مردم به چهار دلیل تبلیغات منفی، احساس ناامنی، کاهش قدرت خرید و فقدان سرمایه اجتماعی دولت از گرفتن یارانه نقدی منصرف نشدند.

گروه اقتصادی مشرق -عضو هیات علمی دانشگاه علامه، تبلیغات منفی، احساس ناامنی، کاهش قدرت خرید و فقدان سرمایه اجتماعی دولت را چهار علت عدم انصراف مردم از گرفتن یارانه نقدی می داند. 


دکتر محمد زاهدی اصل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی مشرق در تشریح بررسی تبلیغات منفی گفت : متاسفانه باید اذعان کرد تبلیغاتی که درباره انصراف از دریافت یارانه نقدی در رسانه ملی و برخی رسانه های مجازی ومکتوب شد کاملا برعکس عمل کرد و به جای اینکه اثر مثبت داشته باشد عملکردی منفی برجای گذاشت .
 
رئیس انجمن علمی رفاه اجتماعی توضیح داد: رسانه ملی برای منصرف کردن مردم تلاش کرد تا گروه های پردرآمد جامعه مانند پزشکان ، مهندسان ، نمایندگان مجلس و وزرا را نشان دهد که اینها دارند از گرفتن یارانه نقدی انصراف میدهند، بنابراین مردم عادی نیز باید الگو را قشر مرفه جامعه قلمداد کرده و انصراف دهند، در حالی که این تلقی، اشتباه بود و همان طور که در عملکرد نیز نشان داد، مردم از تبلیغ گروه های پردرآمد جامعه برای انصراف از دریافت نقدی یارانه ها نتیجه ای غیر از آن چه دولت میخواست گرفتند . 

مردم انصراف ندادن، به این چهار دلیل/ انتظار داشتم 40 درصد از ایرانی ها ثبت نام نکنندعضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: تبلیغ حذف گروه های پردرآمد جامعه، مانند وزرا و نمایندگان و.... برای نگرفتن یارانه نقدی اثر سوء داشت و این علامت سوال در ذهن مردم عادی شکل گرفت که یعنی اینها تا الان داشتند یارانه میگرفتند و به تازگی از گرفتن یارانه نقدی انصراف دادند، پس ما چرا انصراف دهیم ؟!

وی دلیل دوم انصراف ندادن مردم از گرفتن یارانه نقدی را احساس ناامنی اکثریت مردم از وضعیت اقتصادی  آینده دانست و گفت : احساس ناامنی به این معنی است که در شرایط کنونی در وضعیتی نیستیم که از لحاظ اقتصادی انصراف دهیم و درصورت نبود همین مبلغ ناچیز در زندگی با مشکلات بیشتری مواجه می شویم . وی توضیح داد : این تحلیل های مردم است و باید آن را جدی گرفت.

زاهدی اصل در ادامه در تشریح دلیل سوم منصرف نشدن مردم از دریافت یارانه نقدی به خبرنگار مشرق توضیح داد : کاهش قدرت خرید مردم دربازه زمانی سه ساله اخیر و گرانی های احتمالی که در آینده قرار است رخ بدهد، بسیاری از مردم را ترغیب کرد تا از دریافت یارانه نقدی منصرف نشوند. واقعیت این است که مردم با حذف یارانه ها وضعیتشان بدتر می شود و باید این را پذیرفت . 

مردم انصراف ندادن، به این چهار دلیل/ انتظار داشتم 40 درصد از ایرانی ها ثبت نام نکنند

استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه کاهش شاخص  سرمایه اجتماعی را دلیل چهارم و مهم منصرف نشدن مردم از دریافت یارانه نقدی دانست و افزود : مطمئنا اگر شاخص سرمایه اجتماعی بالا بود بسیاری از مردم هم اکنون از گرفتن یارانه نقدی منصرف می شدند .

وی تصریح کرد: انتظار براین بود که حداقل 40 درصد از مردم ثبت نام نکنند و وقتی خبر تقریبا 90 درصدی مردم را برای ثبت نام دریافت نقدی یارانه ها شنیدم خیلی ناراحت شدم ، چرا که رقم و درصد مذکور نشان دهنده ضعیف بودن شاخص سرمایه اجتماعی در این دولت است .

وی گفت : قرار بر این بود در برنامه چهارم توسعه، سالانه شاخص سرمایه اجتماعی محاسبه و اندازه گیری شود اما این اتفاق نیفتاد، لذا هم اکنون چنین اتفاقی رخ داده است .  
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • تــــرنـــــم ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    خبرت خالی بندی بود حذفش کردی؟!
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    از روحانی میخوایم این تحرکو هم از ما مرده های متحرک بگیره
  • ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    اقای استاد ددددددددددددد دانشششششششگاه : من فوق لیسانس هستم از 88 تاکنون نتوانسته ام از بیکاری خلاص شوم - پدرم دستشان بدهانشان می رسد اما به من ربطی نمی تواند داشته باشد - افتادددددددددد چرا نعل وارونه میزنید از خیل بیکارانی که سن ازدواج و سن جذب به مشاغل را دارند از دست می دهند غافل هستید - درد جامعه مزمن و جانکاه است -
  • میترا1 ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    تحلیلتون درسته !با اندکی مسامحه ! تقصیر صدا وسیما نبود جناب زاهدی ! مقصر اقای روحانی و دولتیان و وزرا و وکلا بودن که علیرغم درامد خوب و ......... باز هم این چند سال یارانه میگرفتن و ........ از قدیم گفتن : رطب خورده کی منع رطب کند ؟؟!!
  • ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    مردم وقتی تناقضات و عملکرد دولت را میبینند به چه چیز باید اعتماد کنند ؟ 1 ماه نشده گند توافق ژنوچای که تاحالا سعی در مخفی کردنش کردند به گمان اینکه مردم و نظام را در عمل انجام شده قرار بدهند در میاد. رهبری اگاه بودند که فرمودند در جزییات دخالت نمیکنند ...
  • یاسر ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    یه سوال؛چه طور تو اخبارای صداوسیما تقریبا از هر ۱۰ نفر ۸ نفر میگفتن ما ثبت نام نمیکنیمو وضعمون خوبه ولی اخرش ثبت نام کردن
  • علی ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    چطوری مردم انصراف بدهند در حالی که نمی دونند واقعا بعد از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها چه اتفاقی می افتد؟
  • علی1080 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    خب به طرف کارت هدیه میدن میگن: بگو من از دریافت یارانه انصراف میدم... به همین راحتی
  • ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    به اضافه عملکژد دولت مثل پيامک نوروزي رييس جمهور ذپروژه ساختمان رياست جمهوري و هزار بريز بپاش ديگه با ادعاي خزانه خالي ،ضعف اقتصادي وسياسي دولت و دروغگويي هاي مکرر در زمينه خصوصا سياست خارجي چيزي جز بي اعتمادي به ارمغان نمياره اين ولخرجيا تو بزم شبانه زنان دولتي نمونه مشت برابر خروار بود
  • اوس موسی ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    بپذیرین که مرحله اول غلط رفتین هی رسانه ها تبلیغ بهبود رشد شاخص ها,رفع بیکاری وایجاد فرصت های یک میلیونی شغل درسال ,خودکفایی بنزین ,کیفیت نان,سهام عدالت ویک میلیونی نوزادان. کردن چی شد کدومشون عملی شدکشور پیشرفت که نکرد پسرفت بدی هم کرد مصداقش میشه از صف های سبد کالا فهمید ,مردم گول نزین این بیمه سلامت هم کشکه ,این بیمه های پولی چه باری ازدوش مردم برداشتن که این بیمه مفتی برداره
  • محمدکاظم وافی مسجدی ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    علتش اینه که مسئول میلیاردر عمرا بتونه درد مردم کم درآمد رو درک کنه. یعنی محاله بتونه درک کنه. یه چیزی میشنوه ولی درک نمیکنه. .... جشن های آنچنانی در کاخ سعدآباد و بذل سکه ها از کیسه بیت المال. برای چی انصراف بدیم؟!! روتون رو برم دولتمردان ساده زیست و خدوم!! خدا شاهده اگه احمدی نژآد میگفت انصراف بدید- با وجود فقر ونداری ام- انصراف میدادم چون خودش هم مثل توده های مردم ساده زیست زندگی میکنه و بچه هاش گردن کلفت و پررو و دزد نشده اند مثل بعضی ها. راستی فلانی و فلانی چرا اموالت رو بر خلاف محمود ما به ملت اعلام نمیکنی؟! میترسی مردم بفهمند خانه ات میلیاردیه و ازت رویگردان شوند؟ حق داری به خدا که اعلام نکنی!!
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    چند عامل دیگر هم بود . دروغگویی در درآمد حاصل از انصراف در حالیکه می گویند پول نداریم یارانه بدهیم . زور گویی در تنظیم فرم و اجبار مردم به ارائه اطلاعات صحیح و وضع جریمه و بی توجهی به هزینه های مردم در فرم یارانه که نشان از بی اعتمادی بود . بهتر بود بصورت قشری یارانه را حذف میکردند مثلا پزشکان . نمایندگان مجلس مدیران ارشد و...
  • ناشناس ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    سلام به دوستان بنده از 6 صبح تا 9 شب كار ميكنم و حداكثر در آمدم ماهيانه 2000000 تومان ميباشد با دو فرزند كه فرزند سومم ، دوم فروردين 93متولد شد ولي موقع ثب نام يارانه اجازه ثبت نام فرزند سومم داده نشد و همان دو فرزند قبلي فقط ثبت شد و گفتند بعدها فرصت حذف و اضافه افراد خانواده داده ميشود ولي از يكم ارديبهشت دولت به بررسي راست آزمايي و ... ميپردازد جهت حذف كساني كه به يارانه نياز ندارند نمي دانم حتما پشت گوشهاي مردم را مخملي ميبينند ...
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    بریزبپاش دولتی هاراازبیت المال ازقلم انداختین!
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    تمام بدبختی های این مردم مربوط به دولت احمدی نژاده .
  • كارمند صدا و سيما ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    آقاي زاهدي عزيز ، چرا اين را به حساب صداقت صدا و سيما با بيننده هايش نمي گذاريد؟ يعني سازمان صدا و سيما بايد ميگفت كه وزرا و نمايندگان تا حالا يارانه نميگرفتند ؟ عجب !!!!!!!!!
  • عبدالله ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    الحمدالله 90 درصد مردم فهمیده برخورد کردند و به این دلایل کذب و واهی دولت برای انصراف از یارانه (که البته با تحقیر همراه بود) یک نه بزرگ گفتند. اگر همه مردم با هم یکدست و متحد باشند این دولت و دولتهای دیگر براحتی نمی‌توانند هر بلایی که می‌خوان سر مردم بیارن.
  • كارمند صدا و سيما ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    آقاي زاهدي عزيز ، چرا اين را به حساب صداقت صدا و سيما با بيننده هايش نمي گذاريد؟ يعني سازمان صدا و سيما بايد ميگفت كه وزرا و نمايندگان تا حالا يارانه نميگرفتند ؟ عجب !!!!!!!!!
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    اعتماد مردم به صدا و سيما رو هم از بين بردند
  • استاد دانشگاه ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    من كه نفهميدم با اين فوق ليسانست منظورت چيه و با كدوم دليل اين استاد مخالف هستي
  • بینام ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    متاسفانه کسی بفکر ملت نیست واعتماد جای خودرا به دروغ داده
  • مسعود ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    چه رویی دارن به خدا! میلیاردی هزینه اس ام اس تبریک سال نو و استخر و جکوزی و ضیافت در کاخ سعدآباد و ... می کنن توقع دارن مردم از حقشون بگذرن تا اینا خوش خوشانشون شه. زمان احمدی نژاد تک تکشون یارانه می گرفتن تا بلکه احمدی کم بیاره، الان که خودشون اومدن رو کار اینطوری می کنن. هم نشینی با اروپایی ها و آمریکایی ها بی تاثیر نبوده ها.
  • امين ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    يارانه حق مردم است شما اگر مردم هستيد يارانه را قطع كنيد ما كه نميخواهيم قطع شود
  • مسعود ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    دلت خوشه ها. ما تو YJC نظر میذاریم، یا اصلا تایید نمیشه یا کلا تغییرش می دن. فک می کنی سوژه هاشون رو چطور پیدا می کنن و چه صحبت هایی قبل مصاحبه باهاشون می کنن!!
  • مسعود ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    صداقت؟!!!!
  • آرمان ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    من نه طرفداراحمدی نژادم نه روحانی تا حالا هم رای ندادم بنظرم اجرای این طرح فقط به منظور انتقال فشار تحریم ها به مردم برای تامین بودجه است
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    دليل اصلي عدم انصراف مردم، محقق نشدن وعده دولت تدبير و اميد است به طور مثال: 1- 100 روز گذشت و خبري نشد 2- توافق با امريكايي در ژنو با واگذاري امتيازات زياد به ضرر ايران در حال انجام است 3- ميزان كارآفريني براي چيني ها به شدت افزايش يافته است 4- وزراي دولت به تخصص متخصصان داخلي بي حرمتي مي كنند. و براي معالجه به خارج از كشور مي روند
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    ما یارانمون رو می خوایم... افتااااااااااد؟
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    هیچ کس، از شما که بیکار هستید انتظار نداشته انصراف بدهید. منظور استاد محترم دانشگاه آنهایی است که امکان انصراف داشته اند اما به دلایل چهار گانه فوق انصراف نداده اند، و شما اگر دیپلم هم داشتی این موضوع را متوجه می شدی و بنده خدا را به نعل وارونه زدن متهم نمی ساختی.
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    شما که به ازدياد جمعيت دولت لبيک گفتي چرا پس براي انصراف لبيک نگفتي؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
  • مصطفی ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    علت اصلیش بی اعتبار شدن مسولین در بین مردم است . مردم مسولین را باور ندارند
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    نیفتاد داداش .. واضحتر بگو با کجای صحبتاش مخالفی ؟؟
  • علی ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    صدا و سیمای بدبخت مجبور شد تن به این ذلت بده .. شرطی که دولت خردورز روحانی برای پرداخت بودجه سازمان و حقوق کارمنداش گذاشته بود در واقع یجور گرو کشی بود. درضمن چرا تا حالا هیچ کدوم از دولتیها به عملکرد سازمان تو داستان یارانه ها انتقادی نداشته ولی حالا که نتیجه مشخص شده میگن فقط و فقط صدا سیما مقصره !! اینا دیگه کین بخدا ..
  • گیلدا ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    یارانه باید اضافه بشه چون حاملهای انرژی را گرون کردن این یادتون نره
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    مقصر واقعی این 92 درصد مردم ایران هستن که هر چی زور میزنن پیام انتخابات 24 خردادو نمی گیرن
  • محمدی ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    چطور موقع انتخابات مردم فهیم بودند . هنوز 100 روز نگذشته بود مردم نامحرم شدند و آمریکائیان محرم .حوب الان هم همان مردم هستند و قبل از اینکه تکلیف دولت با خودش و مردم در مورد تورم و یارانه مشخص نشود ، خود را محروم نکردند .
  • مجید ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    بی اعتمادی بزرگترین دلیل است ! در رسانه ها بوق و کرنا کردند حقوق بازنشستگان 25 درصد اضافه خواهد شد حالا فقط 20 درصد مابه التفاوت پرداخت کرده اند!!!!!
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    امکان شناسایی افراد نیست-اگر منزل و ماشین و ... را فرد به نام خانم یا فرزند کرده باشد و جایی ثبت نشده باشد مسلما" نمیتوانید افراد غنی را شناسایی کنید.
  • محمد ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    صرفاً به خاطر اينكه نظرم گم نشه اينجا مي‌نويسم، چون نظر ترنم خانم هيچگونه ارزش پاسخگويي ندارد: مهمترين دليل عدم انصراف مردم از يارانه كه در صحبت‌هاي اين استاد محترم ديده نشد اينست: يارانه، حق مردم از منابع ملي و به عبارتي حق مردم از بيت المال است؛ حق همه مردم از بيت المال؛ خواه ثروتمند خواه فقير. و اين را مردم خوب مي‌دانستند. سؤال اينست كه پس فقرا چي؟! فقرا روي چشم مردم جا دارند، چون خود مردم هم فقيرند، منتهي راه كمك بيشتر به فقرا، گرفتن زوري حق ساير مردم نيست. اينكار اسمش دزدي است و سپس كمك از محلي دزدي. اقتصاد رابين هودي به اين ميگن. لذا مردم فقط از حق خود نگذشتند. از مشرق نيوز هم خواهشمندم اقشاري مثل پزشكان و مهندسان و مديران را به خاطر گرفتن حقشان توبيخ نكند. از مردم مي توان درخواست صدقه و انفاق داشت، ولي نمي‌توان از جيبشان صدقه برداشت. "يا حق"
  • محمد ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    من؛ كسي كه صبح تا شب اخبار صدا و سيما مي ديدم... ديگر اخبار صدا و سيما را نمي‌بينم! مچكرم ضرغامي كه ده‌ها سال اعتماد را با تبليغات ناجوانمردانه دولتي از بين بردي!
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    شما درآمدت 10 ميليونهم بود، يارانه حق همه است. البته حقوق عموم مردم 1 ميليونه، پس شما خدا را شاكر باش.
  • محمد ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    باشه باشه انقراض دايناسورها رو هم بنويس مشرق كه تقصير احمدي نژاد بوده!
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    همين تا حالا رأي ندادي ديگه وضعمون اينه! اگه به يكي غير روحاني رأي داده بودي، وضيعتمون كه قطعاً خوب نبود، ولي بهتر بود. ميگن رأي ندي رأي ميدن اينجاست!
  • افشین تهران ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    با استاد کلید چه نسبتی داری.؟
  • افشین تهران ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    چرا از مردم انتظار دارید که از حق طبیعی خود انصراف دهند تا شما گوش 80ساله خودتان را در اروپا عمل کنید و در سونا و جکوزی 7میلیاردی لم بدهید ویا خانمهایتان در کاخ سعد اباد 5تا5تا سکه هدیه بدهند و سورو سات انچنانی راه بندازن.شما حاملهای انرژی را گران و ریالی به یارانه مردم اضافه نکردین و بهانه ان هم شد بهداشت و تولید که ان را هم خواهیم دید .مردمو جی فرض میکنید؟
  • سلام ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    از سال 1368 و از روزی که دولت ها دستشان را در گلوی مردم و گلوگاه اقتصاد گذاشته اند یعنی باج خواهی از مردم با قبوض آب و برق و گاز ..... فراتر از آن ازبزرگترها بپرسید باج خواهی از درمان به قیمت... در بیمارستان های دولتی - درگیر کردن مردم با دالان های هزینه بر سازمان های خدماتی هزینه بر و وسایل برنامه های احساسی مثلا از جمله همین چاپ و توزیع دفاتر درمانی و ساز کار بی مورد اداری آن به قیمت تمام شده ی درمان افزودن و کارتراشی دولت ها با هزینه مردم مثلا هدفشان برای کوچک کردن با عنوان واگذاری تصدی گری ها است که بیشتر ایجاد در آمد از سبد خالی مردم برای دفاتر شبه خدماتی و بی توجهی به حذف بسیاری از امور زائد در تصدی گری ها و او.... آقایان اساتید دانشگاه به خواب شیرین داستان شیرین و فرهاد سرخوش بوده اند و فرو رفته بودند و رفته اند - برای من تعجب آور است چرا این قدر از واقعیت های درون جامه ما بخش فکری کشور بی خبر هستند - - دیشب در صدا وسیما گفتگوی بعد از خبر استادییییییییییی راجع به کشاورزی افاضه فیض می کردند که تکنیک ها و تکنولوژی چنین و چنان این که کشاورزان بی سوادند و تو هین بود که نثار کشاورزان می کردند و خود را عقل کل قلمداد مب فرمودند - پدرم آدم دنیا دیده ای است و کشاورز متبحری هم هستند از ایشان سؤال کردم نظر شما راجه به این گفتمان چیست - گفتند سم علف کش خریده ام مشخص است هدف سود برای تجارت تا مرحله توزیه اما بی سود برای مصرف کننده است و چند سال است منتظر می می مانیم اثر آن را بیبینیم از آخر متوجه می شویم بی اثر است - گفتند در کشاورزی و دامداری نیز مردم به دلیل ورود سود تجارت و طمع معاملات برای سود است؛ که عامل کیفیت و سود مندی نهایی را خنثی کرده و عامل های توصیه ای جواب نمی دهند و منجر به ب بی اعتمادی کشاورزان به متخصصین و اساتیذ شده است و این آقایان نیز هرجا قفیه شان تنگ می شود با فرار به جلو کاسه و کوزه را روی جامعه هدف می شکننند که {یعنی کشاورزان علیلند و ذلیلند و بی سواد و نفهمند و نمی فهمند و...) ایشان ادامه دادن که همانگونه که جامعه صنعتگران به دانشگاه ها بی اعتماد هستند و رابطه آن ها با صنعت قطع است کشاورزان نیز نمی توانند مجبور به انقطاع رابطه هستند چون که نتیجه گیری از توصیه ها اثر ندارد یا حد اقل کم اثر است - این استاد هم می گوید دنیا کشاورزی چنان و چنین نتیجه این که من آنم که رستم بود پهلوان!!- پرسیدم راه خلاصی از آ ن چیست گفتند علم کشاورزی در زیر ذربین کشاورزان در مزارع است نه در کلاس های قال و مقال و تولید کوپن نان - باید تولید نان کرد با ذره بین تجربه که عین علم است ؛ نه کوپن نان پرسیدم منظورتان از کوپن نان چیه جوابم دادند مدارک تحصیلی دانشگاه ها از همان کوپن هایی که یک اش در دست شماست - مردم انتظاردارند اطلاعات اساتید در ذیل جامعه یعنی هسته های اصلی جامعه بیش از این موارد که استاد دددددد فرموده اند باشد - - آقای دکتر عظیمی خدایشان عزت آخرت به ایشان بدهد - روزگاری در دولت سازندگی فریاد مصرف انرژی فاجعه شده را به نقد گذاشتند خیلی ها یادشان است از تلویزیون جمهوری اسلامی بحثی را طرح کردن که: توجه داشته باشید ..گفتند: - توسعه اروپا و غرب مدیون انرژی ارزان است - هر ملتی یک سری پایگاه خدادادی از منابع طبیعی را دارد مثال زدند در انگلیس آب فراوان را و در خاورمیانه نفت را و فجایعی که برای مصرف انرژی ارزان بوسیله غرب رخ می دهد و گفتند مقایسه کنید جنگ ها برای انرژی ارزان با مطالبی که می گوئید - این موهبت نفت برای ملت ایران را مقایسه کنید با ... ملت های دیگر * نتیجه می گرفتند که انرژی ارزان را به مسیر توسعه و پیشرفت هدایت کنید و انرژی را وسیله سد توسعه و رفاه زندگی مردم نکنید که برضد خود تبدیل می شود. - گفتند چرا به راندمان انرژی و بهینه کردن ابزار ها اقدام نمی کنید آن روزها بیشتر ماشین ها کاربراتوری بودند می گفتند از همین انرژی سرمایه گذاری پژوهی کنید برای تولید کاربراتورهای صدی 3 و کمتر مصرف اتومببل ها بدون آسیب به راندمان و افزایش راندمان ورفاه ** حالا در بالا استاد !!!!!!! آن قدر محدود و بی بضاعت طرح بحث کرده اند که از اصل بحث یعنی محرک زندگی (انرژی) گران می شود و ثروت مردم است و دولت ها منشاء آن گرانی هستند و گرایش مردم به هزینه هایی که در همین شهر تهران منشاء بسیاری از گرانی ها است و جرئت طرح بحث آن را نیز ندارند قبل از توسعه صنعت و کشاورزی و تجارت رنگ آمیزی و ... مثل رنگ وروی افرادی که به جای کار به بزک ودوزک خود مشغولند و مشاغل کاذب ضد رفاه پایدار را عامل بقای خود قرار داده اند و...به طرح بحثی پرداخته اند که معلول ها است و از علت مغفول - طرح بحث از هر گرایش با منشاء رقابت های سیاسی نیاز مردم نیست درک درد مردم با جرئت توجه به واقعیات و مشکلاتی که دولت ها منشاء آن مشکلات هستند نیاز جامعه ما است - - بحث نعل وارونه همان معلول را علت پنداشتن است و دچار تسلسل در بحث و روزمرگی افتادن و نتیجه گیری که می کنند نهایتا می گویند دیدید ....
  • مصطفی ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    دیدی مشرق تا یک چیز پشت روحانی میگیم سریع چاپ می کنی نکن بچه جون نکن با دم شیر بازی نکن
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    گروکشی دولت از مردم= انرژی ها در گرو دولت= مابه التفاوت گرفته شده از مردم خواسته مردم !!!!!!!! چه شود - عجب اقتصادی
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اولاً: قطعاً آقای احمدی نژاد تصمیم ناپخته نمیگرفتند؛ ثانیاً:نمیشود به ملت بگوییم از گرفتن یارانه انصراف بدهید تا پول آن صرف زیر ساخت وتولید بشود وبعد خودمان تعطیلات عید برویم کیش وسپس جشنهای آنچنانی با پول بیت المال در کاخ ریاست جمهوری بگیریم ثالثاً: ملت میگوید مگر در کشور کم سرمایه وجود دارد که بتوان با آن به توسعه پرداخت که با این پولها میخواهید اینکار صورت گیرد رابعاً:آقای روحانی در وعده انتخاباتی نفرموده بودند که با پول یارانه میخواهند کشور راآباد نمایند بلکه میخواستند با اصلاح نظام مالیاتی ورفع تحریم معضل تورم وبیکاری و... را رفع نمایند که این خود خلف وعده ایشان را میرساند ودر پایان این دولت میباشد که باید مسیر حرکت اقتصادی کشور را هدایت واصلاح نماید نه ملت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس