به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه طی گزارشی نوشت، ایران با جمعیت 38 میلیونی زنان و دختران، هفتمین بازار لوازم آرایشی در جهان و پس از عربستان دومین بازار لوازم آرایشی در خاورمیانه به لحاظ درآمد به شمار میرود.
به نوشته این گزارش، برند فرانسوی لوازم آرایشی «لانکم» پس از سالها دوری از بازار ایران، اخیرا بازگشت به این کشور را اعلام کرده است و در مراسمی از 400 فعال صنعتی و هنرمند ایرانی در یکی از بزرگترین هتلهای تهران دعوت به عمل آورده است.
این نخستین باری است که از سال 1979 میلادی، یک برند غربی بزرگ با چنین نمایشی فعالیت خود را در این کشور آغاز کرده است. لانکم محصول لوکس شماره یک گروه اورئال به شمار میرود.
به نوشته این گزارش، هیچ برند لوازم آرایشی آمریکایی در بازار رسمی ایران از زمان اعمال تحریمهای تجاری آمریکا در دهه 1980 در ایران فروخته نشده است.
علیرغم توافق موقتی ژنو، تحریمهای آمریکا و اتحادیه اروپا علیه بخش نفت و دیگر صنایع ایران همچنان پابرجاست اما بسیاری از تجار خارجی این محدودیتها که مانع مبادلات تجاری هستند، مورد سرزنش قرار دادهاند.
بر اساس برخی برآوردها زنان ایرانی ماهانه یک تیوپ ریمل استفاده میکنند درحالیکه این میزان برای فرانسویها هر 4 ماه یک تیوپ است.
لانکم از طریق یکی از شرکتهای رسمی توزیعکننده محصولات زیبایی در ایران حضور یافته است. این شرکت در سال 2010 تاسیس شده است و حدود 20 برند را در سراسر ایران توزیع میکند.
به گفته نمایندگی این شرکت، بازار ایران به شدت در حال رونق است و حدود چندین میلیارد دلار ارزش دارد. این میزان میان شرکتهای رسمی و بازار سیاه تقسیم شده است.
مدیر اجرایی این شرکت گفت: تنها 40 درصد بازار ایران توسط توزیعکنندگان اصلی کنترل میشود. باقی میان قاچاقچیان که به صورت موازی در بازار فعالیت میکنند و فروشگاههای کوچک که لوازم آرایشی را به طور غیرقانونی وارد میکنند، تقسیم شده است.
وی افزود: واردات هزینهبر و قوانین سختگیرانه است و مقامات مختلف دولتی باید یک محصول را پیش از دریافت برچسب تضمینکننده کیفیت آن، تایید کنند.
وی افزود: مردان ایرانی نیز از محصولات زیبایی استفاده میکنند؛ آنها از پوست خود بهتر مراقبت میکنند چراکه میخواهند جوانتر به نظر برسند.
به نوشته این گزارش، در شرایط اقتصادی ایران، هزینه لوازم آرایشی گران تمام میشود اما مشتریان آن را متحمل میشوند.
این گزارش میافزاید، بازار لوازم آرایشی ایران به هیچ وجه اشباع نشده است.
ویستا باوار موسس برند کاپریک در اینباره گفت: علیرغم وجود 20 برند ایرانی و خارجی، هنوز جایی برای اجناس لوکس در بازارهای نیمه ارزان و ارزان وجود دارد.
وی افزود: ایران جمعیت جوان بسیاری دارد که هنوز با والدین خود زندگی میکنند (از اینرو) آنها مجبور نیستند خیلی مراقب هزینههای خود باشند و میتوانند برای محصولات زیبایی بسیار هزینه کنند.
به نوشته این گزارش، برند فرانسوی لوازم آرایشی «لانکم» پس از سالها دوری از بازار ایران، اخیرا بازگشت به این کشور را اعلام کرده است و در مراسمی از 400 فعال صنعتی و هنرمند ایرانی در یکی از بزرگترین هتلهای تهران دعوت به عمل آورده است.
این نخستین باری است که از سال 1979 میلادی، یک برند غربی بزرگ با چنین نمایشی فعالیت خود را در این کشور آغاز کرده است. لانکم محصول لوکس شماره یک گروه اورئال به شمار میرود.
به نوشته این گزارش، هیچ برند لوازم آرایشی آمریکایی در بازار رسمی ایران از زمان اعمال تحریمهای تجاری آمریکا در دهه 1980 در ایران فروخته نشده است.
علیرغم توافق موقتی ژنو، تحریمهای آمریکا و اتحادیه اروپا علیه بخش نفت و دیگر صنایع ایران همچنان پابرجاست اما بسیاری از تجار خارجی این محدودیتها که مانع مبادلات تجاری هستند، مورد سرزنش قرار دادهاند.
بر اساس برخی برآوردها زنان ایرانی ماهانه یک تیوپ ریمل استفاده میکنند درحالیکه این میزان برای فرانسویها هر 4 ماه یک تیوپ است.
لانکم از طریق یکی از شرکتهای رسمی توزیعکننده محصولات زیبایی در ایران حضور یافته است. این شرکت در سال 2010 تاسیس شده است و حدود 20 برند را در سراسر ایران توزیع میکند.
به گفته نمایندگی این شرکت، بازار ایران به شدت در حال رونق است و حدود چندین میلیارد دلار ارزش دارد. این میزان میان شرکتهای رسمی و بازار سیاه تقسیم شده است.
مدیر اجرایی این شرکت گفت: تنها 40 درصد بازار ایران توسط توزیعکنندگان اصلی کنترل میشود. باقی میان قاچاقچیان که به صورت موازی در بازار فعالیت میکنند و فروشگاههای کوچک که لوازم آرایشی را به طور غیرقانونی وارد میکنند، تقسیم شده است.
وی افزود: واردات هزینهبر و قوانین سختگیرانه است و مقامات مختلف دولتی باید یک محصول را پیش از دریافت برچسب تضمینکننده کیفیت آن، تایید کنند.
وی افزود: مردان ایرانی نیز از محصولات زیبایی استفاده میکنند؛ آنها از پوست خود بهتر مراقبت میکنند چراکه میخواهند جوانتر به نظر برسند.
به نوشته این گزارش، در شرایط اقتصادی ایران، هزینه لوازم آرایشی گران تمام میشود اما مشتریان آن را متحمل میشوند.
این گزارش میافزاید، بازار لوازم آرایشی ایران به هیچ وجه اشباع نشده است.
ویستا باوار موسس برند کاپریک در اینباره گفت: علیرغم وجود 20 برند ایرانی و خارجی، هنوز جایی برای اجناس لوکس در بازارهای نیمه ارزان و ارزان وجود دارد.
وی افزود: ایران جمعیت جوان بسیاری دارد که هنوز با والدین خود زندگی میکنند (از اینرو) آنها مجبور نیستند خیلی مراقب هزینههای خود باشند و میتوانند برای محصولات زیبایی بسیار هزینه کنند.