کد خبر 351308
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: تمامی کسانی که در بازی‌های آسیایی مدال طلا کسب کرده‌اند از خدمت سربازی معاف هستند

به گزارش مشرق، مسابقات بازی‌های اسیایی با کسب 21 مدال طلا برای ایران به پایان رسید. در این مسابقات تعدادی از وزرشکاران کشور در رشته‌های انفرادی توانستند مدال طلای بازی‌های آسیایی را از آن خود کنند اما تعدادی از وزرشکاران نیز در رشته‌های تیمی موفق به کسب مدال طلا شدند.

مطابق قانون سرباز قهرمان ورزشکارانی که در مسابقات آسیایی موفق به کسب مدال طلا می‌شوند از خدمت سربازی معاف می‌شوند اما باید دوره آموزشی را طی کنند.

سردار موسی کمالی در این زمینه به نسیم گفت: تمامی وزشکارانی که در رشته‌های تیمی موفق به کسب مدال طلا شده‌اند نیز شامل این قانون می‌شوند.

وی تاکید کرد: این قانون شامل تمام ملی پوشان والیبال کشور نیز می‌شود که برای اولین بار موفق به کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی شدند.

در این مسابقات علاوه بر تیم والیبال کشورمان، 6 نفر از کشتی‌گیران، یک نفر از وزنه‌برداران، 3 نفر از کاراته کاران، یک نفر از ووشو کاران، 4 نفر از تکواندو کاران، یک نفر در دو و میدانی، یک نفر در رشته تیر و کمان، یک نفر در قایقرانی، یک نفر در دوچرخه سواری و یک نفر در تیراندازی موفق به کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی شده‌اند.

در میان ورزشکارانی که مدال طلای این مسابقات را کسب کرده‌اند، عده‌ای در دور پیش مسابقات که در گوانژو چین برگزار شده بود نیز موفق به کسب مدال طلا شده‌اند اما امسال تعدادی از ورزشکاران که اتفاقا دغدغه سربازی نیز دارند برای اولین بار موفق به کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی شدند.

در این میان محمد دانشور که موفق به کسب مدال طلای دوچرخه سواری شد نگرانی خود را گذراندن خدمت سربازی و دور شدن از مسابقات عنوان کرد که جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح در این زمینه نیز گفت: ما همان روز خطاب به این قهرمان کشور اعلام کردیم که از خدمت سربازی معاف است.

ورزشکار دیگری که می‌تواند از این قانون بهره ببرد، فرزان آشورزاده است که در سن 18 سالگی موفق به کسب مدال طلای تکواندوی بازی‌های آسیایی شد.

اعضای تیم‌ملی والیبال نیز که اکثرا جوانانی هستند که نگران دوره خدمت وظیفه خود هستند نیز از خدمت وظیفه معاف هستند.

مطابق قانون سرباز قهرمان، مدال آورانی که در حال گذراندن دوره خدمت سربازی هستند نیز می‌توانند از این قانون استفاده کنند و از سربازی معاف شوند.

نکته جالب این معافیت‌ها این است که در روزهایی که کارت‌های معافیت بسیاری از فوتبالیست‌ها دارای اشکال است، تیم فوتبال کشورمان نتوانست مقام قهرمانی این مسابقات را کسب کند تا فوتبالیست‌های جوان آن شامل قانون سرباز قهرمان شوند.

اما نکته تاریک این قانون را می‌توان در جایی جستجو کرد که در آن هیچ پیش بینی برای بانوانی که موفق به کسب مدال طلا شده‌اند، نشده است. طبق گفته جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، فرزندان این بانوان از خدمت سربازی معاف نمی‌شوند و تنها فرزندان قهرمانان پارالمپیک هستند که از خدمت مقدس سربازی معاف هستند.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    ملی پوشهای والیبال که همشون سربازی رفتن بیچاره ها
  • زینب ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    0 0
    همشون نرفتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس