در ادامه این نامه آمده است: «استفاده از نشانههای معارض فرهنگی، در سالی که مزین به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» است، خطایی بوده که جبران آن ضروری به نظر میرسد».
رییس حوزه هنری کودک و نوجوان با یادآوری تجربه موفق استفاده از نشانههای فرهنگی بومی در کالاهای تجاری و اقبال خانوادههای ایرانی به این اقدام، تاکید کرد که شرکت میهن، «میتواند با استفاده از نمادهای فرهنگی بومی، نه تنها فروش محصولات خود را افزایش دهد بلکه با دقت در کارکردهای فرهنگی فعالیت اقتصادی خود، به مسؤولیت اجتماعی خویش نیز عمل نماید».
قابل ذکر است براساس مشاهدات مردم در سطح شهر، اخیراً شرکت لبنیات و بستنی میهن، به عرضه بستنیهای موسوم به «سوت مک» (از خانواده میرکس)، با تصاویر «باربی» اقدام کرده است.
باربی نام عروسکی است که در سال 1959 میلادی، توسط شرکتی آمریکایی وارد بازار شد. سه مؤلفه اصلی تربیتی مجموعه عروسکهای باربی، عریانگرایی، تجملگرایی و مصرفگرایی براساس فرهنگ آمریکایی است.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930310000176#sthash.bMj6HaSW.dpufحوزه هنری کودک و نوجوان در نامهای، نسبت به استفاده از شخصیتهای غربی در بستهبندیهای برخی بستنیها اعتراض کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، در این نامه که از سویمحمد سرشار، رییس حوزه هنری کودک و نوجوان، خطاب به ایوب پایداری، مدیرعامل شرکت میهن نوشته شده، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر جلوگیری از به کارگیری علایم، نشانهها و تصاویری که با فرهنگ اسلامی ـ ایرانی در تعارض است و بر فرهنگ عمومی تاثیر منفی دارد، یاد آوری شده است.
در ادامه این نامه آمده است: «استفاده از نشانههای معارض فرهنگی، در سالی که مزین به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» است، خطایی بوده که جبران آن ضروری به نظر میرسد».
رییس حوزه هنری کودک و نوجوان با یادآوری تجربه موفق استفاده از نشانههای فرهنگی بومی در کالاهای تجاری و اقبال خانوادههای ایرانی به این اقدام، تاکید کرد که شرکت میهن، «میتواند با استفاده از نمادهای فرهنگی بومی، نه تنها فروش محصولات خود را افزایش دهد بلکه با دقت در کارکردهای فرهنگی فعالیت اقتصادی خود، به مسؤولیت اجتماعی خویش نیز عمل نماید».
قابل ذکر است براساس مشاهدات مردم در سطح شهر، اخیراً شرکت لبنیات و بستنی میهن، به عرضه بستنیهای موسوم به «سوت مک» (از خانواده میرکس)، با تصاویر «باربی» اقدام کرده است.
باربی نام عروسکی است که در سال 1959 میلادی، توسط شرکتی آمریکایی وارد بازار شد. سه مؤلفه اصلی تربیتی مجموعه عروسکهای باربی، عریانگرایی، تجملگرایی و مصرفگرایی براساس فرهنگ آمریکایی است.