بودن به خدا
  • رضایی نژاد ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    درود بر مشرق. دمت گرم
  • جعفر ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    واقعا رستگار بود این بشر. مودب، متین، با صفا، با مرام. ماخوذ به حیا. یک پارچه آقا بود. روحش شاد
  • متمدن ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    ما آن اوایل اصلا کرجی نداشتیم تو نیروها. این بازیا ماله بعد از رستگار بود
  • خباز ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    اتفاقا بگذارید سربسته بماند بهتره
  • ورداورد ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    داغ دلم تازه شد. برای چی این حرف ها را زنده می کنید؟ بگذارید در غربت خودمان بمیریم
  • ناشناس ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    میگفتن کار به دعوا هم کشیده بوده
  • ورداورد ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    داغ دلم تازه شد. برای چی این حرف ها را زنده می کنید؟ بگذارید در غربت خودمان بمیریم
  • دراژه ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    به روح همین سه تا شهید قسم که هیچ دعوایی نبود. همه حرف هایی که بعدش درآوردند دروغ بود. با هم بحث داشتند درباره نحوه ادامه جنگ. خدا نگذرد از سر تقصیرات کسانی که عمدا جریان را لوث کردند که حساب های سیاسی خودشان را تسویه کنند
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    ههههه برادر گلم تو اینطور تصور می کنی خوبه یاد بگیریم ! فرق ما با شهید اینه که اون همون روزی که زنده است ارتداد امروز خیلی ها که دور و برش بودن رو با چشم دلش خوب و کامل دیده و رفته و چیزی نگفته اما امروز ما هنوز می گیم خباثت نبوده بعد امروز همون فردی که دل شهید رو خون کرده بوده ، مرتد می شه و همه با چشم سرشون می بینن که مرتد شده. مثل اکبر گنجی شهدا سوختن و رفتن چون مرتد امروز رو اون روز دیده بودن می فهمیدن خیانت یعنی دل حضرت زهرا را خون کردن
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    دعوا سر کرج و تهرانه یا که سر مظلومیت شهدا؟؟؟گول خوردیا مشرق
  • رحمن ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    برادر این گزارش ناقص است آنهایی که و باز آنهایی که و باز هم آنهایی که خدا رحمت کند آن سه گل باغ انقلاب را ولی این چه جور گزارشی هست.همه شده اند پازل باز
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    نزدیک به مضمون یک حدیث مبارک و نورانی متاسفانه الان عین عبارت را یادم نیست کسی که می بیند شخص دیگری توانمندتر از خودش در انجام پستی و مقامی است و پست و مقام را واگذار نکند به مسلمین خیانت کرده است. ... در کنار چنین شهدایی که با تمام ایمان شون و با اعتماد خاطر و با دلیل منطقی اظهار نظر می کردن و جز خدا و پیغمبرش را در نظر نمی گرفتن ... اگر کسی اون روز کاری کرده که در حق شون ظلم بوده و امروز یک مرتد فراری شده آیا خیانت و خباثت نبوده؟! مگر می شه خداوند حکیم در امور حساس اسلام و مسلمین اتمام حجت نکرده باشد؟!
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    درست میگویید دل ادم اتش میگیرد اما یاد اوری این مظلومیتها لازم است تا برخی اکنون باد در غبغب نیندازند ودر موسم انتخابات رجز نخوانند که جنک را ما اداره کردیم!!!!
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    اگر کسانی که دور و بر اون شهدا بودن و حرفهای اون شهدا را قبول می کردن و حرف اون آدم کوتوله رو که نمی شناختن قبول نمی کردن بلکه حرف اون رو که راست گو بود قبول می کردن در حق اون شهدا ظلم نمی شد حالا اونایی که ذهنشون به طرف اون آدم کوتوله منحرف شد امروز مرتد شدن اون فردی رو ببینن که اون روز اون خیانت رو در حق شهدا کرده بود.
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    آخه ببخشیدا حتما احتیاط لازم رو کردن و دلشون هم سوخته و شهید شدن . اونایی که ذهنشون منحرف شد به طرف اون یکی باید احتیاط می کردن ها یادت باشه در ماجرای سقیفه ، کربلا ... ائمه تمام احتیاط های لازم و اتمام حجت ها را بارها و بارها از سالها قبل و همون موقع هم کردن اما اونایی که یهو ذهنشون رفت طرف حرفهای اون خبیثها اون وسط چقدر مسئول بودن ها؟! در چنین شرایطی امتحان های سختی خداوند حکیم می گیره که خیلی ظریف هست بعد شهیدش رو می بره بقیه هم برن هوا خوری. تا اطلاع ثانوی. بعد می بینی یهو از بین اونا سال 1388 مرتدها رو می شن البته این "یهو" حدودا بیش از 10 سال طول می کشه.
  • کریمپور ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    نمی شد برادر من. آن روزها خیلی از خط و ربط ها مشخص نبود. گنجی خبیث در قسمت آموزش عقیدتی به بچه های مردم احکام آکوزش می داد. کی فکر می کرد چه آدم نابکاری است
  • نجف آبادی ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    به هر حال قرمانده وقت سپاه باید جواب این جفایی که در حق بچه های تهران شد را بدهد
  • جامانده ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    جنگ بود و پای جان بچه های مردم وسط بود. ما قصد دعوا و یحران سازی نداشتیم اما بعضی ها موش انداختند توی دیگ آش و بعد هم دیگ را چپه کردند. خوشان هم باید در آن دنیا پاسخگو باشند. ما به تکلیفمان عمل کردیم
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    کسی در راه خدا جان داد میراث خواران اینوری وانوری محسوب میکنند بیایید خاکریز اسلام باشیم نه انرا خاکریز دنیایمان کنیم بدتری نان خوردن نان دین خوردت
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    از بس سکوت می کنید باد در غبغب می اندازند منظورم این نیست که برید با اونا مستقیم کل کل کنید . نه . شما هم که می دانید در جای دیگر مردم را در مورد رشادتهای و ... این مردان خدا آگاه کنید . خدا خودش می دونه اونوقت با اون باد غبغبی ها چه کار کنه خواهید دید . منتهی معرفی شهدا اونطور که خودشون راضی هستن نه اونطوری که ما دلمون می خواد و ملاحظه کاریهایی که اتفاقا راه را روشن نشون نمی ده
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    بیایید دعوا نکنیم وابهت خود را نگه داریم 16ماه جبهه بودم تابحال هیچ کدام از همکارام وادارهمون نمیدوننداز هیچ مذیتیم استفاده نکردم اون زمان دانشسرای تربیت معلم بودم17سالم بود برای خدا یعنی جیک نزن دنیا همینه خداوندعاقبتمون راختم بخیرکنه
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    ببخشید اینکه صدام جنگ را شروع کرد درست . اما ما نفهمیدم برای نصف رودخانه اروند لازم بود هشت سال بجنگیم؟
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      0 0
      شما تو صف نونوایی یکی بیاد نصف نونتو جر بده بره هم خودتو جر میدی هم اونو حالا اومدی اینجا میگی ما نفهمیدیم سر نصف اروند چرا جنگیدید؟ بچه جان ۲۵۰۰۰کیلومتر بعلاوه نصف اروند. اون ۲تا سگ و سگ‌توله بودن که بحرین و آرارات و... دادن رفت
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    شما اصول گرایان از چه کسانی باید حلالیت بخواهید ؟؟؟؟
  • ایدا ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    روحشان شاد .یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد
  • محمود ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    با سلام یاد باد آن روزگاران یاد باد ایام شهادت آن بزرگواران را خوب یاد کردید.خداوند همه شهیدان را در نزد خود روزی میدهد.امیدوارم مبحث شهادت این فرماندهان بزرگ را که یکی از پیچیده ترین موضوعات دفاع مقدس بود را با حوصله و بدون فضا سازی های سیاسی واکاوی کنید تا ابعاد آن روشن شود اگر این کار حالا که هنوز خون آنان گرم است انجام شود بهتر است زیرا آیندگان از آن داستان شگرف به سادگی نخواهند گذشت.
  • ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    از غرب کشور تا مندلی عراق گرفتنش خیلی ساده تر از تصرف موقت فاو بود ! واز مندلی میشد بغداد واحیانا صدام ملعون روهم نابود کرد! حتّی جانشین فرمانده کلّ قوا هم در آن زمان همین موضوع تصرف شهر مندلی وبعد تصرف بغداد رو در خطبه های نماز جمعه ی تهران مطرح کرد ! موضوع دیگر ارجحیت حمله از غرب کشور , امکان بسیج بیشتر کرد های عراق هم بود ودر نتیجه کار رو بر صدامیان سخت تر کردن!و . . .
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    زيبايي جنگ و شهادت به همين گمنامي ها و صفاي دل شهدا بود. از اين دست اتفاقات در جنگ به كرات افتاده ولي همه به هدف الهي و فرمانبرداري رهبر انقلاب فكر كردند و وارد حواشي نشدند. اگر اين حرفهاي شما و نگاه سياسي و كينه توزي امروزي ها بود كه جنگ حماسه ماندگار نميشد. بگذاريد جنگ و شهدا و امام شهدا با همان صفا و محروميت و مظلوميت باقي بماند. اگر هم اهل ايثار و فداكاري هستيد، به گفته اميرالمومنين فرزند زمانه خود باشيد و در غربت به تلاش براي رفع مشكلات كشور بپردازيد و باري از دوش مردم برداريد. بدون شعار و سياسي بازي... اميدوارم منتشر كنيد.
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    درست توضیح بدین بفهمیم . کامل مطلب بنویسید .
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    نمردیم پاسخ مشرق رو هم دیدیم!!!!!!!!!!!!
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    واقعا ما که متوجه نشدیم اما از وقتی کتاب بابانظر رو خوندم بیشتر از قبل فهمیدم که تو جبهه ها هم اونقدرها که تو فیلم و سریالای جنگی نشون می دادن همه چی گل و بلبل نبوده.
  • ترلان ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    خوبی خاله جان؟ صورتتو شستی؟ فین کردی؟ آفرین گلم. بدو برو صبحونتو بخور
  • دارجیلینگ ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    ماجور باشید. پس شما هم این کامنتو نمی راشتی دیگه.
  • ناشناس ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    جلب اینه که همان کسانی که زیر بار این استراتژی نمی رفتند وقتی که دیگه خیلی دیر شده بود،خودشون رفتن سراغش و جنگ را به غرب بردند
  • امین زاده ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    نمی دانم شما حسن بهمنی را دیده بودید یا نه. استادی بود برای خودش. مغز متفکر سپاه بود. وقتی حرف می زد دهان همه باز می ماند. اگر آن روز گنجی اوضاع را به هم نزده بود،جواب اشکالات بهمنی را کسی نمی توانست بدهد. حرفهایش کاملا مستدل و علمی بود.روحش شاد
  • زمانی ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    درود درود درود
  • جوان ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    خیلی وارسته بودند. واقعا به تیپ سیدالشهدا (ع) بابت شهدای عزیزی مثل حاج کاظم و حاج علی باید افتخار کرد
  • مستانی ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    آقای رستگار اصلا اهل دعوا نبود. نوی خیبر کلی از فرماندهاش شهید شده بودند و فقط داشت سعی می کرد که این اتفاق در بدر تکرار نشود
  • وفایی ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    محسن هم مشکلات خودش را داشت.یکطرفه به قاضی نروید
  • دوجایی ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    خب واسه اینکه این یه رازه
  • ناشناس ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    مطالعه ات رو بیشتر کن تا مطلب دستت بیاد. در کتاب ها اشاره هایی شده
  • ناشناس ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    حاج علی موحد یادت نره
  • اکبری ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    با جیگرش می شد جیگرکی های زنجیره ای در سراسر خاورمینه تاسیس کرد
  • مهدی ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    من اصلا تازه فهمیدم اون بچه سوسول اکبر گنجی بوده.نه قبلش دیده بودمش نه بعدش دیدمش.یه مشت حرف چرت درباره سازمان مجاهدین و راستی کاشانی زد و تشنج درست کرد. خدا لعنتش کنه
  • محمدجواد ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    گنجی از نیروهای دفتر سیاسی سپاه بود.
  • کثیری ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    من در آن جلسه حضور نداشتم ولی وقتی شنیدم چه اتفاقی افتاده مطمئن شدم اتفاق بدی خواهد افتاد که همانطور هم شد و علیه این نیروها جوسازی زیادی کردند
  • محمدی ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    گنجی جزای اون کار کثیفش رو گرفت
  • پژمان بازغی ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    حالا کو تا تِقاص
  • دوستدار مشرق ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    خداوند این سه شهید رو با اولیاء خداوند محشور کنه. مشرق جان آخه چرا کامل توضیح ندادی؟ از کامنت ها ماجرا رو تقریبا متوجه شدم بابا من 26 سالمه. از کجا باید بدونم اون موقع چه اتفاقی افتاده؟ خب کمی بیشتر توضیح میدادین دیگه؟
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    ببخشید تاکی میخواید از وقایع جنگ با ... حرف بزنید خوب بگید مابدونیم چه کسانی بودند
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    واقعا که ..
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    جالبه که اکبر گنجی باعث و بانی حمله به این بچه شیرها بوده.
  • محمدی ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    سلام ودرود بی منتهای خداوند بر این شهداء عزیز وتمامی شهداء جنگ تحمیلی وبه امید شفاعت ف انشاالله
  • منصور ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    امام رضوان جایگاه فرمودند(کمراسلام به دست دو طایفه شکست جاهلان متنسک وعالمان متهتک)در آن زمان جاهلانی مثل اکبر گنجی و...میدان داری میکردند تا باحذف شهیدان نامبرده بتوانند ماهی مقصود را از آب گل آلود بگیرند،ولی عمل این شهیدان ولایتمداری عملی را نشان داد که درصورت کدورت هم نباید ولی را تنها گذاشت.
  • ایرانی ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    باکارنامه ای که جمهوری اسلامی ازخود برجاگذاشت همه ملت خواهان برقراریرابطه با امریکا هستند مشرق نیز ترسو:حالا اگه خواستی این کامنت رو حذف کن
  • معین ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    فدای غربت شهیدان اگر میبودن شاید کسی جرات نمیکرد توی مملکت حسینی پرچم امام حسین آتش بزنن شاید دیگه عکس امام و آقا پاره نمبکردند بعضی خیلی بی غیرتن خیلی چطور روشون میشه به عکس شهیدان نگاه کنن بر خلاف راهشون قدم بردارن
  • فرهاد حيدري ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    سلام به شما عزيزان شهيد غريب اين سرزمين شما همچو سيدالشهدا نامتان جاودانه است مارا هم فراموش نكيد سرداران اسلام
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    معلوم شده مشرق توی درج این خبر چقدر نیت خدایی داشته!
  • ساعد ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    نفرین بر جنگ وننگ لعنت بر صدامیان ویورش اورندگان وقاتلان مردم ایران ویاد شهدا تا ابد جاوید سلام بر انها تا بودند ووقتی شهید شدند تا قیام قیامت وسلام بر انها وقتی بر انگیخته میشوند خیلیها باید دچار عذاب وجدان شوند
  • محمد ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    منطقه مندلی جبهه میانی محسوب میشد که در عملیات مسلم ابن عقیل ارتفاعات مشرف به مندلی به تصرف رزمندگان درامد اتفاقا اولین محوری که پس از تاسیس تیپ سیدالشهدا جهت پدافند به تیپ تحویل داده شد همین منطقه بود ان زمان شهید والا مقام حاج علی موحد فرمانده تیپ بود گویا غریبانه شهید شدن فرماندهان لشگر سیدالشهدا از ایشان به ارث رسیده شده باشد به هر حال در ان زمان بچه های اطلاعات و عملیات تبپ زحمات زیادی کشیدند تا از انجا بشود یک عملیات گسترده بسیار سریع صورت پذیرد که در صورت تحقق این عملیات عملا بغداد زیر اتش توپخانه ما قرار میگرفت وسرنوشت جنگ چه از لحاظ زمانی وچه از لحاظ نتیجه جور دیگری رقم میخورد علی ایحال با این استدلال که نیروهای نظامی ما ان زمان توان لجستیک نیروها را که از منطقه کوهستانی میخواستند سرازیر به دشت مندلی بشوند راندارند این طرح عملیات مسکوت ماند . نکته دوم : تا قبل از عملیات های گسترده ما در منطقه غرب یاهمان جبهه های کردستان عراق بیشتر تمرکز ما در جبهه های جنوب و گاها در جبهه های میانی بود البته ارایش نیروهای ما ان زمان در مناطق شمال غرب که مشرف به کردستان عراق بود بیشتر بصورت پاسگاهی و کمینی بود وما عملا دران مناطق خطوط دفاعی ویا عملیاتی به هم پیوسته همانند جبهه های جنوبی نداشتیم البته ضرورتی هم نداشت که تعداد زیادی نیرو وامکانات لجستیکی را در ان منطقه درگیر کنیم زیرا منطقه فوق الذکر گستره بسیار بزرگی از ارتفاعات سربه فلک کشیده بود که عملا جولانگاه پیشمرگان کرد عراقی و رزمندگان قرارگاه رمظان بود که این امر موجب شده بود تعداد بسیار زیادی از یگانهای زبده عراقی را دراین منطقه درگیر کند وعملا بخش زیادی از توان نظامی عراق در این منطقه به هدر میرفت در دو سال پایانی جنگ یکی از بزرگترین اشتباهات محاسباتی نظامی صورت گرفت وما شروع به عملیاتهای گسترده در مناطق کردستان عراق نمودیم و عملا وضعیت چیدمان نیروهایمان را با دشمن عوض کردیم یعنی ما در این منطقه تعداد زیادی نیرو و امکانات لجستیکی فراوانی را صرف منطقه ای بی اهمیت کردیم و در عوض نیروهای زبده دشمن از این منطقه ازاد شده وبه مناطق میانی وجنوبی سرازیر شدند وانچه که در فاو وجزایر مجنون و . . . نباید اتفاق میافتاد افتاد .در خاتمه از خداوند متعال استدعا دارم ما راجز رهروان حقیقی شهدا و مطیع ولایت قرار دهد
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    خیلی‌ها باید از این سه نفر حلالیت بطلبند. ...، ...،....
  • سبدی ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    ..............مرد باشید ! چیزی که این روزها کم پیدا می شود..........
  • ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    چقدر خوشحالم که بزرگانی که توی جنگ بودن اینقدر یه دفعه ای یه جا با هم پیام گذاشتن. . . خیلی خوشحالم:))))
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    خدا نکنه! به حول و قوه ی خداوند ما نمیذاریم شما در غربت شهید بشین. . . .!! مگه ما نسل سومی ها مرده باشیم. . .
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    دارجیلینگ جان بالاشو بخون . . . نوشته ناشناس.
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    شما چند سالته عزیزم؟ توی این 7 - 8 سالی که از خدا عمر گرفتی نشنیدی که آبادان و خرمشهرو گرفته بود صدام جان؟!
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    شما اصلاح طلبان هرچی هم از هر کی حلالیت بطلبین آخرشم باید برین طبقه ی هفتم جهنم؛ همون جایی که منافقا میرن. فقط مواظب باش تاریکه پایین رفتنی زمین نخوری!
  • علی بی غم ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    اگربه راه فامیل وطایفه وشهربرویم،به روح شهداجفاکرده ایم!دنبال اسم ورسم رفتن درمرام شهداودوستان شهدانبوده ونیست!هرکس رفت،قطعادیگردوست شهداباقی نخواهدماند!شرک است طایفه گرایی!طایفه ما راه خدارادرپیش داشتندچه شدکه حرفهای نامحرم شنیده میشود؟هرکس جفاکرده،جوابش راگرفته است!ببینید اوارگان ومزدوران بیگانه پرست را!مگرغیرازنفرین شهدا،چیزدیگری دامن ناپاک انان راگرفته است؟هرکس درهرمقامی به شهداخیانت کرد،جواب نامردی راگرفته است!به خودش نگاه کندتامتوجه شودکه باامام زاده هاطرف هستند!کاخها ومرکبهای رنگین دارنداما،اسایش ندارند!زن به راهی وبچه به راهی!برچنین زندان به جبرنهادم نام زندگی!حی
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    0 0
    من هر وقت عکس شهید حاج کاظم نجفی رستگار رو می بینم به یاد عظمت روح قمر بنی هاشم میفتم که ملجا و پناه کودکان و زنان اهل حرم بود. روحش با حضرت ابالفضل علیه السلام محشور باد.
  • رضا ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    0 0
    سلام و درود به روان پاک شهیدان من در سال 58 با شهیدان رستگار و شیری آشنا شدم در پادگان توحید و به اتفاق شهید ناصر شیری طی ماموریتی به مهاباد رفتیم و عید سال 59 در مهاباد بودیم واقعا هردو این شهیدان گلهای خوشبوی گلستان کشورمان بودند و همینطور شهیدان دیگری که با ما بودند مثل شهید نوروزی که یلی بود شهید طبائی شهید خسرو انور روحشان شاد
  • کیمیا ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    0 0
    با سلام.من سال ۶۵ به دنیا امدم.لطفا ماجرا رو توضیح بدید.
  • کیمیا ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    0 0
    چرا نظر خودتو به پای ملت می گذاری؟ من یه جوونم.که حجابم رو رعایت نمیکنم.و تو هیچ راهپیمایی هم شرکت نکردم.اما با مذاکره با غربی ها به شدت مخالفم. و فکر میکنم این توافق نامه ژنو عزت ایران رو از بین برد.
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    0 0
    خوب ها رفتند و بد ها ماندند.
  • علي ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    مشرق يك سوال؟ مگه لشكر سيدالشهدا اول يكي از تيپهاي لشكر حضرت رسول نبود؟ بعدها شد لشكر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس