به گزارش مشرق، حجتالاسلام روحالله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در ششمین شب از مراسم عزاداری امام حسین(ع) در حسینیه شهدای قم، با تاکید بر اهمیت حفاظت و پاسداری از قیام امام حسین(ع) و جلوگیری از تحریف قیام امام حسین(ع)،گفت: رییس جمهور در سفر استانی خود به زنجان عنوان کرد: امام حسین(ع) میدانست که قرار است با یارانشان شهید شوند و شب تاسوعا ساعتها به مذاکره با عمر سعد نشست تا جنگ اتفاق نیفتد که این سخنان رییس جمهور نیازمند بررسی تاریخی و تحلیل عقلی است.
حجتالاسلام حسینیان با طرح این سؤال که آیا بین امام حسین(ع) و عمر سعد مذاکرهای اتفاق افتاده است یا نه؟ به تعریف واژه مذاکره پرداخت و افزود: مذاکره یعنی اینکه طرفین بر سر منافعی اختلاف دارند و صحبت میکنند که هرکدام از منافعی دست بکشند تا به نتیجه برسند. مورخان بیان کردهاند که در عصر روز هشتم محرم امام حسین(ع) به عمر سعد پیام داد که میخواهم با تو سخن بگویم و هر دو در بین خمیهها همدیگر را ملاقات کردند. امام حسین(ع) به عمر سعد فرمود: وای برتو این پسر سعد، چرا میخواهی با من بجنگی مگر نمیدانی من فرزند چه کسی هستم آیا از خدا نمیترسی، میخواهی با من بجنگی در حالی که میدانی من چه کسی هستم، این قوم را رها کن و به من بپیوند.
وی ادامه داد: امام حسین(ع) با عمر سعد به مذاکره ننشست و تنها خیرخواهانه او را دعوت کرد، چون عمر سعد فرزند یکی از مجاهدان و نیروهای انقلابی بود امام حسین(ع) دوست نداشت او به جهنم برود. اما با این وجود عمر سعد بهانههای مختلفی برای عدم همراهی امام حسین(ع) ذکر کرد و وقتی امام مشاهده کردند که عمر سعد دعوت را نمیپذیرد به او فرمودند: برو که به گندم ری هم نخواهی رسید.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در این ماجرا هیچگاه سخن از دعوت به سازش و عدم جنگ از سوی امام حسین(ع) نبود، اظهار داشت: پس از این ماجرا شایعاتی از سوی دشمن پخش شد که امام حسین(ع) از عمر سعد درخواست کرده که به ایشان اجازه بیعت با یزید بدهند یا اینکه ایشان به مدینه برگردند! در حالیکه سخنان صریح امام حسین(ع) مبنی بر اینکه من بیهوده قیام نکرده و به دنبال اصلاح امت جدم و امر به معروف و نهی از منکر هستم، در تاریخ ثبت شده و امام حسین(ع) تنها راه برای اصلاح امت را در شهادت میدیدند و بر همین اساس بود که فرمودند: تکلیف من مشخص است و برای شهادت میروم چون خداوند میخواهد مرا کشته ببیند؛ بنابراین چنین فردی هیچگاه برای خاتمه دادن به جنگ و سازش مذاکره نمیکند.
حجتالاسلام حسینیان با تأکید بر اینکه نباید به خود جرأت دهیم و بگوییم که امام حسین(ع) با عمر سعد مذاکره کرد تا جنگ اتفاق نیفتد، گفت: اگر فردی معمولی چنین سخنانی را مطرح میکرد مشکلی نداشت اما یک روحانی نباید این',ki سخن بگوید زیرا زمانی که امام حسین(ع) میخواستند از مکه خارج شوند اعلام شهادت کرده و اشتیاق خود را برای این مسأله نشان دادند و عقلانی نیست که امام با آن همه مقدمه و سخن از شهادت گفتن با دشمن برای صلح مذاکره کند تا جنگی اتفاق نیفتد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه امام حسین(ع) در خطبههای خود از تبدیل شدن ارزش به ضد ارزش سخن گفتند، خاطرنشان کرد: وقتی عالمان دینی و صحابه در برابر تحریفها و بدعتها سکوت کرده و قیام نکنند ارزشها به ضد ارزش تبدیل میشوند.
وی با اشاره به سخنان امام حسین(ع) با این مضمون که من دست ذلت به سوی شما دراز نکرده و مانند بندگان نیز فرار نمیکنم، اظهار داشت: امام حسین(ع) فرمودند: من را بین شمشیر و ذلت قرار دادهاند، شمشیر را انتخاب میکنم چون ذلت از ما دور است و خدا اِبا دارد که ما زیر بار ذلت برویم و با این وجود درست نیست که ما برای توجیه کارهای خود عاشورا و کربلا را تحریف کنیم، زیرا این توهین به امام حسین(ع) است که بگوییم ایشان برای صلح و اتفاق نیفتادن جنگ با دشمن مذاکره کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از سخنان رییس جمهور مبنی بر اینکه کربلا درس گذشت، ایثار و فداکاری به ما داد و امام حسین(ع) با تمامی بدیهای حرّ، توبه وی را پذیرفت، افزود: حرّ قبل از اینکه خونی ریخته شود توبه کرد و بازگشت، حرّ به امام گفت: من در صف دشمن بودم و آمدهام که جان خود را فدای تو کنم اما آیا سران فتنه گفتند که آقا ما در صفی بودیم که منافقان، تودهایها، آمریکاییها، اروپاییها، سلطنت طلبها و بهائیها بودند و حالا توبه میکنیم که اکنون انتظار عفو از سوی جمهوری اسلامی را دارند؟ چرا ما یک طرفه قضایا را به یک سمت و سویی هدایت میکنیم که با واقعیتها مطابق نیست.
حجتالاسلام حسینیان در پایان با انتقاد از عدم پاسخ مناسب به این اظهارات رییس جمهور، گفت: بنده وقتی این سخنان را شنیدم منتظر بودم که قم عکسالعملی نشان دهد اما تعجب میکنم که در برابر این تحریفهای عاشورا سخنی بیان نشد.
حجتالاسلام حسینیان با طرح این سؤال که آیا بین امام حسین(ع) و عمر سعد مذاکرهای اتفاق افتاده است یا نه؟ به تعریف واژه مذاکره پرداخت و افزود: مذاکره یعنی اینکه طرفین بر سر منافعی اختلاف دارند و صحبت میکنند که هرکدام از منافعی دست بکشند تا به نتیجه برسند. مورخان بیان کردهاند که در عصر روز هشتم محرم امام حسین(ع) به عمر سعد پیام داد که میخواهم با تو سخن بگویم و هر دو در بین خمیهها همدیگر را ملاقات کردند. امام حسین(ع) به عمر سعد فرمود: وای برتو این پسر سعد، چرا میخواهی با من بجنگی مگر نمیدانی من فرزند چه کسی هستم آیا از خدا نمیترسی، میخواهی با من بجنگی در حالی که میدانی من چه کسی هستم، این قوم را رها کن و به من بپیوند.
وی ادامه داد: امام حسین(ع) با عمر سعد به مذاکره ننشست و تنها خیرخواهانه او را دعوت کرد، چون عمر سعد فرزند یکی از مجاهدان و نیروهای انقلابی بود امام حسین(ع) دوست نداشت او به جهنم برود. اما با این وجود عمر سعد بهانههای مختلفی برای عدم همراهی امام حسین(ع) ذکر کرد و وقتی امام مشاهده کردند که عمر سعد دعوت را نمیپذیرد به او فرمودند: برو که به گندم ری هم نخواهی رسید.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در این ماجرا هیچگاه سخن از دعوت به سازش و عدم جنگ از سوی امام حسین(ع) نبود، اظهار داشت: پس از این ماجرا شایعاتی از سوی دشمن پخش شد که امام حسین(ع) از عمر سعد درخواست کرده که به ایشان اجازه بیعت با یزید بدهند یا اینکه ایشان به مدینه برگردند! در حالیکه سخنان صریح امام حسین(ع) مبنی بر اینکه من بیهوده قیام نکرده و به دنبال اصلاح امت جدم و امر به معروف و نهی از منکر هستم، در تاریخ ثبت شده و امام حسین(ع) تنها راه برای اصلاح امت را در شهادت میدیدند و بر همین اساس بود که فرمودند: تکلیف من مشخص است و برای شهادت میروم چون خداوند میخواهد مرا کشته ببیند؛ بنابراین چنین فردی هیچگاه برای خاتمه دادن به جنگ و سازش مذاکره نمیکند.
حجتالاسلام حسینیان با تأکید بر اینکه نباید به خود جرأت دهیم و بگوییم که امام حسین(ع) با عمر سعد مذاکره کرد تا جنگ اتفاق نیفتد، گفت: اگر فردی معمولی چنین سخنانی را مطرح میکرد مشکلی نداشت اما یک روحانی نباید این',ki سخن بگوید زیرا زمانی که امام حسین(ع) میخواستند از مکه خارج شوند اعلام شهادت کرده و اشتیاق خود را برای این مسأله نشان دادند و عقلانی نیست که امام با آن همه مقدمه و سخن از شهادت گفتن با دشمن برای صلح مذاکره کند تا جنگی اتفاق نیفتد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه امام حسین(ع) در خطبههای خود از تبدیل شدن ارزش به ضد ارزش سخن گفتند، خاطرنشان کرد: وقتی عالمان دینی و صحابه در برابر تحریفها و بدعتها سکوت کرده و قیام نکنند ارزشها به ضد ارزش تبدیل میشوند.
وی با اشاره به سخنان امام حسین(ع) با این مضمون که من دست ذلت به سوی شما دراز نکرده و مانند بندگان نیز فرار نمیکنم، اظهار داشت: امام حسین(ع) فرمودند: من را بین شمشیر و ذلت قرار دادهاند، شمشیر را انتخاب میکنم چون ذلت از ما دور است و خدا اِبا دارد که ما زیر بار ذلت برویم و با این وجود درست نیست که ما برای توجیه کارهای خود عاشورا و کربلا را تحریف کنیم، زیرا این توهین به امام حسین(ع) است که بگوییم ایشان برای صلح و اتفاق نیفتادن جنگ با دشمن مذاکره کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از سخنان رییس جمهور مبنی بر اینکه کربلا درس گذشت، ایثار و فداکاری به ما داد و امام حسین(ع) با تمامی بدیهای حرّ، توبه وی را پذیرفت، افزود: حرّ قبل از اینکه خونی ریخته شود توبه کرد و بازگشت، حرّ به امام گفت: من در صف دشمن بودم و آمدهام که جان خود را فدای تو کنم اما آیا سران فتنه گفتند که آقا ما در صفی بودیم که منافقان، تودهایها، آمریکاییها، اروپاییها، سلطنت طلبها و بهائیها بودند و حالا توبه میکنیم که اکنون انتظار عفو از سوی جمهوری اسلامی را دارند؟ چرا ما یک طرفه قضایا را به یک سمت و سویی هدایت میکنیم که با واقعیتها مطابق نیست.
حجتالاسلام حسینیان در پایان با انتقاد از عدم پاسخ مناسب به این اظهارات رییس جمهور، گفت: بنده وقتی این سخنان را شنیدم منتظر بودم که قم عکسالعملی نشان دهد اما تعجب میکنم که در برابر این تحریفهای عاشورا سخنی بیان نشد.