نیروی انتظامی از صبح دیروز با ورود به برج‌های تعاونی‌های هفتگانه کارکنان نهادهای مختلف دولتی سعادت‌آباد، اقدام به جمع‌آوری دوباره بشقاب‌های ماهواره از این واحدها کرد.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

****

اخبارکیهان در ستون اخبار ویژه نوشت:

نگرانی افراطیون از فاصله گذاری «ندا» با سران فتنه

یک عضو فراکسیون افراطیون در مجلس ششم به تمسخر تشکیلات جدید‌التأسیس اصلاح‌طلبان موسوم به «ندا» پرداخت.احمدپورنجاتی در فیس‌بوک نوشت: شنیده‌ام یک فقره «آقا صادق خرازی» به قصد قربت و لابد برای پیشبرد روند اصلاح‌طلبی، یک تشکیلات درست کرده‌اند به نام «ندا»؛ نسل دومی‌های اصلاحات! مبارک است!!وی ادامه می‌دهد: البته «ما ملت شریف و شهیدپرور و همیشه حاضر در صحنه»، بخیل نیستیم اما متأسفانه اندکی «دو هزاری» ما کژ و کوژ شده و متوجه نمی‌شویم که برخی عزیزان- که بنابر اخبار هدهد فضول- در انتخابات 92 عنایتشان شامل حال سردار قالیباف بود، همچنین یهویی دچار «ویار اصلاحات پاستوریزه» شده‌اند و انشاءالله برای مجلس آینده، «ندا»یشان در خواهد آمد؟!وی ادامه می‌دهد: این «نوه»ی نسل سومی «عمه جان» بنده هم قصد دارد تشکیلاتی درست کند به نام: «نسا»؛ نسل سومی‌های اصلاحات!

از سوی دیگر علی افشاری از نوچه‌های مشترک نهضت آزادی و حزب مشارکت که اکنون در آمریکا به سر می‌برد، «ندا» را محافظه‌کار خواند و در وبسایت رادیو زمانه نوشت: گرایش سیاسی حزب ندای ایرانیان، عقب‌نشینی به دوران ماقبل اصلاح‌طلبی گروه‌های خط امامی و عقبگرد از تحولات سیاسی و نظری اصلاح‌طلبان از نیمه دوم دهه هفتاد است.تفاوت اصلی آنها در نزدیک شدن به آیت‌الله خامنه‌ای و سرمایه‌گذاری روی اعتمادسازی با رهبری است و بار اصلی مشکلات در مواجهه با رأس هرم قدرت را ناشی از تندروی اصلاح‌طلبان معرفی می‌کنند. آنها می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند و از این طریق اهداف اصلاح‌طلبانه را جلو ببرند.وی می‌افزاید: اما سر بر آوردن این گروه مؤید شکل‌گیری محافظه‌کاری سیاسی در بخشی از فعالان سیاسی داخل کشور است که از تنگناهای سیاست‌ورزی هزینه‌دار مستأصل شده‌اند.وی تصریح می‌کند: عقبگرد اصلاح‌طلبان و فاصله‌گیری از مشی موسوی و کروبی و همراهی آنها با معیارهای تحول‌خواهی محافظه‌کار، زمینه را برای شکل‌گیری تشکلی مانند ندا مساعد کرده است.

نمره منفی سخنگوی دولت اصلاحات به عملکرد اقتصادی دولت هاشمی و روحانی

سخنگوی دولت اصلاحات می‌گوید دولت هاشمی در توسعه اقتصادی‌اش با تورم 49 درصدی مواجه شد و تیم اقتصادی دولت روحانی نیز بی‌تجربه یا پیر هستند.عبدالله رمضان‌زاده در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است: آقای هاشمی بنایش را بر این گذاشت که توسعه اقتصادی در کشور اتفاق بیفتد و گفت من خودم سیاسی هستم و دولت سیاسی نمی‌خواهم؛ یعنی برای این مسئله اهمیت قایل نشد.این شد که در توسعه اقتصادی هم آقای هاشمی در آخر دورانش با بحران وتورم 49 درصدی مواجه شد.وی ادامه می‌دهد: آقای هاشمی معتقد بود که باید یک طرفه بحث اقتصادی را جلو برد و بحث سیاسی دنبال آن پیش خواهد آمد و این شد که در دوره آقای هاشمی در نتیجه غفلت کردن از نقش نظارتی مردم، تصمیمات غلط اقتصادی گرفته می‌شود که یک نرخ تورم 49درصدی را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند.

بالاخره یکی باید یک روز بیاید جواب دهد که دلیل این تورم 49 درصد چه بوده است؟ اگر می‌گویند که اولویت با توسعه اقتصادی است،توسعه اقتصادی که نباید به بحران تورمی منجر شود. برای اینکه تورم را از 49 درصد بیاوریم پایین، رکود بر کشور حاکم شد و آقای خاتمی در دوران رکود کامل کشور را تحویل گرفت.عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت در ادامه و درباره مشکل تیم روحانی می‌گوید: روحانی نیازمند به تیم جسور و کارکشته‌ای است. تیم اقتصادی آقای روحانی تجربه مدیریت اجرایی ندارد. کارشناسان خوبی هستند، ولی تجربه مدیریت اجرایی در حوزه‌های مختلف را نداشتند و این باعث شده جرأت و ریسک برنامه‌های تحول‌زا را نداشته باشند.وی تصریح کرد: شخص آقای روحانی خوب اولویت‌بندی کرده، تیم اقتصادی آقای روحانی نتوانسته این اولویت‌بندی را به اجرا درآورد. دلیلش هم این است که پیر هستند.

رمضان‌زاده در عین حال از عملکرد اقتصادی دولت اصلاحات حمایت کرد و این در حالی است که خاتمی در سال هفتم ریاست‌جمهوری خود وزیر اقتصادی و رئیس سازمان مدیریت را یکجا عزل کرد چرا که به گفته وی این دو-به خاطر سلیقه‌های اقتصادی متفاوت- به هم که می‌رسیدند جرقه می‌زدند! بسیاری از اقتصاددانان حامی اصلاح‌طلبان از جمله در مجلس ششم تصریح کرده‌اند که دولت خاتمی فاقد برنامه اقتصادی بود. نمایندگان اصلاح‌طلبی نظیر محتشمی‌پور، میدری، (مرحوم) رشیدیان، کهرام، اعلمی و... عملکرد برخی وزارتخانه‌هایی نظیر وزارت نفت دولت اصلاحات را فاجعه‌بار و آمیخته با تخلفات و فسادهای بزرگ توصیف کرده‌اند. در مجلس اصلاحات نیز اعضای فراکسیون افراطیون (مشارکت) به صراحت می‌گفتند اگر مرگ موش را هم مجانی توزیع کنید مردم برای آن صف می‌کشند، مردم لشکر قابلمه به دست‌ها هستند، ما برای توسعه سیاسی روی کار آمده‌ایم و نه بهبود معیشت مردم و...

