به گزارش مشرق، محمد سلطانیفر ظهر امروز در نشست با جمعی از مسئولان روابط عمومیها و اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: با توجه به فعالیت گسترده سایتها و خبرگزاریها امروزه فعالیت نشریات مکتوب کمتر شده و در حقیقت روزنامهها و نشریات در حال عقبنشینی در برابر امکانات نوین اطلاعرسانی به شکل مجازی هستند که با سرعت و فراگیری بیشتر در حال انجام است.
وی با بیان اینکه از پنج هزار نشریه مجوزدار تنها دو هزار نشریه فعالیت کرده و به صورت فعال در عرصه اطلاعرسانی حضور دارند، تصریح کرد: فعالیت سایتهای خبری مختلف در فضای مجازی در حال گسترش است و این ظرفیت خوبی را برای امر اطلاعرسانی در بخشها و جنبههای مختلف فراهم کرده است.
این استاد دانشگاه، پیشکسوت عرصه رسانهای و روابط عمومی خاطر نشان کرد: نباید برخی از روابط عمومیها رسانهها به ویژه رسانههای فعال در فضای مجازی را رقیب خود بدانند بلکه بهتر است در یک همفکری و تعامل بکوشند تا ظرفیت اطلاعرسانی خود را افزایش داده و از این توانمندی بهره بگیرند.
سلطانیفر ضرورت توسعه و تقویت فضاهای جدید رسانهای و توجه جدی به ذائقه مخاطبان را بیان کرد و ادامه داد: نباید روابط عمومیها و رسانهها از این فضا فاصله گرفته و یا نسبت به نیاز مخاطب بیتفاوت باشند که اگر این امر اتفاق بیفتد ما با چالشها و مشکلات جدی روبهرو میشویم.
وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در روابط عمومی سنتی نقش و جایگاه مخاطب در حد صفر است و این دستگاهها هستند که همه کاره محسوب میشوند اما با پیشرفت فعالیت روابط عمومیها آنها در قالب دیپلماسی عمومی فعالیت کرده و نقش خودشان را ایفا میکنند.
سلطانیفر بیان کرد: تعاملی که امروز در دنیا بین روابط عمومیها به عنوان یک علم روز دنیا و همچنین رسانهها وجود دارد خارج از قواعد و قواره یک سازمان مشخص است و این پیشرفتها در فضای مجازی که به شکل خارقالعاده اتفاق افتاده بستر خوبی را فراهم کرده تا بتوان نارساییها و مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کرد.
مدیرکل دفتر مطالعات رسانهای وزارت ارشاد یادآور شد: امیدواریم در یک نقطه تعاملی مثبت بتوانیم برخی ضعفها و نارساییها را برطرف کرده و یک حرکت خوب پیشرفت همهجانبه را شاهد و ناظر باشیم.
وی با بیان اینکه از پنج هزار نشریه مجوزدار تنها دو هزار نشریه فعالیت کرده و به صورت فعال در عرصه اطلاعرسانی حضور دارند، تصریح کرد: فعالیت سایتهای خبری مختلف در فضای مجازی در حال گسترش است و این ظرفیت خوبی را برای امر اطلاعرسانی در بخشها و جنبههای مختلف فراهم کرده است.
این استاد دانشگاه، پیشکسوت عرصه رسانهای و روابط عمومی خاطر نشان کرد: نباید برخی از روابط عمومیها رسانهها به ویژه رسانههای فعال در فضای مجازی را رقیب خود بدانند بلکه بهتر است در یک همفکری و تعامل بکوشند تا ظرفیت اطلاعرسانی خود را افزایش داده و از این توانمندی بهره بگیرند.
سلطانیفر ضرورت توسعه و تقویت فضاهای جدید رسانهای و توجه جدی به ذائقه مخاطبان را بیان کرد و ادامه داد: نباید روابط عمومیها و رسانهها از این فضا فاصله گرفته و یا نسبت به نیاز مخاطب بیتفاوت باشند که اگر این امر اتفاق بیفتد ما با چالشها و مشکلات جدی روبهرو میشویم.
وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در روابط عمومی سنتی نقش و جایگاه مخاطب در حد صفر است و این دستگاهها هستند که همه کاره محسوب میشوند اما با پیشرفت فعالیت روابط عمومیها آنها در قالب دیپلماسی عمومی فعالیت کرده و نقش خودشان را ایفا میکنند.
سلطانیفر بیان کرد: تعاملی که امروز در دنیا بین روابط عمومیها به عنوان یک علم روز دنیا و همچنین رسانهها وجود دارد خارج از قواعد و قواره یک سازمان مشخص است و این پیشرفتها در فضای مجازی که به شکل خارقالعاده اتفاق افتاده بستر خوبی را فراهم کرده تا بتوان نارساییها و مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کرد.
مدیرکل دفتر مطالعات رسانهای وزارت ارشاد یادآور شد: امیدواریم در یک نقطه تعاملی مثبت بتوانیم برخی ضعفها و نارساییها را برطرف کرده و یک حرکت خوب پیشرفت همهجانبه را شاهد و ناظر باشیم.