تمرد وزارت ارتباطات از احکام بالادستی

علی‌رغم مخالفت شورای عالی فضای مجازی به عنوان تنها نهاد بالادستی سیاستگذار در حوزه سایبر، خدمات نسل سوم تلفن همراه با حضور شخص وزیر ارتباطات، مدیران دو اپراتور ایرانسل و همراه اول رونمایی شد!براساس پیوست ابلاغی حکم رهبر انقلاب به شورای عالی فضای مجازی ارائه خدماتی نظیر افزایش پهنای باند اینترنت و ارائه خدمات نسل جدید ارتباطی، منوط به تأمین زیرساخت داخلی و شبکه ملی اطلاعات شده است. پس از بی‌اعتنایی وزارت ارتباطات به جلسات کارشناسی برگزار شده با حضور اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی، دبیر این شورا در نامه‌ای به شخص وزیر ارتباطات، تقابل راه‌اندازی خدمات نسل سوم تلفن همراه بدون تامین زیرساخت‌های لازم مصرح در احکام قانونی ابلاغی و تهیه پیوست فرهنگی- اجتماعی را متذکر شد که بر حسب اطلاعات به دست آمده تاثیری در حرکت خلاف قانون این وزارتخانه نداشته است.

همچنین آیت‌الله مکارم‌شیرازی، از مراجع عالیقدر تقلید در پاسخ به استفتای جمعی از متخصصین و فعالین فضای مجازی با همین مضمون، عینا مفاهیم مدنظر رهبر انقلاب در پیوست ابلاغی شورای عالی فضای مجازی را در قالب فتوایی صادر نمودند. براساس متن فتوای صادره، اقدام وزارت ارتباطات برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت همراه و همه خدمات نسل سوم و بالاتر، پیش از کسب مجوزهای لازم و الزامات شبکه ملی اطلاعات، اقدامی عجولانه و برخلاف موازین انسانی و اخلاقی ارزیابی شده است و آمده است: «مسئولان محترم نباید تنها به درآمدهای مادی این برنامه بیندیشند و نباید آن را نوعی روشنفکری دینی و آزادی علمی تصور کنند، بلکه لازم است با شورایعالی فضای مجازی که مرجع قانونی اینگونه امور است مطلب را در میان بگذارند و پس از رعایت اموری که جلوی جنبه‌های منفی این کار را می‌گیرد اقدام کنند، مسئولان قضایی نیز نباید در این امر حیاتی بی‌تفاوت باشند.»

بی‌توجهی وزارت ارتباطات به الزامات قانونی تهیه «پیوست فرهنگی» خدمات نسل سوم تلفن همراه در حالی رخ می‌دهد که به طور مثال در کشوری مثل ترکیه با ساختار حاکمیتی لائیک، براساس قوانین فرهنگی- اجتماعی تهیه شده، اینترنت پرسرعت و خدمات نسل سوم تلفن همراه با قابلیت دانلود، انتشار و تماشای فیلم تنها پس از تایید والدین به شماره‌های متعلق به نوجوانان و کودکان ارائه می‌شود. همچنین از حقوق قانونی پر استفاده در این کشور می‌توان به سرویس کنترل تماس فرزندان توسط والدین اشاره کرد که اختصاصا اپراتورها را موظف به ارائه خدمات به خانواده‌های ترک کرده است.این در حالی است که هم‌اکنون در کشور ما علی‌رغم رونمایی عجولانه خدمات نسل سوم تلفن همراه با اصرار غیرقانونی وزارت ارتباطات بدون تامین الزامات پیوست فرهنگی، حتی زیرساخت‌های امنیتی لازم برای ارائه خدمات به ایرانیان نیز تدارک دیده نشده است!

با این وجود محمود واعظی، وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی پرحاشیه از خدمات جدید تلفن همراه گفت: «اخلاق و فرهنگ جزو اولویت‌های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و ما به اپراتورهای نسل سوم اجازه فعالیت در محدوده‌ای که قابل کنترل نیست،نمی‌دهیم(!)»البته وی توضیح نداد چگونه وزارت ارتباطات بدون ملزم ساختن اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به اجرای پیوست فرهنگی تهیه نشده همراه با عدم تامین زیرساخت‌های تکنولوژیک لازم برای صیانت از مرزهای اخلاقی، امنیتی و فرهنگی می‌تواند زیرمجموعه‌ مجری نسل سوم تلفن همراه را ملزم به اجرای حدود اخلاق و فرهنگ نماید!

حالوتس: اسرائیل با جنگ نمی‌تواند ایدئولوژی مقاومت را شکست دهد

رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد اسرائیل با سردرگمی وارد جنگ غزه شده و قادر به حل مسئله نیست.«دان حالوتس» قبل از آتش بس اخیر در گفت‌وگو با شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: در حال حاضر، باید جنگ را ادامه بدهیم تا پس از آن هدفمان را مشخص کنیم که چه می‌خواهیم.به گزارش العالم، وی افزود: مهم‌ترین مشکل ما این است که هیچ راهبردی برای پیشنهاد راه حل‌های جایگزین برای گزینه نظامی نداریم و مشکل این است که اگر گزینه نظامی را تا ابد هم ادامه دهیم، باز هم نخواهیم توانست مسئله حماس را در غزه حل و فصل کنیم.رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ایدئولوژی را نمی‌توان با قدرت نظامی شکست داد برای همین باید از طریق سیاسی اقدام کرد به این ترتیب عقلای ما باید دست از واکنش‌های روزانه بردارند و چاره‌ای بیندیشند.

حالوتس گفت: ما هر روز تحولات اوضاع را بررسی می‌کنیم و واکنشی مناسب درنظر می‌گیریم، واکنشی که فراتر از واکنش دیروز باشد، اما واقعیت این است که ما باید به دنبال واکنشی مناسب فردا باشیم و برای این کار باید ببینیم که چه می‌خواهیم و تا وقتی این مسئله را مشخص نکنیم، به جایی نمی‌رسیم.همچنین یک منبع امنیتی بلندپایه رژیم صهیونیستی اعتراف کرد پیشرفت مقاومت فلسطین، یک غافلگیری پیش‌بینی نشده است و قدرت آن قابل مقایسه با سال 2008 نیست.این منبع امنیتی در گفت‌وگو با مجله نظامی «بازم» خاطرنشان کرد: امروز گروه‌های فلسطینی دارای ارتشی مسلح به معنای واقعی هستند و توانسته‌اند یک تیپ زرهی مجهز و نخبه فراهم کنند. ارتشی که می‌تواند مقابل ما بایستد و هنگام ورود ما به غزه از این سرزمین دفاع کند.

این افسر امنیتی خاطرنشان کرد هر کس این گروه‌ها را دست‌کم بگیرد معنای جنگ واقعی را درک نکرده و نمی‌تواند این تغییر ملموس را حس کند.وی گفت: گروه‌های فلسطینی هرچند در جنگ سال 2008 در عملیاتی که ما با گلوله‌های سربی خود علیه آنها انجام دادیم ضربه خوردند، اما این بار قدرت واقعی خود را در ایستادگی، جرات و جسارت به شکل بی‌سابقه‌ای به ما نشان دادند.این افسر صهیونیست افزود: گروه‌های فلسطینی طی 6 سال گذشته توانسته‌اند ارتشی منظم و فوق‌العاده مخفی تشکیل دهند، آنها در این مدت از ما غافل نبودند و کار با انواع اسلحه‌های جدید را نیز آموزش دیده‌اند و با شرایطی که اکنون دارند بهترین گزینه آتش‌بس و مذاکره با آنان است.در همین حال «اورهیلر» خبرنگار نظامی شبکه 10 تلویزیون اسرائیل شرط موفقیت هرگونه حمله زمینی جدید رژیم صهیونیستی به غزه را  پیشروی به داخل غزه، به مسافت دو برابر مقداری دانست که در حمله قبل از آتش‌بس انجام داد. وی گفت: در حمله به غزه، 64 نفر از افسران و سربازان اسرائیلی کشته شدند که این آمار، بیش از شش برابر تلفاتی است که در عملیات سرب گداخته داشتیم. در این میان، 10 نفر به ضرب گلوله خودی، کشته شدند و این نشان می‌دهد که سطح درگیری و مقاومت حماس و به طور دقیق‌تر پافشاری حماس و مبارزه بر سر حفظ هر تونل، بسیار بالاتر رفته است.

****

اخبارایران در ستون اخبار ویزه‌اش نوشت:

ادعای رویارویی گشت امریکا با کشتی ایرانی

پنتاگون مدعی «رویارویی» گشت ساحلی امریکا با یک کشتی ایرانی در آب‌های خلیج‌فارس شد. به گزارش ایسنا به نقل از سی. ان. ان«جان کربی» سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای مدعی شد «قایق گشت ساحلی پس از آن‌که این کشتی ایرانی تفنگی را به سمت آن‌ها نشانه گرفته بود، اقدام به شلیک گلوله کرده است.» به گفته وی هیچ شواهدی مبنی بر اینکه کشتی ایرانی مورد اصابت این گلوله‌ها قرار گرفته باشد وجود ندارد.نیروی دریایی امریکا هم ادعا کرد: کشتی ایرانی پس از شلیک گلوله‌ از سوی نیروهای امریکایی پاسخی به آن نداده و صحنه را ترک کرده و ارتباطی نیز با پایگاه امریکایی برقرار نکرده است. بنابراین گزارش هیچ‌یک از نیروهای امریکایی آسیب ندیده است. مسئولان کشورمان هنوز در این باره موضع‌گیری نکرده‌اند.

تحسین مواضع و اقدامات ایران از سوی احمد شهید

احمد شهید تأکید کرد: «ایران گام‌های مثبتی در راستای حقوق بشر برداشته است.» گزارشگر ویژه امور حقوق بشر در مورد ایران به «عصر ایران» گفت: دولت ایران نسبت به برخی خواست‌های داخلی و بین‌المللی برای رسیدگی به مواردی اقدامات مثبتی انجام داده است.پس گرفتن لایحه‌ای که ممکن بود به حقوق زنان آسیب رساند، توقف اجرای چندین حکم اعدام، دسترسی بهتر به درمان پزشکی برای چند زندانی و آزادی چندین نفر - که زندانیان عقیدتی محسوب می‌شدند - از جمله این اقدامات بوده است.  او در ارزیابی خود از تغییرات به وجود آمده پس از روی کار آمدن دولت یازدهم تأکید کرد: بسیاری از وعده‌های روحانی بسیار مثبت هستند و من اعتقاد دارم ملت ایران با آرای خود به این خوشبینی پاسخ دادند. این توقع هم در ایران و هم در عرصه بین‌الملل وجود دارد که وعده‌های انتخاباتی برای «تغییر» به اقدامات عملی تبدیل شوند

انصراف دنیامالی از نامزدی ریاست شورای شهر

احمد دنیامالی گفت: به هیچ وجه قصد ندارم کاندیدای ریاست شورای شهر شوم. رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به فارس گفت: هنوز نمی‌توان به طور قاطع عنوان کرد که چه کسی رئیس خواهد شد.

فؤاد صادقی 9 شهریور محاکمه می‌شود

فؤاد صادقی فعال رسانه‌ای یکشنبه هفته آینده در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی محاکمه می‌شود.  به گزارش ایرنا، دادگاه وی با حضور اعضای هیأت منصفه مطبوعات برگزار خواهد شد.بر اساس این گزارش، اتهامات صادقی «نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» و «نشر مطالب خلاف واقع از وضعیت کشور» با انتشار یادداشت در روزنامه جمهوری اسلامی، سایت بازتاب و فیس بوک است. همچنین در این دادگاه به پرونده روزنامه قدس به دلیل ذکر نکردن نام مدیر مسئول در شناسنامه روزنامه رسیدگی می‌شود.

ورود مأموران به برج‌های سعادت‌آباد برای جمع‌آوری ماهواره

نیروی انتظامی از صبح دیروز با ورود به برج‌های تعاونی‌های هفتگانه کارکنان نهادهای مختلف دولتی سعادت‌آباد، اقدام به جمع‌آوری دوباره بشقاب‌های ماهواره از این واحدها کرد.به گزارش ایرنا، نیروهای پلیس با در اختیار داشتن حکم قضایی، از نگهبان ساختمان درخواست می‌کنند که برای جمع‌آوری بشقاب‌ها به پشت‌ بام راهنمایی شوند.

*جمهوری اسلامی
* مفتي‌هاي وهابي، انحراف از مسير اسلام را به اوج رسانده‌اند. تازه‌ترين فتواي انحرافي را عبدالرحمن براك، مفتي سرشناس عربستان سعودي كه با صدور فتواهاي عجيب و غريب جنجال بپا مي‌كند داده است. وي در اين فتواي خود استفاده از عابر بانك براي خريد را حرام دانسته است! به گزارش شيعه آنلاين، وي در پاسخ به استفتاء يكي از هوادارانش كه صاحب يك فروشگاه طلافروشي است، در اين باره گفت: با توجه به اينكه خريداري كه هنگام خريد از عابر بانك استفاده مي‌كند، به طور مستقيم پولي را به فروشنده نمي‌پردازد، اين معامله باطل است! اين مفتي وهابي در ادامه افزود: براي مثال هنگامي كه يك فرد براي خريد طلا مي‌رود، پس از پسنديدن چون پول زيادي همراهش نيست و از عابر بانك استفاده مي‌كند، در واقع همان لحظه‌اي كه طلا را دريافت مي‌كند، پول را به فروشنده نداده، لذا خريد و فروش شرعي صورت نگرفته و اين معامله باطل است!

* شماري از سركرده‌هاي گروه تروريستي تكفيري داعش به خاطر اختلاف نظر در مورد برخي فتواهاي مفتي‌هاي خود، با هم درگير شده و در جريان اين درگيري‌ها تعدادي از آنان زخمي شده‌اند. به گزارش پايگاه خبري "السومريه نيوز" اين درگيري‌ها كه ميان سركرده‌هاي داعش و طرفداران آن‌ها در منطقه الحود و السفينه واقع در 45 كيلومتري جنوب موصل به وقوع پيوست، بسيار شديد بوده و برخي از اين سركرده‌ها همراه با طرفداران خود زخمي شده و خودروهاي يكديگر را به آتش كشيدند. چندي قبل نيز در پي صدور فتواهايي دال بر ممنوعيت استفاده از اينترنت، گيرنده‌هاي ماهواره‌اي و تلفن‌هاي هوشمند از سوي مفتي‌هاي داعش، اختلافاتي بين سركرده‌هاي اين گروهك رخ داده بود.

* فتواهاي خارج از موازين مفتيان داعشي كه براساس تمايلات قومي كشورهاي مختلف زادگاهشان صادر مي‌شود، مشكلات زيادي را براي مردم مناطق تحت سيطره آنها در عراق پديد آورده است. يك مقام محلي در استان نينوا گفت: داعش لباس افغاني بر مردم موصل تحميل و تمام لباس‌هاي ديگر را از فروشگاه‌ها جمع آوري كرده است. نمونه‌اي ديگر از اين فتواها اينست كه داعش ماليات‌هايي را بر كالاهاي وارده به استان نينوا وضع مي‌كند و برخي از اجناس مانند دخانيات و پوشك بچه را از فروشگاه‌ها جمع آوري كرده و آتش مي‌زند. علماي اهل سنت و همچنين الازهر با تاكيد بر منحرف بودن گروه تروريستي داعش، انتساب به اين گروه را كه ادعاي اسلام واقعي را دارد،‌ حرام دانسته و تاكيد كرده‌اند اين گروه هيچ ربطي به دين اسلام ندارد.

****
اخبارروزنامه جمهوری اسلامی، در ستون جهت اطلاع نوشت:

* مفتي‌هاي وهابي، انحراف از مسير اسلام را به اوج رسانده‌اند. تازه‌ترين فتواي انحرافي را عبدالرحمن براك، مفتي سرشناس عربستان سعودي كه با صدور فتواهاي عجيب و غريب جنجال بپا مي‌كند داده است. وي در اين فتواي خود استفاده از عابر بانك براي خريد را حرام دانسته است! به گزارش شيعه آنلاين، وي در پاسخ به استفتاء يكي از هوادارانش كه صاحب يك فروشگاه طلافروشي است، در اين باره گفت: با توجه به اينكه خريداري كه هنگام خريد از عابر بانك استفاده مي‌كند، به طور مستقيم پولي را به فروشنده نمي‌پردازد، اين معامله باطل است! اين مفتي وهابي در ادامه افزود: براي مثال هنگامي كه يك فرد براي خريد طلا مي‌رود، پس از پسنديدن چون پول زيادي همراهش نيست و از عابر بانك استفاده مي‌كند، در واقع همان لحظه‌اي كه طلا را دريافت مي‌كند، پول را به فروشنده نداده، لذا خريد و فروش شرعي صورت نگرفته و اين معامله باطل است!

* شماري از سركرده‌هاي گروه تروريستي تكفيري داعش به خاطر اختلاف نظر در مورد برخي فتواهاي مفتي‌هاي خود، با هم درگير شده و در جريان اين درگيري‌ها تعدادي از آنان زخمي شده‌اند. به گزارش پايگاه خبري "السومريه نيوز" اين درگيري‌ها كه ميان سركرده‌هاي داعش و طرفداران آن‌ها در منطقه الحود و السفينه واقع در 45 كيلومتري جنوب موصل به وقوع پيوست، بسيار شديد بوده و برخي از اين سركرده‌ها همراه با طرفداران خود زخمي شده و خودروهاي يكديگر را به آتش كشيدند. چندي قبل نيز در پي صدور فتواهايي دال بر ممنوعيت استفاده از اينترنت، گيرنده‌هاي ماهواره‌اي و تلفن‌هاي هوشمند از سوي مفتي‌هاي داعش، اختلافاتي بين سركرده‌هاي اين گروهك رخ داده بود.

* فتواهاي خارج از موازين مفتيان داعشي كه براساس تمايلات قومي كشورهاي مختلف زادگاهشان صادر مي‌شود، مشكلات زيادي را براي مردم مناطق تحت سيطره آنها در عراق پديد آورده است. يك مقام محلي در استان نينوا گفت: داعش لباس افغاني بر مردم موصل تحميل و تمام لباس‌هاي ديگر را از فروشگاه‌ها جمع آوري كرده است. نمونه‌اي ديگر از اين فتواها اينست كه داعش ماليات‌هايي را بر كالاهاي وارده به استان نينوا وضع مي‌كند و برخي از اجناس مانند دخانيات و پوشك بچه را از فروشگاه‌ها جمع آوري كرده و آتش مي‌زند. علماي اهل سنت و همچنين الازهر با تاكيد بر منحرف بودن گروه تروريستي داعش، انتساب به اين گروه را كه ادعاي اسلام واقعي را دارد،‌ حرام دانسته و تاكيد كرده‌اند اين گروه هيچ ربطي به دين اسلام ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 112
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • محمد ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    ماهواره آفت خانواده های ایرانی
  • ملیسا ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    به همچی مردم کار دارین,چراوقتی به مردم اعتماد ندارین هی میگین ملت همیشه درصحنه کدومشون باید باور کرد ثانیا شما که خیلی نگران مردین چرا لبینات آلوده برنج مسموم,,خوردو وبنزنین بی کیفیت میدین دست مردم?????????
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    حتما این رفتار های امنیتی جواب میده ... ماهواره هر روز داره بیشتر میشه
  • کاپیتان ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    فقط میتونم بگم متاسفم. به کارتون ادامه بدید مردم وقتی میبینند که پلیس میاد و ماهوارهاشونو میکنه میبره (پولشم مهم نیست!) به خدوشون میگن وای ما چه پلیس خوبی داریم که به فکر ایمنی ماست! ممنون نیروی انتظامی که نذاشتی ما منحرف بشیم تو مارو از چنگال استکبار نجات دادی!!! ... اگه خیلی دغدغه ی مردم رو دارید چند تا شبکه درست و حسابی بسازید میدونید چند خانواده سر همین تبلیغات بیش از حد صدا و سیما(تن تاک و برنج و...) حالشون از تلویزیون بهم خورد اونم از پخش مسابقات افتتاحیه المپیک و جام جهانیتون سر بازی والیبال کفر آدمو دراوردید یک صحنه رو پنجاه بار نشون دادید بعد انتظارم دارید مردم نرن سراغ ماهواره ! ...
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    قرن 21 جمع اوری ماهواره ابروریزی
  • مجید ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    مشکل فرهنگی درمان فرهنگی دارد! نه قهری! چند سال دیگر که سیستمهای جدید مخابراتی بدون دیش و....وبدون نیاز به اینترنت و ماهواره های مدرن بدون نیاز به تجهیزات فعلی امد چکار خواهیم کرد!!! ان وقت که در خانه و اتومبیل با یک قطعه کوچتر از یک فلش می توان بدون هر گونه مشکلی به دنیای ارتباطات وصل شد چه کنیم! دشمن قلب و دل مردم را نشانه رفته و متاسفانه موفق هم بوده! ما دیش ماهواره و اینترنت!! وقتی نرم افزاری تهیه کرده اند که بدون نیاز به هر تکنولوژی فقط با فیبر نوری موجود در ارتباطات مخابراتی می توان به دنیای مجازی با سرعت هزاران برابر اکنون ورود پیدا کرد! چه کنیم! کاش برنامه ای را مهیا می کردیم تا به قلبها نفوذ کنیم! با سیم کارتهای جدید مخابراتی ماهواره ای جدیدی که قرار است به بازار بیاینند! وقیمتشان هم بسیار ناچیز است ! و هزینه شان از طریق تبلیغات تامین می شود و برای مصرف کننده! فقط هزینه اولیه چند دلاری دارد! و با توان نامحدود مخابراتی اینترنتی و تلویزیونی که دارد! چه می کنیم! پارازیت که دیگر در این نسلهای مدرن که فرا امواجی هستند به هیچ عنوان جوابگو نیست!!!! بگذریم! بیاییم دست در دست هم حقایق را ببینیم! اگر فقط اندکی صدا و سیما فضای انحصاری را بشکند و به همه ایرانیان اجازه و حق بدهد که از رسانه ملی بهره ببرند! هیچ قدرتی نمی تواند ایرانی را مجبور به دیدن ماهواره و ان برنامه های ویرانگرش بکند!! کمی اهسته ! بعدش کمی فکر و تعمل!
  • سمیه ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    استدلال چرتی بود به خصوص قسمت آخرش که درباره والیبال بود
  • کاپیتان ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    مشرق ممنون که نظرم رو سانسور کردی خوب به رسالت خبریت ادامه میدی! ما رو باش رو دیوار کی یادگاری مینویسیم شما همتون از یه غماشید بی منطق بی فکر
  • یوسف ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    چند روز پیش داعش فتوا داد ماهواره و اینترنت ممنوع و حرام است !!!!! چه زود تو ایران دست به کار شدن !!!!
  • حامی مشرق ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    رفیق، حتما به کسی یا به کسانی تهمت بی جا زدی، تصور کردی هرچی شما بگی باید منتشر بشه؟ تصورات بی جا سبب انتظارات و نتایج بی جا و بی مورد می شه
  • آرش ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    دوباره!!!دوباره!!!دوباره!!! مزش همون یه باره!!!
  • علی ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    نه آقازاده ها نوع جدید وارد کردن حالا قدیمیها جمع میشه مردم برن جدید بخرن که وارد کنندگان ضرر نکنند وگرنه مسئولین میدانند بارها ماهواره ها را جمع کرده اند ولی باز آنتنها سر از پشت بامها در آورده راهش جمع کردن نیست چقدر مردم را اذیت میکنید
  • امیرسجاد ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    تو یوسفی یا زلیخا!؟
  • مشرقی تیر ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    با کاپیتان عزیز مخالفم وبا سمیه خانم و حامی مشرق موافق !!!
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    حب کم کم داريم از کره شمالي ياد ميگيريم اگرميخواهيد ازذنيا جدا بشيدو کسي شما رو نبينه يک ديوار دور کشور بکشيد و همه پروازهاي خارجي را قطع کنيد وسفراي بلاد کفر را بيرون کنيد اين کارا بيشتر مال ادماي خجااتيه يادمه ي عمو داشتم از مردم گريزان بود روزا ميرفت کوه وشبها ميومد خونه بنظرم يک بمب اتم درست کنيد انوقت مثل کره شمالي از دنيا فاصله بگيريد
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    هیچم ابرو ریزی نیست !!!!یه وقتی از خدا ممنون هم میشیم به خاطر این به ا صطلاح ابروریزی که گفتی !!!
  • شا غلام ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    به نظر من انتظامات بذارید تا هرکس نرفت نماز جماعت بازداشت بشه.
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    یوسف زیادی حرف میزنی !!!!میدمت دست داعش ها !!!!
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    من نمی دونم اینا چی توی ماهواره دیدن که انقدر اسیرش شدن!
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    ي فروشنده مواد مخدر تو محله مون هست کسي جلوشو نميتونه بگيره هرکس شکايت ميکند يک مامور ميفرستند وميگويند چيزي پيدا نشد تازه چون وضع ماليش خوبه در اکثر بانکها جايش رو سر روسا وکارمندان بانکها ميیباشدو چه پذيرايي که ازش نميکنند ........ به کي بگيم ولي اگر ما فقزا به بانک بريم کسي هم جواب سلاممونو نميده خلاصه درين مملکت بايد خلاف کني تا بجايي برسي
  • مشرقی تیر ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    استدلالت ناتمام بلکه ناصوابه شاغلام!!!
  • مشرقی تیر ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    استدلال شما هم ناصوابه عزیزم !!!
  • ناشناس ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    این جمع آوری فقط باعث رونق وخوشحالی نصاب ماهواره می شودکه هزینه ای مجددرابرای مصرف کننده ایجادمی کند.اصولا فقط باروش فرهنگی وآموزش می توان مردم راازاستفاده ماهواره برحذرداشت .وروش اجباروزورمی تواندواکنش معکوس به دنبال داشته باشد که خوشایندجامعه وافکارعمومی هم نباشد.
  • علی ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    حکومت ما در قرن ها قبل داره زندگی میکنه قاجارم آرزوست !
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    نظرت دو پهلو ست !!!نمیدونم مثبت بدم یا منفی !!!!
  • کاپیتان ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    به کسی تهمت نزدم فقط بخشی از اتفاقاتی که به تبع این کار میفته رو گفتم اما گویا گوشی برای شنیدن حقایق تلخ وجود نداره اشکالی نداره گفتنی ها را گفتم اما.... ما که به خدا زبونمون مو دراورد
  • کاپیتان ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    سمیه 13:26 حامی مشرق 13:33 مشرقی تیر13:49!!!! چند بار با عناوین مختلف نظر مینویسی؟ واقعا" که!
  • بیسواد ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    اتفاقا حق شما ها اینه که مثل داعش سرتون بزارن روی سینه تون.
  • بیسواد ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    به ماچه شما تو امریکا از ما درخواست کمک میکنی ؟ (با توجه به ای پی )
  • چراغعلی ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    چقدر پلیس مردم را جریمه کرده مگه جواب داده تخلف داره بیشتر میشه چقدر با سارقین برخورد شد مگه جواب داد سرقت بیشتر شده راهش رفتار های امنیتی نسیت فقط باید نصیحت کرد و بس
  • چراغعلی ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    کاپیتان جان چند تا از اون شبکه های درست و حسابی ماهواره ای به من معرفی کن تا استفاده کنم
  • سوفیا لوره ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    تو قرن 21 اجبار مردم به بسنن کمر بند و عدم استفاده از گوشی حین راننده گی خیلی ضایع است والله
  • یعقوب ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    یوسف جان داعش عرق را هم متٱسفانه حرام اعلام کرده
  • علی ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    وقتی جنگل دچار آفت بشه راهکارش سم زدنه نه قطع درختان... یسری کلا عقلشون آکبنده...
  • عصمت بابلی ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    تو همونی نیستی که میگفتی انرژی هسته ای به چه دردمون میخوره باید برگردیم به دوران کوروش کبیر دوران اسب و شمشیر و قاطر ؟
  • جعفر برمکی ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    پوچ کرایی - الکی خوشی - بی خبری -
  • کامبیز جون ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    ناراحت نشو اون بابا را دارند روش گار فرهنگی میکنند بزودی میره هم توبه میکنه و هم مواد نمیفروشه و هم دیشش را میده پاسگاه
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    مشرقی تیر! یه بار دیگه صواب ناصواب کنی، کبابت میکنم.
  • حمید ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    دمت گرم بابا ایول حرف دلمون رو زدی. راست میگی
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    آفرین
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    وقتی عده زیادی از مردم قوانینی مثل استفاده از ماهواه و فیلترشکن را رعایت نمیکنند نشان از ضعف قانون دارد و قبح قانون شکسته می شود و اکثریت مردم قانون شکن تلقی میشود.
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    جناب کاپیتان !!! مشرقی تیر همیشه مشرقی تیر بوده و خواهد بود واحتیاج ندارد با برند های دیگر کامنت گذاری کند !!!!همچنان با نظر جنابعالی مخالفم !!!
  • راه حل ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    این کارها فایده ای ندارد.مردم ما باید با واقعیتهای ان سوی مرزها بیشتر اشنا شوند باید بدانند که امریکائیها-مصریها-افاغنه اماراتیها- ترکان ترکیه- جمهوری اذربایجان-پاکستانیها -هندیها-یونانیها-اروپائیها - لاتینها(امریکای جنوبی)وحتی شیعیان گل! عراق که من کامنتهایشان رادیده ام چه نظری در مورد ایرانیها دارند انوقت اگر این دیش های ماهواره ای را دم در خانه ات بیاورند و بزور بخواهند بتو بیندازند هرگز قبول نخواهی کرد.
  • اره بابا ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    شما با کسانی مراوده دارید که تولید کننده این نوع فیلمها هستند(لاتینها-عربها-هندیها-ترکها-اروپائیها -چینیها کره ایها ژاپنیهاو...)معلوم است که خواه ناخواه با واردات این بی رویه این قبیل کالاهای بیارزش از این کشورها فرهنگ نابشان هم وارد کشورمان می شود!
  • حرف حقیقت تلخ است. ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    وقتی صدا وسیمای ایران کوچکترین اهمیتی به فرهنگ بومی وناب کشور خودش نمی کند و احساس بیگانگی می کندومعلوم است که باید مردم به کدام سو بروند
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    ما هم تو خونه ماهواره داریم ولی اصلا راضی نیستم چون توی برنامهاش پست ترین و کثیف ترین چیزها نشر میشه.صدا و سیما هم به خاطر این وضع شریک جرمه
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    همه ی مردم ممکنه دارای اشتباهاتی باشند. ولی وقتی پای غیرت ایرانی به میان میاد اکثر مردم محکم واستوار در مقابل متجاوز قرار می گیرند.
  • رضا ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    همون سعادت آبادیها هم از این کشور میرن خیالتون راحت میشه.کسی که پول داره نباید بهانه بهش داد.وسلام
  • یک پرسشگر ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    چند وقت پیشها اقای توکلی نماینده مجلس واصولگرا فرمودند که فساد اداری در کشور وارد مرحله سیستماتیک شده ایا این برای کشور ما خطرناکتر از ماهواره نیست؟
  • پرتو افکن! ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    چرا در کشور شیعه عراق زمان نوری مالکی ماهواره ها ازاد بود والان هم هست من این را از بعضی از عراقیهای شیعه مقیم ایران که نگران وضع اسفبار !!جامعه ما می باشند سوال می کنم
  • مفخم ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    چرا برای مرزنشینان ما که جمعیتشان بالغ بر 15000000 نفر می شود و همین برنامه های ماهواره که راحت واسان وبدون دیش با گیرنده های معمولی براحتی قابل دریافت می باشند فکری نمی کنند؟
  • یک پرسشگر ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    می خواهم بدانم چرا با کسانیکه فحشهای خواهر ومادر و زن وبچه در ورزشگاههاداده اندکه جرمش در قران همپایه زنا و شرابخواری می باشد(80ضربه شلاق) چنین برخوردهایی از طرف نیروی قاهر انتظامی صورت نگرفت.که با دارنگان دیش های ماهواره ای؟این عمل(فحشهای خواهر و مادر و زن وبچه) به مراتب زشت تر- منکرتر قبیح ترو بدتر از داشتن ماهواره است.
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    مسخره بازی چقدر دیگه میخوان این جهالت های بی نتیجه رو تکرارکنن دوست عزیز ماهواره با بگیر و ببند جز این که یک مشت ناراضی درست کنه اثر دیگه ای نداره و حل نمیشه دنیای امروز دنیای ارتباطه بابگیر وببند چیزی درست نمیشه خوراک سالم به خانواده ها بدین کار فرهنگی اثر گذار تو مدارس دانشگاهها تلوزیون رسانه فرهنگسرا ها مساجد و....
  • ایرانی ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    سهم عمده در بروز طلاق در کشور متآسفانه خانواده های بیننده ماهواره هستند اگر باور ندارید تحقیق کنید تا متوجه واقعیتها شوید
  • mialad ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    اگه یه چیزی بده برا همه بده.مردم وقتی میبینند مسولین و برخی مقامات و موسسات دولتی و حتی صدا وسیما مرتب از اخبار و برنامه های ماهواره استفاده میکنند با خود میگویند چرا ما به طور مستقیم استفاده نکنیم.اگر این مامورین نیروی انتظامی اول تشریف ببرند ماهواره های صدا و سیما و مسولین و مقامات و رسانه ها را جمع کنند بقیه مردم خود به خود جمع میشوند
  • سرباز امام سید علی ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    خانم محترم ببینید ماهواره چقدر روی مردم تاثیر گذاشته همه زندگی مردم فقط شده رابطه نامشروع مد و کلاس بازی و لوازم آرایش واقعا مردم ما اینطوری نبودند.
  • اقل کل ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    ماهواره بده ازنظرشماقبول.فلان چیزخوبه قبول .فلان چیزبدبازم قبول .اصلاهرچه اقایون بگن.اینطورکه همه چیز یک طرفس.شماها اگه راست. میگیدانقدرازخودتون صداقت نشان بدید.راستگوباشید.سانسورنکنید.خبرها را انطور که هست اعلام کنید.و...یک کلام صادق باشید.انوقت خودمردم دورخواهندانداخت.
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    همین فرهنگ سرمایه داری که در جامعه وجود دارد نتیجه تبلیغات غربی هاست.
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    ما به دیگران کاری نداریم.ما فرهنگ خودمان را داریم و به آن افتخار هم میکینم .
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    چه فایده با طرف که ماهواره ازش می گیرن برخورد نمشه.باید جریمه سنگین یا شلاق داشته باشه.شبکه های دیجیتال خودمون هم زیاد و متنوع بشه خوبه
  • علی ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    از این به بعد برید بندر ماهواره نگاه کنید به قول فردوسی پور البته برعکسش خون بندریها ازتهرانیها وبقیه مردم ایران که رنگین تر نیست که بندردارند تهران نه
  • rou ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    ملیسا جون شما هم مشکوک میزنی نفوذی داری یا از نفوذی های مشرقی..راشد و بهرنگ و مریم سرآوانی و گلپور ناشیانه خودشونو لو دادن شما هم کم کم داری .....
  • rou ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    این مردم که ماهواره هاشون داره جمع میشه بقال و مسافرکش بی نوا که نیستن اینها کارمندان محترم ادارات هستن.
  • حسین ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    رمز عملیات چی بوده؟
  • ایرانی ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    اتفاقا کارخوبی میکنند ایران از فرهنگش خیلی فاصله گرفته اینم از تیپ وقیافه دختران وپسران که از ماهواره الگو برداری میکنند واصلا به این فکرنمیکنند ما ایرانی هستیم وباید فرهنگ غنی وزیبای ایران را زنده نگه داریم معماری اصیل ایرانی تیپ ایرانی یادش بخیر...
  • محسن ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    نمیشه والله نمیشه اینطوری دزستش کرد ...اونا با لبخند چادر از سر دختر ا و حیا رواز چشم مرد ابردن شما میخوایین با زور برگردونیدش
  • مهراسا ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    چرند ترین برنامه صدا و سیمای خودمون بهتر از اون برنامه های 400 قسمتی مسخره است. شما که دنبال برنامه های خوب و به درد بخورین و با این دلیل میرین ماهواره میخرین واقعا این سریالا و برنامه ها ارزش دیدن داره. همه اش درباره خیانت و این جور حرفاس.
  • عبدالله سهرابی ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    من با ماهواره مخالفم البت برنامه های مبتذلش ولی خدایی زوری بگیروببند راهش نیست هر وسیله ای استفاده دوگانه دارد مگر مسولین ما وانان که ادعای دین دارند مثل مردم فقیر زندگی می کنند امام حسن علیه سلام سه بار تمام دارایی دنیایش را بخشید تا مثل مردم ضعیف زندگی کند ولی مومنان این زمان که حرافند کی چنین کنند باید طرحی نو در افتد بی وجود اقام نمیشه چون.....................
  • منصف ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    درود بر کیهان و درود بر کسانی که بشقابها را جمع کردند . وقتی خودشان نمی فهمند چه ضربه ای به استحکام خانواده میزنند باید به زور حالیشون کرد . جریان فتنه از همین بشقابها درست میشه و هدایت میشه عزیز دل برادر. چو می بینی که نابینا و چاه است اگر خاموش بنشینی گناه است
  • کاپیتان ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    از وقتی این ماهواره اومد سبک زندگی مردم عوض شد اما برای مقابله با اون چکار کردیم؟؟؟ من الان رفیقم 3 بار ماهوارشونو پلیس برده بازم میره میگیره اما این راهش نیست
  • سمیرا ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    این وسط نیروی انتظامی چیکاره هست که شما متهمش میکنید؟؟؟؟؟؟؟ من خودم بشدت مخالف ماهواره م اما میدونم پلیسها هم مقصر نیستن! دستوریه که بهشون داده شده، اجرا نکنن توبیخ میشن! کاش ما مردم میدونستیم این ماهواره چطور مستفیم و غیرمستقیم همه جای زندگیمون اثر داره مطمئنا سراغش نمیرفتیم! چون اثرش رو تدریجی میذاره ماها نمیفهمیم وگرنه ....
  • مهدی مرادیفر ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    ان کسی که منت داره توی این کشور زندگی میکنه دبی نزدیکه وهمه چیزش ازاده
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    یا ماهواره......
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    فقر بدبختی بیکاری تورم اوضاع نابسامان اقتصادی بلای زندگی مردم...
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    حرف حق تلخه..
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    سوفیا قیاس شما مع الفارق است و مغلطه است ...اونهایی رو که شما گفتی اگه اکثریت انجامش ندن ولی قبول دارن که برای حفظ جونشون مفیده ولی وقتی اکثرا ماهواره دارن دیگه قانون منع ماهواره جواب نمیده چون قانون چیزیه که همه با قلب و روحشون قبول داشته باشن وانجام بدن.ضمنا ماهواره استفاده های مختلفی داره(چه بسا استفاده ی مفیدش بیشتر باشه حالا اینکه مردم ما بد استفاده میکنن یه حرف دیگه است) شما نمیتونی با نبستن کمربند مقایسه کنی.
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    میتونن دستور رو درست و محترمانه اجرا کنن....
  • مجید ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    عزیزان هر کشوری باید اهداف و فرهنگ بومی خودش رو توی جامعه ای که داره اداره میکنه گسترش بده.امروزه شمار کشورهایی که اجازه دریافت کانال از خارج مرزهاشون رو نمیدن رو به افزایش هست.دلیلی نداره که اجازه صادر بشه و بعد یه پول هنگفتی صرف مبارزه فرهنگی با اون بشه.اگه میگین ماهواره خوبه حداقل چهارتا دلیل درست حسابی بیارین
  • 003 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    تن تاک و پلینو خوب اومدی
  • 007 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    با طرحت موافقم دین داری در کشوری شیعه باید نمایان باشد
  • 007 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    خاک تو سر تو و قاجار که کشورو فروختین
  • 007 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    در ایران فقط زور جواب میده
  • 007 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    ماهواره روی امواج شیطان است
  • امید ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    اگر صداو سیما برنامه های بدرد بخوری داشته باشه کسی ماهواره نگاه نمیکرد مشکل از تلویزیون خودمونه
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    پس یه باره بگو فروش تریاک و هروئین و شیشه و هشیش و مشروب و هزارتا کوفت و زهرمار دیگه هم آزاد کنن دیگه. به خدا ماهواره از هرچی که اون بالا نوشتم هزار بار بدتره.
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    جلوی ازادی رو نمیشه گرفت، اگه بگیری له میشی
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    محله تون تو امریکائه؟؟!
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    007 جان منظور اینه که الان مثل قاجار میمونه،
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    جمع آوری ماهواره ها هم نوعی سم زدنه. شاید در ظاهر تاثیر نداشته باشه ولی باعث می شه تا کمی در باره ی ماهواره قبح بوجود بیاد.
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    اگه دوماه جریمش رو اعدام کنن تا 100 سال بعد هیچ کس ماهواره نمیخره.
  • مجتبی ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    آره خانم سوفیا خیلی ضایعه که برای حفظ جون خودت جریمت کنن.نننننه؟متاسفانه مردم ایران اینجورین تا اتفاق بدی براشون نیفته متوجه نمیشن که جریمه ها رو برای حفظ امنیت خودشون و دیگران قرار دادن حتی تو قرن 21!!!!
  • مجتبی ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    فروختن نصف کشورم به بهای ناچیز آرزوست!!!
  • مجتبی ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    خب صدا و سیما استفاده میکنه چون مردم استفاده میکنند.
  • زهرا ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    خیلی بینمکی شاغلام
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    خاک تو سر تو که منظورش رو نمیفهمی.....میخواد بگه شما کشور کردید دوران قاجار که با الاغ جابه جا میشدن...
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    ماهواره تا کل فرهنگ ما را از بنیاد نابود نکنه ولمون نمیکنه... بی حیایی و بی دینی و.... شده افتخار... وای به حال آینده این مملکت...
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    شما لطفا یه رفتار بهتر نشون بده تا از اون روش استفاده بشه...
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    لختی و بی حیایی ولی آبرو ریزی نیست افتخاراست!!!!!
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    داعش ممکنه فتوا بده دزدی حرومه. حالا شما باید دزدی رو حلال کنی تا مخالف داعش باشی؟؟!!!زقربون اون سطح فکر امثال شما باید رفت...
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    همین که ماهواره تونسته عقلشونو ازشون بگیره نوعی سرخوشی(مثل نشئه شدگی) براشون میاره که باهاش خوشن... وگرنه ماهواره که در مسیر انسان سازی نیست...
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    اتفاقا یه عده ای مثل قاجار به فکر فروش مملکت تو مذاکرات هسته ای هستن... یه خورده صبر کن شاید به آرزوت رسیدی...
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    اتفاقا ماهواره می خواهد همین فرهنگ را از شما بگیرد ناشناس جان...
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    0 0
    مهم اینه که ما توان پاسخگویی به هجوم ماهواره ای را نداریم. حتی سولاتی را که در ذهن جوانان ایجاد مکینند امکانات نداریم و نمیتوانیم پاسخ بدهیم....
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    این چه حرفی بعضیا میزنید ، من ماهواره ندارم و تایید میکنم کارم 80% اشتباه هست! اولا > غیر قابل انکاره : هر کس بخواد استفاده میکنه و بگیر و ببندو ... هرگز تو هیچ موردی جواب نداده و نخواهد داد ، از مواد مخدری که میبینید هرکس بخواد در خفا هم شده بلاخره مصرف میکنه دوما > ماهواره دستگاه ارتباطی هست نه دستگاه جاسوسی و .. ماهواره جمع بشه اینترنت هست ، نرم افزارهای ارتباطی آنلاین هست ، گوشی های هوشمند هست و.. که من بجای ماهواره از بقیه استفاده میکنم (برای من فرقی نداره) سوما > برنامه های صدا و سیما برای نسل جدید که هم ساختار ژنتیکی و هم فکرشون متفاوت با نسل های قبل هست و همیشه در هر نسلی اینطور بوده مناسب نیست بهتر بگم: هماهنگی کمی داره چهارم > ماهواره باید با نظارت افراد خانواده کنترل بشه ، بعضی از کانالها که کلا باید حذف بشه و اینو میشه حق داد ، منتهی باز نمیشه حذفشو داد به دست بالا دستی ها چون براساس قوانین کوچکترین مورد هم حذف میشه پنجم > خیلی از تعاملات و هماهنگی ها و اطلاعات مدیران ارشد هم از ماهواره صورت میگیره و ماهواره به عنوان یک تکنولوژی نوین (البته کهنه!) مورد استفاده قرار خواهد گرفت و میگرید و چیز منع کننده ای وجود ندارد ششم > شبکه های اجتماعی فیلتر شدند ، چه جالب؛ 99% درصد از دوستان بنده عضو هستند و فعالیت می کنند و 1% باقی مانده اطلاعات کمی از نحوه ثبت نام و استفاده دارن هفتم و پایان > هر کس بخواهد می تواند ، مهم خودت هستی که می خواهی یا نه / دولت و مسئولین به وظیفه خودشان عمل می کنند *متشکر از مشرق
  • ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    چه همتی، اولویت اول ماهواره ! مخدر! الکل! ... - الآن مشکل کار جووونا حل شد/ مردم متشکریم
  • ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    عزیزم انسانها دنبال لذتن مخصوصا جنسی اگه صدا سیمام لختی کنه شاید والله تقوا نیست دین لقلقه زبان شده در کل اخرالزمانه
  • احسان ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    آقا ماهواره و فیلماش حرام تورا بخدا اگه اینقدر به فکر سلامت جامعه هستید پولهایی را که یک مشت افراد از همین عزیزان هموطن که شما براشون با جمع آوری ماهواره دلسوزی میکنید ازشون پس بگیرید و به صندوق در آمد کشوری تزریق کنید تا مردم نفسی تو این گرانی بکشند و دختر دار و پسر دار به خاطر گرانی از ازدواج فرزندانشان منصرف نشن.این یکی از مهمترین راه برای جلوگیری از فساد است .بابا همه جوانها هم همه امیال بعضی هارادارند فقط مشگل شد جمع کردن ماهواره.قول میدم اگه جوانها شرایط ازدواج براشون فراهم بشه خیلی فساد کمتر میشه.مگه به یک لیوان آب چقدر میتونید کلر بزنید؟
  • 0085 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    ناشناس 21.55 داری الکی میگی
  • م.پ ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    قرن 21 سرباز زدن از فرهنگ اسلامی به اسم تجدد و ازادی حیوانی به جای ازادی انسانی چون عده ای مادی گرا چنین کردند ما هم باید چنین بکنیم
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    تحسین مواضع و اقدامات ایران از سوی احمد شهید امام خمینی(نقل به مضمون): هر وقت دیدید دشمن از شما تعریف کرد به کار خود شک کنید.
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    تحسین مواضع و اقدامات ایران از سوی احمد شهید امام خمینی(نقل به مضمون): هر وقت دیدید دشمن از شما تعریف کرد به کار خود شک کنید.
  • کهنوش ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    0 0
    هرکه دارد هوس کرب بلا بسم الله هوسداران کرببلا به هرچیز نگاه نکنند وهرچیز نخورند وهر حرف نزنند کولقمه حلال حرف حلال نگاه حلال فکر حلال شاید این جمعه بیاید شاید گره از عقده گشاید شاید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس